Octavia Combi RS IV zonder roofrails

Arnie

Actief lid
Beste allen,

Na drie jaar met zeer veel tevredenheid in een Superb te hebben gereden kan ik eind deze maand een nieuwe Skoda gaan ophalen… Het is een mooi complete Octavia Combi RS IV uit voorraad geworden. Zeer benieuwd naar deze auto!

Nu wel even een vraag waarvan ik mij afvraag of mensen mij hier kunnen helpen. Het gaat dus om een voorraad auto en was er dus weinig te kiezen qua opties. Deze specifieke combi heeft niet de (compacte) roofrails. Ik zie dit niet echt vaak langskomen en vraag mij af of mensen hier weten hoe dit zit? De auto is een nieuwe import dus ik kan mij voorstellen dat het in bepaalde landen een optie is geweest om deze roofrails niet erop te hebben?

Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik deze roofrails echt ga missen maar mocht ik tzt toch eens een fiets drager op het dak willen zetten dan zal dit even een extra puzzel opleveren. Bij de auto zag ik ook niet echt montageplekken op het dak waar de roofrails gemonteerd kunnen worden?

Dank alvast voor de reacties!
 

Canon-Eye

Forumguru
Merken als Thule maken ook een variëteit aan dakdragers voor auto's zonder dakrails, zoals sedanmodellen. Ik zou het eerst in die richting zoeken, bv. met behulp van een goeie automaterialenhandel. Voordeel is dat je dan niet in je dak hoeft te gaan boren (als daar überhaupt al onderhuidse voorzieningen zitten).
 

Arnie

Actief lid
Dank voor je reactie… Ja klopt, ik zag al wel dat die opties er zijn.

Seasucker maakt ook wel interessante oplossingen al zal dat wellicht icm het panodak niet ideaal zijn.

Mijn vraag was ook deels een beetje of mensen hier weten hoe het komt dat er sommige combi’s zonder roofrails zijn? Ik zie dit niet veel langs komen en het staat volgens mij ook niet als optie op de NL optielijst…

Hier een Belgische RS (Google plaatje) die deze rails dus ook niet heeft…

skoda-octavia-rs-2021_02.jpg
 

Tees

Donateur
Volgens mij komen in NL idd alle combis met dakrails. Maar zoals te doen gebruikelijk voor dit soort zaken maakt de importeur bepaalde keuzes. Pon kiest er dus blijkbaar voor dit niet als optie aan te bieden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Destijds (22-12-2010) op de bevestiging van de F2c moest ik de "dakrailing zwart" nog nadrukkelijk meebestellen.
Voor €180, om precies te zijn... :jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Rallye

Forumguru
De O2 RS was in Duitsland ook lang standaard zonder roofrails en geen PDC, maar wel met een Columbus. Elke importeur maakt zijn eigen keus. Die van Pon zijn meestal het onbegrijpelijkst…….
 

Arnie

Actief lid
Volgens mij komen in NL idd alle combis met dakrails. Maar zoals te doen gebruikelijk voor dit soort zaken maakt de importeur bepaalde keuzes. Pon kiest er dus blijkbaar voor dit niet als optie aan te bieden.

Ja ik denk dat het inderdaad één van de grillen van een importeur is… In dit geval zal het van Belgische oorsprong zijn. De auto zit er verder qua uitrusting warmpjes bij dus mij hoor je niet klagen. Vanwege het feit dat de (RS) IV’s momenteel niet te bestellen zijn blij dat ik nog een geschikt voorraad model heb kunnen pakken.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan