Octavia II combi Elegance Business besteld....

ebmc

Lid
Vandaag een treurige, maar tegelijk ook een leuke dag.

Treurige, omdat ik mijn Nissan Primera 2.2 business edition heb moeten inleveren (einde lease). Omdat er op mijn bestelde Octavia ongeveer 8 weken levertijd zit, heb ik een tijdelijke auto ontvangen om de tijd te overbruggen. Helaas is dit maar een Ford Focus :biggthumpdown:.

Wat heb ik besteld:
Skoda Octavia II combi Elegance, Business, 1.6 TDI, DSG7
Opties:
- 17" velgen (Pallas)
- Sunset
- Parrot bluetooth (helaas zijn we bij ons bedrijf gebonden aan Blackberry)
- Black magic lak

Ik kijk enorm uit naar de levering van de wagen, omdat ik het echt een beauty vind. Wat een ruimte in die bak zeg. Helaas stond het type wat ik wilde bestellen alleen in de showroom en was deze niet rijklaar. Het enige wat de dealer kon aanbieden was een 1.9 H6 hatchback. Dit is dus hetzelfde als een Porche Cayenne willen kopen en dan in een 911 proefrijden. Voor de gein heb ik toch gereden, maar weet dat het geen vergelijk zal zijn met de motor welke in mijn bestelde wagen zal zitten. De dealer wist me te overtuigen dat in mijn wagen een beduidend stillere motor ligt met hetzelfde vermogen.

Ik ben na de Primera wel toe aan wat "rustiger" rijden. De 2.2 motor in de Primera is heerlijk op de Duitse Autobahn, maar ik als vertegenwoordiger in de Benelux heb meer aan een wat rustigere motor.

Voor nu 8 weken afzien in die focus en dan toeren met een echte wagen :super:.

ebmc

Lid
Levertijd

Zojuist bevestiging gekregen van de leasemaatschappij dat de wagen ook daadwerkelijk besteld is.

Levertijd volgens leasemaatschappij is 12 weken waar de dealer 8 weken aangeeft.

Weet iemand wat het meest reeel is ?

ebmc

Lid
Zojuist een treurig bericht gekregen.
Aan het einde van vorige week heb ik aan PON een mail gezonden met de vraag wanneer mijn Occie wordt geproduceerd. Ze verwezen me door naar de dealer om antwoordt te krijgen. Zo gezegd zo gedaan heb ik de dealer naar de verwachtte leverdatum te vragen.

Het antwoordt:
Goedemiddag,

De nieuwe auto wordt in week 25 geproduceerd.
Wij verwachten de auto dan hier in week 27, waarna wij dan de auto kunnen leveren.

[FONT=&quot]Met vriendelijke groeten,

[/FONT]
Ik heb een bestelbevestiging gekregen in het begin van week 16, dus dat gaat voor mij neerkomen op 12 weken :407:.
Balen, want ik had stiekem gehoopt op 8 weken, zodat hij meekan op een weekendje weg medio juni.

lock

Actief lid
Mijne wordt ook week 25 gemaakt. Ook een ebl. Kunnen ze samen op de trailer :)
:yeah:

Met dezelfde optie's, alleen een 1.2 dsg

lock

Actief lid
Mijne is vorige week besteld dus als hij in week 25 gemaakt wordt en dan 2 weken later hier is valt het allemaal reuze mee.

Wasmachineman

Forumguru
Ik hoop niet dat jullie nog langer moeten wachten als ze alles (incl de mijne) op 1 trailer willen zetten.:biggthumpdown:
Want de mijne zal 1 a 2 weken later deze kant op komen, hij wordt pas eind deze week besteld als ik mazzel heb !!!
Ze zullen toch wel meerdere trailers naar ons toe sturen...

ebmc

Lid
Ik werk toevallig langs de dealer waar ik mijn Skoda heb besteld. Ik heb de afgelopen week een aantal keren op de plaats achter het bedrijf kunnen kijken welke auto's er binnen kwamen.

Gisteren zag ik een hele mooie zwarte OII combi staan in dezelfde uitvoering als ik had besteld. Dus snel een mailtje naar de buurman met de vraag of dit mijn wagen is. Dit werd vanmorgen bevestigd met de melding dat ik hem woensdag op kan gaan halen.

Levertijd dus 11 weken:
Besteld 21 April, levering 7 Juli.

ik zal foto's maken voor het weekend voordat ie te vies is.

ebmc

Lid
Goed gezien Falcon. Je bent nog goed wakker op de vrijdagmiddag.

Inmiddels gecorrigeerd....

