Octavia combi mk4

Kooymans

Nieuw lid
Nadat mijn lease na 4 jaar is afgelopen weer wezen oriënteren naar een nieuwe bolide. Hiervoor reed ik ook de Octavia combi mk3 waar ik altijd met veel plezier in gereden heb. Na verschillende proefritjes bij verschillende merken toch weer bij Skoda uitkomen. Na ruim ander half jaar kon ik hem vorige week ophalen, weer de vertrouwde 1.5 DSG en dit keer met elektrische verstelbare stoel wat alleen bij de ´plus edition´ verkrijgbaar is. Kwa looks vond ik de Sportline uitvoering meer bij mij passen alleen daar zat ik niet lekker in de kuipstoelen helaas. Ik heb mijn auto echter wel een semi sportline look gegeven door het e.e.a. zwart te wrappen en sportievere velgen genomen wat ik mooi bij de auto vind staan. Al met al erg tevreden alleen moet erg wennen aan alle nieuwe snufjes zoals lane assist, travel assist etc. Ik wil het liefst alles uit hebben en alleen acc aan op snelwegen. Echter staat bij elke start de lane assist weer aan. Mochten er hier tips of tricks voor zijn dan hou ik me aanbevolen!
 

Bijlagen

  • thumbnail_IMG_0104.jpg
    thumbnail_IMG_0104.jpg
    782,6 KB · Weergaven: 67
  • IMG_0106.JPG
    IMG_0106.JPG
    71,2 KB · Weergaven: 67

1983jeroen

Forumguru
Mooie auto!

Lane assist zit ook op mijn leenauto nu. Heel irritant systeem. Zet het ook iedere rit weer uit. Schijnt bij de T-Roc niet permanent uit te kunnen dus wellicht bij jouw Skoda ook niet.
 

jesse_s93

Donateur
Gefeliciteerd @Kooymans met je mooie O4. Lane assist kan niet uit, maar hij kan wel onthouden wat de laatste stand was. Als dat uit was toen je de auto verliet, dan is hij bij de volgende start ook nog uit.
 

Kooymans

Nieuw lid
Gefeliciteerd @Kooymans met je mooie O4. Lane assist kan niet uit, maar hij kan wel onthouden wat de laatste stand was. Als dat uit was toen je de auto verliet, dan is hij bij de volgende start ook nog uit.
Als ik lane assist uit doe en start mijn auto opnieuw op dan staat het weer aan helaas.
 

EvdB

Actief lid
Gefeliciteerd met de mooie wagen! Ik moet zelf nog even geduld hebben, maar auto is al wel in NL.
Ik lees dat je ook de Business Edition Plus uitvoering hebt. Zitten daar standaard ook instapsierlijsten op? Volgens huidige prijslijst zou dit zo moeten zijn, maar in oudere prijslijsten was dit alleen voor de PHEV versies zo. Heb eind vorig jaar nog eens bij een Business Edition Plus gekeken, maar daar zaten ze niet in.

Overde Lane Assist, zoals Rallye al schrijft kan dit door coding aangepast worden zodat de laatste stand behouden blijft.
 

jesse_s93

Donateur
Klopt @Kooymans, zo werkt het standaard ook. Ik bedoelde met "kan het wel onthouden" dat het mogelijk is om dit te coderen, maar dat is helaas niet standaard. Sorry voor de onduidelijkheid. Zoals @EvdB en @Rallye dus zeggen kan dit middels codering worden aangepast. @Antera of @Rainesh kunnen je hier zeker bij helpen.
 
Bovenaan Onderaan