Octavia combi 2009

Assiram

Nieuw lid
Hallo iedereen

ik heb gisteren mijn octavia combi 2009 besteld.
Het is een diesel geworden 1.9 met DPF, verder heb ik de salonopties genomen en nog wat extra's zoals een elektrisch open dak, Maxi-dot, parkeersensoren vooraan,...
Het binneninterieur is variety onyx en buitenkleur is cappucino beige, de dakrails heb ik zwart gelaten.

Ik ben van alles vrij zeker enkel de buitenkleur vind ik ongelofelijk moeilijk. Gisteren stond een model van 2008 (niet de octavia) buiten in cappucino en bleek plots veel donkerder dan al de modellen die ik gezien had (zowel binnen als buiten).
Iemand ervaringen met dit kleur en de combinatie met zwarte dakrails en binneninterieur (ik heb nog tot morgen voor me te bedenken van kleur :shocked:

Bedankt voor de informatie!

LenK

Forumguru
Kleur is niks mis mee. Maar kleur is heel persoonlijke voorkeur. Als wij hier met zijn allen gaan schrijven dat we het mooi of lelijk vinden laat je daar dan je keuze van af hangen? Nee toch?
Het is in ieder geval -en dat is wel een objectief gegeven- een gemakkelijke kleur, niet 2x per week een wasbeurt nodig.

Assiram

Nieuw lid
gaat meer over combinatie van binnen en buiten en dat kan je nu eenmaal in een garage niet zien...
Bovendien vroeg ik me vooral af of het nu een lichte of donkere kleur is? die auto gisteren was veel donkerder dan alle andere die ik al gezien had en toch was het ook cappucino beige?

Zie het liefst zwart, maar dat kleur vind ik veel te vuil. Ik twijfelde dan tussen antraciet grijs en cappucino beige..

daarom wou ik eens extra informatie :-), uiteindelijk kies ik uiteraard zelf :-)

Kleur is niks mis mee. Maar kleur is heel persoonlijke voorkeur. Als wij hier met zijn allen gaan schrijven dat we het mooi of lelijk vinden laat je daar dan je keuze van af hangen? Nee toch?
Het is in ieder geval -en dat is wel een objectief gegeven- een gemakkelijke kleur, niet 2x per week een wasbeurt nodig.

cvegreen

Forumguru
je kan het een magisch kleur noemen . De ene keer is dat eerder zand kleur , dan eerder beige . Ik denk dat dit afhangt van het licht dat er momenteel is . Ik vind het een heel mooi kleur al gaat mijn voorkeur uit naar heel donkere kleuren , maar om de wasbeurten wat in te tomen zou ik ook voor capucinno beige kiezen. Dat antracite grijs vind ik te muis achtig en niet mooi dus . Maar dat is mijn mening , het is jij die ermee gaat moeten rijden he . Dus kunnen we enkel onze mening geven en voor de één is dat het mooiste kleur en voor een ander is dat een compleet ander kleur dan weer het geval.

Assiram

Nieuw lid
merci voor je mening. Ik besef uiteraard dat het subjectief is, maar het is altijd leuk om anderen hun mening te horen.
Het antractietgrijs vind ik binnen in de garage een mooier kleur dan buiten daarom ondermeer samen met de snelvuiltendens meer en meer naar cap. beige neigde.

je kan het een magisch kleur noemen . De ene keer is dat eerder zand kleur , dan eerder beige . Ik denk dat dit afhangt van het licht dat er momenteel is . Ik vind het een heel mooi kleur al gaat mijn voorkeur uit naar heel donkere kleuren , maar om de wasbeurten wat in te tomen zou ik ook voor capucinno beige kiezen. Dat antracite grijs vind ik te muis achtig en niet mooi dus . Maar dat is mijn mening , het is jij die ermee gaat moeten rijden he . Dus kunnen we enkel onze mening geven en voor de één is dat het mooiste kleur en voor een ander is dat een compleet ander kleur dan weer het geval.

Michel

Forumguru
Helaas heb ik geen foto's gevonden van een capucinno beige Octavia met licht interieur, maar hierbij wel een aantal foto's van een Combi met zwarte dakrails. Net als de door mij gekozen kleur is het een ietwat cameleonachtige kleur. Afhankelijk van het licht komt hij lichter of donkerder over.