Een levertijd van 11 weken valt volgens mij nog wel mee. Heb zelf op 10 juni een O2 besteld bij de leasemaatschappij. Deze geven mij nu een levertijd van 22 oktober. Dat zijn volgens mij toch 18 weken.

RobPG

Lid
[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.
[/moderatorbreak]
Graag gedaan, is idd errug rosso :)

Pfff... nog 1,5 maand wachten, gelukkig is er Youtube

ebmc

Lid
Eindelijk opgehaald !

Ik heb gisterenmiddag eindelijk mijn O2 combi EBL op mogen halen.
Na lang wachten kon ik gisteren om 14.00 naar de dealer om mijn wagen op te halen.
De wagen stond al voor de deur te glimmen en ik kon niet wachten tot ik plaats mocht nemen.
De dealer heeft me keurig uitgelegd hoe alles werkt.

Wagen is afgeleverd met:
- 2 lifehammers (berijder en passagierskant)
- Volle tank
- Mattenset
- Bagagenet voor de kofferbak
- Gevarendriehoek
- Reservelampen
- Bandenreparatieset (ik heb geen reservewiel)
Kosten rijklaar maken volgens de offerte was € 605. Wel moet ik erbij zetten dat dit via leaseplan is. Ik weet niet of een dealer een hogere prijs rekent als het voor een leasemaatschappij is.

De eerste impressie:

Buiten de auto:
Mooi design. Ik vind de velgen (17”) perfect passen onder de wagen. Samen met de sunset ramen geeft dit een mooi sportief imago aan de wagen. Ik ben wat minder positief over de dakrails. Deze vind ik niet perfect staan. Ik weet niet of ik ze liever helemaal weg zou laten of dat zwart mooier zou zijn.

Interieur:
Alles mooi en degelijk afgewerkt. Geen slappe plastic afwerkstrip of van die “niet niet” plastic knopjes.
Stuur is mooi en functioneel. Climatron werkt goed, alleen heb ik dezelfde mening als waarover een eerder topic loopt. Het is namelijk zo dat de temeratuur allee per hele graad celcius te regelen is. De Columbus welke ik erbij heb gekregen is een super systeem. In combinatie met de 8 luidsprekers vind ik het geluid meer dan prima. Ik stel geen hele hoge eisen aan het geluid, maar zelfs bij lage tonen in combinatie met hoog volume hoor ik geen duidelijke vervorming. De navigatie werkt prima (stem moet ik aan wennen). Makkelijke bediening van de navigatie en een hele overzichtelijke kaart. Heb maar een heel klein stukje snelweg gereden gisteren, dus ik weet niet precies hoe de rijstrookbegeleiding is.
De kofferbak is zeer ruim en netjes afgewerkt. Buggy en kinderwagen is geen enkel probleem. Er blijft nog voldoende ruimte over voor alle andere spullen die je mee moet slepen met 2 kinderen. Eindelijk af van alle losse tassen in de passagiersruimte. De breede armsteunen zijn heel prettig en goed naar wens afstelbaar. Over de stoelen kan ik nog geen impressie geven, omdat ik nog niet ver heb gereden. De eerste indruk was goed. Wel harde stoelen, maar daar hou ik wel van.

Rij impressie (30 km).
Ik heb een kort stukje gereden, maar het viel meteen op dat de 1.6 TDI qua vermogen niet merkbaar onder doet voor de 2.2 TDI Nissan Primera welke ik eerder gehad heb. Dit komt natuurlijk ook door de DSG-7 bak die erin ligt. Het klopt wat iedereen roept over het motor geluid in de wagen. Het is bijna niet voor te stellen hoe goed ze de motor geisoleerd hebben. In de “D” stand heeft de motor merbaar minder vermogen in de lage toeren. Het duurd lang voordat je op snelheid bent. Op langere termijn zal dit wennen en zal ik deze stand hoofdzakelijk gebruiken. Het is echter heel verleidelijk om de pook een tikje naar onder te drukken naar de “S” stand. Dan merk je pas goed waar de motor toe in staat is.
Helaas nog niet in het donker gereden, dus over Xenon en cornerverlichting kan ik niet veel melden. Ik zag volgens mij wel in de Maxi dot instellingen dat je cornerlight via dit menu kunt uitschakelen.

Als ik wat meer kilometers heb gereden zal ik wat meer vertellen over de rijimpressies.
Ook zal ik dit weekend wat foto’s maken en toevoegen.

hemi24

Forumguru
Proficiat met deze mooie wagen! Kom maar op met de foto's zou ik zo zeggen!

Hoop dat je nog veel (positieve) ervaringen met ons gaat delen op dit forum. ;)

Bovenaan Onderaan