Octavia combi 1.6 TDI

Hoi Iedereen,

Ik vroeg het al in het Superb2 topic, maar ik wil mijn vraag ook voorleggen aan de Octavia rijders onder ons. Wat vinden jullie van de 1.6TDI? Omdat ik flink wat meer kilometers ga rijden voor mn nieuwe werk ben ik me aan het oriënteren op een andere (zuinigere) auto, waaronder de Octavia 1.6 TDI. Ik heb enkele jaren geleden in een gehuurde passat 1.6 gereden en dat beviel me wel. Nu heb ik wat meer met het merk Skoda vandaar een voorkeur voor een Superb (of een octavia).

Het is de bedoeling dat een nieuwe auto zeker enkele jaren (lees: 200.000 km) mee zal gaan. Wat vinden jullie van de toekomstbestendigheid van de 1.6 TDI?

Groeten Jan

hemi24

Forumguru
Heb 'mijn eerste' 1.6 TDI gehad van 2009-2012 in een O2 en in 2½ jaar 155k ermee gereden. In het kort: technisch prima blok!
Tussendoor 170k 'vreemd gegaan' met een Ford C-Max en sinds ruim een jaar een Golf 7 Variant met de (tweede generatie) 1.6 TDI.
Wederom tevreden, maar ik vindt persoonlijk de tweede generatie 1.6 TDI (EA-288) qua prestaties beter (lees: pittiger) dan de eerste (EA-189).
Na 14 maanden staat de teller op 76k, en hij bevalt elke dag!

Bovenaan Onderaan