Octavia III Combi

djbshort

Nieuw lid
Hallo,

Wellicht kan iemand mij helpen. Ik reed gisteren richting huis en opeens kreeg ik een "storing ruitenwissers" in mijn MaxiDot en Columbus. De ruitenwissers op de ruit aan de voorzijde bleven in een interval 'vegen' en kreeg dit ook niet meer uit met mijn stuurkolom schakelaar.

Ook werd lane-assist uitgeschakeld en deed geen enkele functie het meer op de stuurkolom schakelaars aan beide zijde, waaronder ook geen knipperlicht! Uiteindelijk aangekomen op de eindbestemming auto van het contact gehaald en de ruitenwissers stopte met 'vegen'

Ik zit dus nu met het volgende:

1. Ik Start de auto
2. Krijg een melding lane assist uitgeschakeld, en storing ruitenwissers met een oranje driehoek in mijn scherm.
3. Niks werkt op mijn stuurkolom schakelaars, dus geen knipperlicht, groot licht, ruitenwisser aan/uit, cruise control etc. etc.
4. Als ik de alarmlichten knop indruk gaan mijn knipperlichten wel knipperen dus dat werkt wel.

Het betreft een Octavia 3 Combi uit 12-2014 met xenon.
 

djbshort

Nieuw lid
Ik heb vanmiddag de accu gemeten en er kwam netjes 12v van de accu. Nu heb ik amperage niet gemeten.

Ik heb de auto net 2week en moet zeggen dat die daarvoor 2 maand buiten in de kou bij de autodealer heeft gestaan. Tevens heb ik ook alleen maar korte ritten gemaakt.
 

widojo

Actief lid
Ik heb vanmiddag de accu gemeten en er kwam netjes 12v van de accu. Nu heb ik amperage niet gemeten.

Netjes als in precies 12 volt?
Een volle accu moet echt iets meer afgeven.
Wat is de spanning wanneer je de auto op contact zet en bijvoorbeeld de verlichting aanzet?

Ik verdenk ook zoals al aangegeven de accu.
 

djbshort

Nieuw lid
Op de voltagemeter had ik 12.45 volt. Het meten is gebeurd zonder draaiende motor en sleutel uit het contact.

Ik zal morgen eens testen met bijvoorbeeld de verlichting aan.
 

djbshort

Nieuw lid
Vanmorgen bij de dealer geweest en het bleek dat de stekker in een regelapparaat (wellicht) niet goed vast zat. Ze konden in de historie zien dat de auto vorig jaar problemen heeft gehad met de cruise control (vorige eigenaar en andere dealer) waarbij men wellicht ook in dat gebied bezig is geweest of het regelapparaat heeft vv en/of de stekker nooit goed heeft vastgezeten na reparatie.

er bestaat nog een kans dat het regelapparaat defect is maar ze vonden het nu niet direct nodig om deze te vervangen omdat na het loshalen en opnieuw aandrukken van de stekker dit probleem niet reproduceerbaar is
 

Rofffel

Forumguru
Bijzonder probleem. Lijkt me iets om heel kritisch op te zijn.
Het wordt overigens gewaardeerd om je even voor te stellen in het juiste topic.
 
Bovenaan Onderaan