Octavia combi 1.8 TSI elegance

Zzz

Nieuw lid
Nou, zonder proefrit een O2 1.8 TSI besteld...
In de Elegance uivoering en met als enige fabrieksextra stoelverwarming. De dealer bouwt er nog een Stream radio, iPod integratie, carkit en trekhaak in, en dat moet'm worden. Zo rond half april moet-ie geleverd worden!

Ik heb ooit proefgereden in een O2 2.0 FSI, en die vond ik (qua motor) niet vervelend, alleen door het sportonderstel te lawaaiïg... Ik heb 4 jaar in een O1 1.8 turbo gereden, en die motor was al zo goed dat ik er veel vertrouwen in heb dat de TSI nog beter is.

Waar ik in test nog wel eens over hoor is dat het onderstel te week is. Hoe ervaren jullie dat? Helpt het om hulpveren achter te monteren?

Zzz

Nieuw lid
Hij wordt zwart met zwart interieur. Ik vond de metallic blauw kleur ook wel mooi, maar de vrouw heeft de kleur gekozen, lekker traditioneel:1761:

van inkel

Forumguru
Krijg je spijt van, een blauwe is heel mooi, zie mijn foto's.:)
Maar veel plezier met je zwarte O2, wat betreft het onderstel voor mij niet te week, maar lekker comfortabel met een goede wegligging.

Roel

Lid
Nou, zonder proefrit een O2 1.8 TSI besteld...
In de Elegance uivoering en met als enige fabrieksextra stoelverwarming. De dealer bouwt er nog een Stream radio, iPod integratie, carkit en trekhaak in, en dat moet'm worden. Zo rond half april moet-ie geleverd worden!

Ik heb ooit proefgereden in een O2 2.0 FSI, en die vond ik (qua motor) niet vervelend, alleen door het sportonderstel te lawaaiïg... Ik heb 4 jaar in een O1 1.8 turbo gereden, en die motor was al zo goed dat ik er veel vertrouwen in heb dat de TSI nog beter is.

Waar ik in test nog wel eens over hoor is dat het onderstel te week is. Hoe ervaren jullie dat? Helpt het om hulpveren achter te monteren?

Laat eens weten hoe de auto rijdt, zodra deze is geleverd. Ik rij zelf ook in een O1 Turbo en ik ben vooral benieuwd naar het vergelijk tussen deze twee motoren.

Gr,

Roel.

cvegreen

Forumguru
Mooi dat black magic mica , mijn wagen is ook in dat mooie kleur . Je moet wel graag poetsen , is constant vuil.
Mijne heeft een tweekleurig interieur en vind dit beter dan een compleet zwart interieur.( maar dat ligt in smaken ,dus u keuze en zeker geen misse keuze)

___JC___

Forumguru
Ik heb ooit proefgereden in een O2 2.0 FSI, en die vond ik (qua motor) niet vervelend, alleen door het sportonderstel te lawaaiïg...

Ehhh als je bang bent dat het onderstel te week is had je het sportonderstel moeten nemen.
:grin:

Ow, ben ook erg benieuwd naar de motor. Is dat ding nog te chippen via de dealer met garantie?

LenK

Forumguru
Als je de 2.0 FSI goed vond rijden dan denk ik dat je met de 1.8 TSI wel in je nopjes zult zijn.
Het vermogen is wat hoger, maar ik denk dat je vooral van het koppel bij lage toeren gaat genieten.
In 8.1 naar 100, klinkt niet verkeerd. Kun je menigeen een poepje mee laten ruiken.

Zzz

Nieuw lid
:cheer:UPDATE: vandaag van de dealer gehoord dat-ie bij de importeur is... Zou niet langer dan een week of 2 mogen duren voordat ie van MIJ is!
:yeah:

1.8 TSI motor is goed te chippen. Zie bijvoorbeeld eens de site van ABT: www.abt-sportsline.de Vanaf april 2008 zijn deze motoren bij Audi te chippen naar resp. 200 pk of 240 pk. Dus bij Skoda waarschijnlijk ook tegen die tijd (of iets later).

Kan normaliter dan gewoon via je dealer. Die bouwt de chip uit, stuurt hem op naar Pon, daar kunnen ze de software updaten naar de gewenste pk's, Pon stuurt hem terug naar de dealer en deze bouwt hem weer in. Klaar is Kees.

Binnenkort kun je je nickname dus veranderen in zzzoefff ... (want je blijft heus wel wakker in die nieuwe kar!)

Super aankoop
van de benzine motoren die te leveren zijn in de O2
is dit met afstand de beste
het koppel is gewoon lekker hoog en je hebt echt niet door dat je snel op een redelijke hoge snelheid zit
en de motor is echt heel erg still gewoon top

Grtzzz Jordy

Zzz

Nieuw lid
Gisteren met bij de dealer langsgeweest en de inbouw van carkit en iPod doorgenomen... Ik kan nauwelijks wachten! De stoel zit in ieder geval goed.

't Ziet er alleen niet uit, zo'n auto die vers van transport komt. Dikke laag vuil erop en overal plastic, plakband en stickers.

1 april staat-ie gepoetst, gewassen en met alle spullen ingebouwd voor me klaar!

Zzz

Nieuw lid
Nou, de eerste twee weken zijn voorbij. Het is het wachten absoluut waard geweest, alleen maar positieve zaken. De motor is boven verwachtingen goed (en de verwachtingen waren hooggespannen ...). Hij neemt vanaf elk toerental goed op in iedere versnelling, en blijft heel mooi rustig, ook bij hogere toerentallen. Er staat nog geen 700km op, dus het toerental moet onder de 4000 blijven. De zesde versnelling is wel dusdanig lang dat je boven de 170km/h komt, dus niet echt een probleem.

Tja, wat kun je verder zeggen. Alles doet het, alles deugt.:xyxthumbs:

O2ElegAttrBus

Nieuw lid
Sinds twee maanden trotse eigenaar van O2 1.8 TSI

Dat de 1.8 TSI een heerlijke motor is kan ik bevestigen. Wat een heerlijke trekkracht van onderin de toeren al beschikbaar. Een test van autobild http://www.skoda.at/files/docs/presse/157.pdf waarin de Mercedes C en Ford Mondeo 2.0 ook niet slecht gewaardeerd het afleggen tegen de Octavia 1.8 TSI. Volgens autobild begeeft Skoda zich in een hogere klasse met de Octavia. Dit kan ik alleen maar beamen.Geen moment spijt gehad van mijn keuze. Geweldige auto!Elegance attractive business in anthracite grey met het nieuwe columbus touchscreen DVD navigatiesysteem, met geintegreerde bluetooth carkit. Xenon, PDF voor + Achter, Eminent Ivory (beige leer), 17 inch L&K velgen en trekhaak.De 17 inch L&K velgen (225/45 R17) kan ik van harte aanbevelen, deze compenseren erg goed voor het volgens sommige tests "weke" onderstel. Sportonderstel was niet mogelijk als optie op de AB modellen.De 6e versnelling vind ik ook een heerlijk rustig rijden met maar 2200 toeren bij 120 KM en bespaart nog brandstof ook. Er staan nu 3000 km op te teller. Een chiptuning schijnt toch lastig te zijn bij deze motor. Wordt nog nergens in Nederland aangeboden voor zover ik weet. Er is al wel een Duitse en Belgische tuner die dit aanbieden.Mocht iemand een chiptuning in Nederland weten hoor ik dat graag.Een zeer tevreden Skoda rijder.

O2ElegAttrBus

Nieuw lid
http://www.abt-sportsline.de/de/pro...58_357_3/produkt/ABT-Leistungssteigerung-827/

Abt biedt het volgens hun site alleen voor de Audi A4 aan. Maar als het voor de A4 kan, dan zou het voor de Octavia ook moeten kunnen, zou je zeggen. Heb je het al eens bij je dealer nagevraagd?
Bedankt sitechris,

Enig idee wat bedoelt wordt met "Laufleistung im tausch" bij onder de 15.000 KM voor ABT Power S? Bedoelen ze dat het niet verstandig is om deze chiptuning uit te voeren onder de 15.000 KM?

Houdt ABT Turbolader bij dat er een andere turbo geplaatst wordt, of heeft dit met het wijzigen van de compressordruk te maken?

Ik zal bij ABT eens navragen of deze ook voor de O2 beschikbaar komen.

Bovenaan Onderaan