Octavia Combi MK3 (08-2014) autoradio

Ik heb sinds kort een Octavia III Combi uit 2014 en merk daarbij dat ik nogal wat problemen heb met de audio op de Columbus (volgens mij MiB 1, want heb geen carplay) (raar verhaal, maar de Google Maps via m’n telefoon hoor ik alleen als ik de Nederland.fm app aan heb staan. Als ik bijv een podcast heb aan staan, wordt deze wel gemute tijdens routebegeleiding, maar dan hoor ik Maps niet.).

Nu lijkt het hebben van Carplay mij sowieso wel een fijne toevoeging maar zie door de aftermarket radio’s het bos niet meer. Ook kon ik soortgelijke topics niet goed vinden op dit forum, dus alvast mijn excuses als ik wat bekende/handige topics gemist heb.

Wat voor radio’s hebben jullie erin zitten? Of werkt de standaard variant wel soepel bij jullie? En als je er een aftermarket in hebt zitten, heb je dan een aanrader (en blijven alle standaard functies dan ook nog werken)?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Rallye

Forumguru
Apps en geluid via de carkit kan inderdaad een probleem zijn. Bij onze Mini werken Waze, Google Maps en Flitsmeister wel goed, maar RouteYou veel minder. Waarschijnlijk omdat die laatste geen telefoongesprek emuleert bij meldingen.

Heb je de auto in je telefoon als auto benoemd (bij een iPhone kan dat)?

Apps en geluid via de carkit kan inderdaad een probleem zijn. Bij onze Mini werken Waze, Google Maps en Flitsmeister wel goed, maar RouteYou veel minder. Waarschijnlijk omdat die laatste geen telefoongesprek emuleert bij meldingen.

Heb je de auto in je telefoon als auto benoemd (bij een iPhone kan dat)?
Dat had ik inderdaad gedaan, heb nu een soort van lelijke oplossing gevonden, door in Maps aan te geven dat "Stem afspelen via Bluetooth" wel aan moet, maar het vervolg menu'tje daaronder "Geluid afspelen via bluetooth-verbinding" uit moet. Dan krijg je een soort inbel-achtige stem, maar die overruled in ieder geval wel de muziek voor Routebegeleiding :LOL::thumbsup::thinking:

Edit: gezien dat de optie "Geluid afspelen via bluetooth-verbinding" juist áán moet staan

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Heb je daar zelf ervaringen mee toevallig?
Heb een ZENEC ZE-NC2011D in me Yeti gehad met veel plezier.
MAkkelijk inbouwen , is echt plug and play
En na hem aangemeld te hebben met VCDS ( de navigatie) had ik tevens de pijlen aanduiding in de Maxidot
Enige waar je achteraan moet bij de dealer of bij @hemi24 is dat de rand om de unit heen vervangen moet worden
Maar heb je de goede dan lijkt het echt of het een OEM unit is die in dashboard zit
De aftersales van hun was ik ook tevreden over, had een kleine bug in de software zitten, dus had ze gemaild en zelfde week had ik een antwoord terug hoe dit op te lossen !
Was een instelling in een verborgen menu, die je inkon door een bepaalde toetsen combinatie en dan in een veld een vinkje neerzetten of verwijderen
Ben nu in de Fabia's die ik na de Yeti heb aangeschaft voorzien van origineel VAG unit en ook tevreden over, maar als ik ooit weer een nieuwe unit nodig zou hebben dan ga ik voor 99% zeker weer een Zenec inbouwen.
Die chinese meuk die komt er bij mij niet in.................

Edit: wat typo's aangepast

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan