Octavia II 1.6 MPI Combi Ambiente

octaviano

Nieuw lid
Jaja, na 2 Golfjes en 1 Bravo versleten te hebben, nu toch over naar een burgerlijke sloep van een Octavia. Vorige week is een tweede zoon geboren, dus dat beetje extra laadruimte kunnen we nu goed gebruiken!

Gisteren proefritje (man, wat een ruimte en rijdt nog leuk ook!) --> Komende zaterdag ophalen; ik heb er zin in :). Betreft een 2ehands blauwe metallic uitvoering uit 2006, 116K op de teller. Ik houd jullie op de hoogte!
 

haggard

Senior Member
Welkom hier op het forum en alvast veel plezier met je nieuwe octavia.... Ik heb toevallig ook het zelfde model/motor/leeftijd als die van jou en ik heb er elke dag nog plezier van....
De 1.6MPI is geen scheurijzer maar bij juist gebruik wel hééééél erg zuining (in mijn geval gemiddeld 6L/100km!!!!). Meer dus voor de gemoedelijke rijder...
 

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd met de kleine en gefeliciteerd met je Octavia. Heel veel plezier met beide!!!
 

octaviano

Nieuw lid
Dank voor je welkom! Ik heb inderdaad voor een sobere uitvoering gekozen (dus ook qua motorisering) zodat ik hoop dat ik niet een afgeragd scheurijzer in bezit krijg.
Heb jij nog enige aanvullingen toegevoegd op jouw exemplaar? Ik mis bijv. licht metalen velgen en een armsteun... Ach, binnenkort eens kijken hoe ik deze helemaal naar wens krijg.
Goed om te horen dat het verbruik gunstig is! Ik heb altijd gedieseld, dus kom hiermee aardig in de richting als ik je zo hoor.
 

haggard

Senior Member
Ik heb van een andere forum gebruiker een setje 15" CMS-C1 velgen voor een schappelijke prijs kunnen overnemen... De naafkappen die erbij zaten (zwart) heb ik later vervangen door naafkappen met Skoda logo die ik op Ebay voor een prijs van nog geen €15,- heb kunnen krijgen. De Stream radio heb ik vervangen door een Eonon E1053 multimedia speler (http://www.eonon.nl/products/Skoda-autoradio-met-dvd-speler-%28optie-navigatie%29-.html). Deze speler is speciaal voor de Octavia en is binnen een paar minuten ingebouwd. Je kunt er Radio, CD's, DVD's, mp3, DivX en XviD mee afspelen en als bluetooth carkit gebruiken. Ik gebruik 'm ook voor het aansturen van (losse) beeldschermen achterin de auto zodat de kinderen bij lange ritten ff een filmpje kunnen kijken... Je kunt er ook een achteruitrij camera op aansluiten (schakelt automatisch om naar camera als je de versnelling in z'n achteruit zet). Menutjes zijn niet zo fancy als bij een Columbus, maar alles werkt naar mijn tevredenheid. Is ook vééél goedkoper dan een Columbus en daardoor (hopelijk) minder in trek bij het dievengilde.
Later ook nog een aftermarket Xenon verlichting set ingebouwd (mag met auto's tot bouwjaar 2007). Xenon is echt top vergeleken met halogeen verlichting. Je moet echter wel een setje kopen die geschikt is voor CAN-bus omdat anders je ECU helemaal op hol slaat en daardoor op noodprogramma gaat lopen. Lees: http://www.skodaforum.nl/board/show...-Octavia-bj-2006.&highlight=aftermarket+xenon
 
Bovenaan Onderaan