Octavia Combi Elegance 1.2 TSI DSG opgehaald

LeCoq71

Actief lid
:super::super::super: Eindelijk was het zo ver deze week. Ik mocht mijn in januari bestelde Octavia Combi Elegance 1.2 TSI DSG ophalen. Notabene eerder dan gepland (medio juni), namelijk op 03 mei.

Na de eerste ca. 600 km in de eerste week heb ik zeker geen spijt van ! Zeker niet van de automaat. Het is een waar genot om in te rijden. Het rijdt heerlijk ontspannen en voor een 1.2 valt het e zeker niet tegen.

Aantal zaken die ik in reviews las kloppen wel maar ik stoor me daar niet echt aan:
- turbogat > bij gas inhouden en later weer het pedaal intrappen duurt het een paar seconden voordat die weer pakt;
- in 1e versnelling soms wat schokkerig > dit is ook sterk afhankelijk van hoe je het gaspedaal bedient.

To.v. mijn voorgaande auto, Avensis Wagon, heeft de Octavia aanzienlijk meer ruimte, zowel beenruimte bestuurder als kofferruimte. Oftewel veel voor relatief weinig.

Ik heb bewust geen business uitvoering genomen vanwege de navigatie die nog steeds erg populair is onder het dievengilde. Toen ik mijnvorige auto liet schouwen werd dit nog eens bevestigd. Een schade expert vertelde dat hij een klant had die al 7 keer de pineut was. Daar heb ik dus geen zin in.... Het is allemaal verzekerd maar het alle sorres er om heen en de tijd die je er aan kwijt ben. Helaas, helaas, anders had ik zeker de business uitvoering genomen.

Het geluid wat de radio (Swing) produceert is ook werkelijk subliem. Zelfs beter dan de Toyota. Had ook een proefrit in een Megane Estate GT-line. Reed ook erg lekker met een automaat maar het geluid was echt bagger.

Ik ga denk ik nog veel plezierige km's maken schat ik zo in. Kortom: een tevreden berijder tot nu toe.
 
Bovenaan Onderaan