Octavia Combi BSL 1.6 DSG in ontvangst genomen

Na een paar weken wachten heb ik vanmorgen de sleutels van de Skoda Octavia Combi BusinessLine Elegance met 1.6 dieselmoter en DSG in ontvangst genomen. Opties en accessoires: bluetooth carkit, afneembare trekhaak (volgt nog), rvs instaplijsten, zonnewering op achterdeuren en zijraampjes bij kofferbak, MDI plus MDI-USB kabel, fexibele kofferbakschaal, 'vinnetje' op het dak, chromen strip onderaan vijfde deur. Verder heb ik de typografie laten verwijderen, kale kentekenplaathouders en kentekenplaten met opgelegde cijfers/letters.
Heb er tot nu toe alleen mee naar mijn werk gereden, maar de eerste indruk is positief. Heel relaxed, zo'n DSG! Telefoon (Nokia 6300i) werkt probleemloos met de bluetooth carkit. Eerste indruk qua bandengeluid: teveel, afhankelijk van het asfalt waar op wordt gereden. Moet 'alle spulletjes' nog een plek geven, stoel en stuur definitief instellen enzo, maar dat komt vanavond en later deze week wel, net als het leren omgaan met de Columbus. Wanneer ik tijd heb en het mooi weer is zal ik wat foto's maken. Ik ben een gelukkig man.
 

r_d_k

Actief lid
Fantastisch! Goed om te horen dat de eerste indruk positief is. Hoe heb je een haaievin op het dakgekregen? Ik heb dit ook aan de dealer gevraagd, maar volgens hem is het onmogelijk....

Ik zie de foto's graag tegemoet!
 
Ik heb gevraagd of de antenne van de nieuwe Superb ook op de Octavia past. De reactie was positief, en bij levering was hij al op het dak geplaatst. Ik heb de oude antenne retour gevraagd, ingeval de radioontvangst zou tegenvallen; tot op heden is dit niet het geval.
De antenne zit met een moer door het dak vast. De voet van de antenne is rondom voorzien van een rubberen afdichting, deze sluit de antenne op het dak af. Het enige kritische is dus het gat voor de moer waar de antenne mee is bevestigd. Blijkbaar past het dus wel.
 

r_d_k

Actief lid
Goed om te horen. Na 4 leaseauto's zonder antenne was ik bang terug in de tijd te vallen... Een aantal medeforummers rijden zonder de spriet rond. Dit was ik ook van plan, maar nu ik weet dat een haaievin ook kan wil ik de haaievin.:xyxthumbs: Ik zal de dealer eens naar dit forum verwijzen.

Bij welke dealer heb je je auto opgehaald?
 

hemi24

Forumguru
Even voor het technische aspect: waar is de spriet dan eigenlijk goed voor, als deze blijkbaar zonder meer achterwege kan blijven?

Of komt de diversity hiermee domweg te vervallen?
 

Ronnie

Forumguru
Aanvankelijk waren het "triplex" antennes, Radio, telefoon en navi, kennelijk zit er in de Octavia 2 FL ook al een antenne in de 2 achterste zijruiten..... Misschien kan iemand even kijken, weten we dat ook weer.....
Trouwens van een Touran, Touareg, Passat combi, Audi a4, Scirocco weet ik het zeker, daar zit de radioantenne in de (beide) zijruiten.
De antenne is dan een heeeel dun oranje draadje op de binnenkant van de ruit.
 

r_d_k

Actief lid
Ik zal het navragen, maar volgens mij zit de antenne bij de O2 FL nog steeds in de spriet. Zonder spriet schijnt het ontvangst nog steeds redelijk/goed te zijn, waardoor je ook zonder kan rijden.

Ik weet dat de Superb Combi 2010 de antenne in de (beide)achterruiten heeft zitten evenals de Audi A3. De Golf V (in ieder geval de mijne) had de radioantenne in de achterbumper zitten.
 

hemi24

Forumguru
De tweede antenne zit sinds 2008 in de rechterachterruit, echter heeft dit bij mijn weten te maken met het diverstity ontvangst...
Is sinds de komst van de Columbussen in de O2 een feit.
Blijf erbij dat als je de spriet laat vervallen en je niet wilt inleveren aan ontvangst van bijvoorbeeld de TMC, je een bumperantenne of iets dergelijks moet plaatsen!
 

r_d_k

Actief lid
Is sinds de komst van de Columbussen in de O2 een feit.

Ook als je geen Columbus hebt besteld? De leasemaatschappij staat een Columbus niet meer toe. Nu wordt achteraf een ander navigatiessysteem geplaatst en heb ik af-fabriek een radio ingebouwd gekregen. Deze wordt dan weer verwijderd.
 
Heb net even gekeken en in de rechterachterruit zit idd de genoemde oranje antenne. Vandaag twee keer door de bekende tunnel bij Roermond op de A73 gereden, en dit had geen invloed op de radioontvangst. Ik zal de monteur die de vin heeft geplaatst eens informeren of de vin ook drie aansluitingen heeft (dat heeft de verwijderde antenne met spriet namelijk wel).
 

Luke

Forumguru
Drie aansluitingen?? Over dewelke heb je het dan? Ik heb enkele foto's in bijlage gestopt van mijn dakantenne. Is het mogelijk om een kleintje erop te zetten zonder teveel ontvangst te verliezen?
 

Bijlagen

  • antenne.jpg
    antenne.jpg
    16,9 KB · Weergaven: 48
  • antenne2.jpg
    antenne2.jpg
    14,7 KB · Weergaven: 55
  • antenne3.jpg
    antenne3.jpg
    4,8 KB · Weergaven: 56
Bovenaan Onderaan