Octavia II Combi 1.6TDI DSG7 in bestelling

Hallo beste skodaliefhebbers, mijn eerste skoda ooit is dit weekend besteld :yeah:
Voor de geïnteresseerden, de versie is ambition met pack ultimate, zwart metaalkleur met zilveren dakrails en een afneembare trekhaak.

Ik wou overschakelen op automaat-rijden en kon nergens zoveel auto krijgen voor een beperkt budget als bij skoda ! En aangezien ik hem partikulier koop was dat zeer belangrijk.
Bijkomende reden was dat hij zo goed zat trouwens, ook niet onbelangrijk

Na testritten met de 1.2TSI DSG7 en de 1.6TDI DSG7 viel de keuze uiteindelijk toch op de diesel, wegens het soepelere verloop én het feit dat er jaarlijks 3000km een caravan aan zal hangen (het verbruik van de benzine met caravan is pijnlijk :rolleyes:)

Nu maar hopen dat roetfilter en EGR-klep toestanden me bespaart blijven, want die DSG7 schakelt verdomd snel op (en toch rijd hij verrassend prettig!)

Enkele vraagjes aan de ervaren skoda-rijders :
*Zijn de beloofde levertermijnen meestal realistisch ? (momenteel 8 weken + 2 extra omdat het DSG is)
*Iemand ervaring met de 1.6TDI DSG7, ik lees er wel positieve tests van maar wie rijd er eigenlijk in rond vraag ik me af, ik vind bitter weinig terug via Google :crazy:
*Enig advies hoe je een automaat best inrijd, ik heb altijd geleerd van veel afwisselende snelheden en toerentallen te gebruiken de eerste 5000 km maar die automaat maakt geen hoge toeren hé, of zou ik hem best inrijden in de "S"-stand ?

Hoop dat ik voor het thema "mijn auto" al niet teveel vragen stel :confused:

Noord26

Forumguru
Welkom!

M'n pa rijdt een Caddy met 1.6Tdi en DSG. Prima combinatie. De normale 1.6Tdi met handbak heeft mij nooit echt kunnen bekoren, maar met de DSG lijkt het wel een totaal ander motortje. Prima keuze! Hij heeft hem de eerste 1000km ook in de S-stand ingereden, maar of dat nodig is; nee denk het niet.

De Stip

Forumguru
Gewoon inrijden zoals je altijd met je auto zou moeten omgaan. Netjes warm rijden (motor olie als norm houden en niet je koelwater), kun je meteen mooi met je boordcomputer om leren gaan ;)
Nog niet te zwaar belasten, dus geen kar erachter en jakkeren.
Maar standje S bij inrijden? Ik heb er nog nooit van gehoord en strookt ook niet met mijn ervaringen. Uiteraard mag je best even voelen "hoe het is" om in de S stand te rijden. Want ook al is het een 1.6 TDI, het blijft ook met DSG een leuke belevenis :)

Veel plezier met je nieuwe auto! En de voorpret uiteraard :)

skodaboy

Forumguru
De normale 1.6Tdi met handbak heeft mij nooit echt kunnen bekoren, maar met de DSG lijkt het wel een totaal ander motortje. Prima keuze!

dat is ook mijn persoonlijke mening, ik vind de 1.6 tdi met handbak ook maar matig 'presteren',in een O2 gaat het wel,
maar in een superb vind ik die 1.6 tdi helemaal niks...:crazy:
maar steek je die zelfde 1.6tdi met DSG in een O2,jaa..dat is een heel verschil,door de DSG is hij precies 'vlotter en sneller'...:xyxthumbs:

hemi24

Forumguru
Verstandige keuze de DSG bij de 1.6TDI! De manuele 5-bak doet deze motor niet veel goeds, dit in tegenstelling tot de DSG-7 die het ineens tot een uitermate plezierige reisgenoot maakt. Goede kennis heeft een O2 met de 1.6 TDI en de DSG-bak: stukken prettiger dan de 1.6 TDI die ik had!!!

@Jasper : Ja, omwille van de prijs, de korting op de O2 is royaal, de prijs van de 03 zal zeker een pak hoger uitvallen, dat is nu al zeker gezien de prijsstelling van de Rapid, die komt met dezelfde opties duurder uit dan mijn bestelde O2.

Jasper02

Banned
@Breezer, mooi dat je een dikke korting hebt gehad... En eerlijk is eerlijk.. De O2 blijft een mooie wagen.

Sinds donderdag rij ik in de Octavia, een maand sneller geleverd dan beloofd dus !
Eerste ervaringen zijn super, de DSG7 schakelt heel soepel, je hebt nooit het idee power tekort te komen.
Hopen dat het zo blijft ;)

Bovenaan Onderaan