Persoonlijk vind ik het een mooie kleur. Destijds heb getwijfeld tussen Capuccino beige, Stormblue metallic en Anthracite Grey Metallic. Uiteindelijk voor de laatste gekozen, omdat de kleur van mijn huidige Fabia goed bevalt en bij toeval had de demo Octavia bij mijn dealer ook deze kleur en toen was ik alsnog snel om

Bijlagen

• 1_JPG14_.jpg
    1_JPG14_.jpg
    57,8 KB · Weergaven: 124
  • 2_JPG7_.jpg
    2_JPG7_.jpg
    48,6 KB · Weergaven: 90
  • 3_JPG10_.jpg
    3_JPG10_.jpg
    39,8 KB · Weergaven: 78
  • 4_JPG13_.jpg
    4_JPG13_.jpg
    69,4 KB · Weergaven: 98
  • 5_JPG11_.jpg
    5_JPG11_.jpg
    64,2 KB · Weergaven: 90

Assiram

Nieuw lid
Thx voor de foto's! Mooi de zwarte dakrails erop. Wat een mooie auto is dat toch!
Maar het kleur van de auto op die foto is toch niet antracietgrijs? Is dat niet cappucino? Ik vraag het toch maar eens voor de veiligheid want op foto kan het nogal bedriegen :-)

Michel

Forumguru
De Octavia Combi op de foto's is inderdaad cappucino beige.

Als je mijn huidige auto (Skoda Fabia) bedoelt (de auto bij mijn profiel): dat is wel Anthracite Grey. Al heette het destijds volgens mij anders.

Om nog even het verschil aan te geven, hierbij foto's van een Anthracite Grey Octavia Combi:

Bijlagen

• 1_jpg66_.jpg
    1_jpg66_.jpg
    65,2 KB · Weergaven: 81
  • 2_jpg57_.jpg
    2_jpg57_.jpg
    68,2 KB · Weergaven: 67
  • 3_jpg55_.jpg
    3_jpg55_.jpg
    73,9 KB · Weergaven: 65
  • 7_JPG9_.jpg
    7_JPG9_.jpg
    78,8 KB · Weergaven: 69
  • 9_JPG7_.jpg
    9_JPG7_.jpg
    82,6 KB · Weergaven: 80

LenK

Forumguru
Toch maar een meninkje dan.
Capucino Beige: heel mooie kleur, heeft snel een glans effect itt de de donkere kleuren waar eerst fel de zon op moet schijnen voordat je het mica/metallic effect ziet.
Combinatie met licht interieur is nmm op het randje. Je hebt met zwart een mooie contrastkleur, het lichte interieur is meer voor een donkerdere lak fraai.
Zilveren dakrails zou ik in ieder geval ook niet doen vanwege het contrast met de lak. Gaat met deze kleur zelfs vloeken lijkt me.

Assiram

Nieuw lid
merci ik dacht het maar toch voor de veiligheid nog gevraagd.

Ik ga bij mijn kleurcombinatie blijven!

Bedankt voor de foto's, had er een mooi beeld van!

De Octavia Combi op de foto's is inderdaad cappucino beige.

Als je mijn huidige auto (Skoda Fabia) bedoelt (de auto bij mijn profiel): dat is wel Anthracite Grey. Al heette het destijds volgens mij anders.

Om nog even het verschil aan te geven, hierbij foto's van een Anthracite Grey Octavia Combi:

Assiram

Nieuw lid
Ivm met het lichte interieur, dacht ik ook. Licht interieur vind ik zelf ook mooier met donker kleur en omgekeerd.
Ivm dakrails, dacht ik ook. het zilver zal er volgens mij ook op vloeken, maar had het nog nooit gezien met zwarte dakrails daarom

Bedankt voor al jullie meningen!
Binnenkort rijd ik met een nieuwe skoda rond!

Toch maar een meninkje dan.
Capucino Beige: heel mooie kleur, heeft snel een glans effect itt de de donkere kleuren waar eerst fel de zon op moet schijnen voordat je het mica/metallic effect ziet.
Combinatie met licht interieur is nmm op het randje. Je hebt met zwart een mooie contrastkleur, het lichte interieur is meer voor een donkerdere lak fraai.
Zilveren dakrails zou ik in ieder geval ook niet doen vanwege het contrast met de lak. Gaat met deze kleur zelfs vloeken lijkt me.

S

Sjoerd.

Ik rijd zelf een O2 Combi van 2008 in Cappucino Beige met ivory binnenbekleding.... mét zilveren dakrailing. :yeah: Geweldig!!!

vinshi

Lid
volgens mij heb jij een andere kleur want dit is namelijk capuchino beige voor de octavia. en ook voor de roomster en fabia.bekijk de mijne maar eens.
cappuccino_beige_metallic.jpg

Bovenaan Onderaan