Octavia elegance opties amundsen +

RHITNL

Lid
Gisteren heb ik m'n Octavia II uit 2005 (model 2006 volgens Skoda website) opgehaald. Super auto maar heb het idee dat ik iets mis. In de auto zit een Amundsen + echter zie ik bij achteruit rijden niks op het display van de Amundsen. Radio of media speelt vrolijk verder op een iets lager volume maar ik zie geen virtuele achteruitrij sensoren in beeld. De auto piept wel naar mate ik dichterbij een obstakel kom maar ik was in de veronderstelling dat er ook iets visueel getoond zou moeten worden. Ook de climatcontrol of het uitzetten van welke opties dan ook toont niks op het display. Is dit normaal of zit er iets verkeerd aangesloten? De Amundsen was tijdens proefrit niet in de auto omdat de verkopende garage deze in de kluis legt vanwege eerdere diefstallen.
Klopt mijn veronderstelling of zit dit er gewoon niet op?
*Edit
geen achteruitrijcamera maar visuele weergave van de sensoren bedoel ik

Laatst bewerkt:

Zwapp

Forumguru
Het zit er wel op maar helaas kan jou auto die dingen niet weergeven op de amundsen.
De PDC is niet optisch.
De andere opties zijn helaas ook niet ondersteund, zou je dit willen moeten er nieuwere modules in de auto wat een hoop centjes kost...

RHITNL

Lid
Dank voor je reactie. Ik heb de post aangepast want ik bedoelde geen camera maar weergave sensoren. Auto-aanvullen van woorden door mobiel

Zwapp

Forumguru
Dat snapte ik hoor, om de PDC weer te geven dmv streepjes op de amundsen heb je optische PDC nodig wat jij helaas niet hebt...

HarrieSkoda

Forumguru
Hoezo? Ik heb dit ook gewoon op mijn Amundsen..

Achterkant van de O3 wordt getoond met inderdaad streepjes met de afstand hoe ver ik van een object verwijderd ben.

Zwapp

Forumguru
Ja het zit hem ook niet in de amundsen, die kan het wel.
De PDC daarentegen niet...

Michelv.

Forumguru
Valt wel op te lossen door een andere PDC module(nieuwere) en misschien een nieuwere Can module te monteren en wat draadjes om te solderen, heb ik ook gedaan. Zie de PDF.

Bijlagen

• Umbau_PDC.pdf
    1,3 MB · Weergaven: 16

Jewepe

Forumguru
Ligt het er niet aan dat @RHITNL een Octavia uit 2005/2006 heeft en dat het CANBUS-systeem van dat jaar niet (optimaal) kan communiceren met de Amundsen+. Die stamt immers van 2011/2012 en het CANBUS-systeem is dan anders volgens mij.

Michelv.

Forumguru
De methode die ik hierboven neergezet heb klopt, zo heb ik het ook werkend gekregen met een O2 uit 2006 en een columbus uit 2011.

RHITNL

Lid
Dank voor de handleiding. Eens kijken of Google translate mij verder kan helpen want mijn Duits is nog slechter dan kleuterschool niveau :pieker:
Als ik er zo doorheen kijk/lees dan is het nog best wel wat werk en vraag ik me af of ik hier aan moet beginnen. Ben behoorlijk handig verder maar ziet er wel uit als een paar uurtjes werk.
Mocht iemand een vertaalde variant hebben dan hoor/zie ik die heel graag!
Thanks anyway :)

Zwapp

Forumguru
Toch blijf ik dit wel vreemd vinden hoor, heb een aftermarket Chinees geval en daar word alles op weer gegeven.
Als je in jou Octavia een originele stream of audience radio steekt geeft ie het wel weer...

Bovenaan Onderaan