Octavia Combi in bestelling!

rikjan

Lid
Door verandering van werkgever moest ik helaas mijn heerlijk rijdende O2Combi 1.2TSI met DSG inleveren. Als tijdelijke auto heb ik een Ford Focus Wagon 1.6benzine meegekregen. Ik merk wel dat de Octavia veel beter doordacht is dan de Focus en ook veel meer opbergruimte had. Er zitten van die dingen in de Focus waarvan je denkt "daar is niet goed over nagedacht". De motor maakt op de snelweg ook zoveel herrie dat ik regelmatig op wil schakelen maar al in de hoogste versnelling zit...
Maar goed, er is toevallig bij mijn werkgever nog een O2Combi in bestelling en die kan ik waarschijnlijk vanaf maart gaan rijden. Het is wel een 1.6TDI en ik had eigenlijk liever weer de 1.2TSI met DSG gehad. Maar ja, ik ben al lang blij dat ik weer een Octavia ga rijden!

rikjan

Lid
Net bericht gehad dat de 1.6TDI naar een collega is gegaan. Mooie is nou dat ik een eigen auto mag bestellen. Dus wordt het een 1.2TSI met DSG7! Alleen twijfel ik nog tussen de AmbitionBL (met Audio Pack Plus en LM-velgen) en de EleganceBL. Als je nl het verschil in de netto kosten berekend over 4 jaar, dan is dat 1000 euro. Is de EleganceBL dat tov de Ambtion BL waard? Wat denken jullie?

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb nu een half jaar de Elegance Businessline en ben erg tevreden natuurlijk dus vind het de meerprijs ook waard, rijd 60k km per jaar en dan valt de meerprijs wel weer mee. Xenon en Columbus zijn onmisbaar geworden!

Ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken, maar ik wist het wel.

Deze opties krijg je er dan allemaal bij.
Audio Pack Plus (4 extra luidsprekers in de achterportieren)
Alarm met interieursensor, extra sirene en hellingshoekdetectie (SCM klasse III)
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Dakrailing, zilver (Combi)
Elektrische raambediening voor en achter
Interieur Shadow met stoffen bekleding
Lichtassistent, met o.a. instap- en Coming Home-verlichting
Multifunctioneel stuurwiel met radiobediening
Lichtmetalen velgen 16” Proxima
Middenarmsteun met opbergvak en skiluik achter (Hatchback)
Navigatiesysteem Columbus inclusief 30 GB harddisk
Parking Distance Control voor en achter

Xenon koplampen met Adaptive Frontlight System

Inderdaad als je Xenon, PDC en de Columbus gewend bent wil je niet zonder meer.

Tevens staat (persoonlijk) een zilveren dakrail en 16" ipv 15" (liefst 17") wel mooier, maar dit is uiteraard maar net wat je er om geeft.

Succes met de afweging!

hemi24

Forumguru
Zijn net allemaal die zaken die de glimlach net iets groter maken en ervoor zorgen dat je elke keer met plezier instapt..!

Bovenaan Onderaan