Octavia Combi 1.4 TSI Elegance Businessline 2009

Bram_O2

Actief lid
Ik heb me vooral aangemeld om te lezen hier, maar dan is het nog steeds wel zo netjes om jezelf voor te stellen.

Bram, 36 jaar, woonachtig in Rosmalen. Vorige week mijn oude Polo SDi uit 2000 ingeruild op genoemde Octavia. Hele mooie en ruime auto, zit goed in de uitrusting. Is een ex (Athlon) lease auto met volledige onderhoudshistorie en 105K op de tellers. Ziet er van binnen en buiten keurig uit, weinig gebruikerssporen.

Enige wat me aan de onderhoudshistorie opviel was de nokkenasversteller reparatie, schijnt een terugroepactie te zijn? Ketting is in ieder geval niet aan de beurt geweest, laten we dat vooral zo houden...

Verder valt me op dat de 1.4 TSI met een bescheiden rechtervoet niet echt zuinig is. Valt me een beetje tegen.

Los van dat alles, bijzonder prettige auto om mee te rijden :thumbsup:Ik hoop er nog jaren plezier van te hebben.

1695670_2-jpg.23034

1695670_3-jpg.23035

1695670_10-jpg.23036

Laatst bewerkt door een moderator:

Ridley

Forumguru
Welkom Bram! Mooie uitvoering hen je daar te pakken. small step for men, giant leap voor Bram van een Polo SDI naar deze ;)

Veel rijplezier!

ertromp

Forumguru
Welkom hier! Goede keuze :thumbsup:
De nokkenas versteller is idd een kwaal op de 1.4 TSI en de 1.8 TSI
De ketting is vooral de 1.2 TSI en de 1.4 TSI 160 pk en in mindere mate de 1.4 TSI met 122pk zoals jij aangeschaft hebt.
Nog verdere plannen met de auto?
Uit ervaring weet ik dat het rijgedrag/wegligging zelfs nog te verbeteren valt door verlaging van de auto.
Als je het er financieel voor over hebt zul je merken dat wanneer je BP Ultimate gaat tanken (hoog octaan gehalte) dat zo'n 1.4 mooier gaat lopen.
Verder kun je hier op het forum veel terugvinden over led verlichting toegepast in de O2 FL.
Veel plezier met je auto!

Bram_O2

Actief lid
Dank voor het welkom allemaal :)

Ik heb niet veel plannen, aangezien ik uit ervaring weet dat het dan financieel wel eens uit de hand zou kunnen lopen. Ik heb naast de Polo nog 9 jaar lang een toen nieuw gekochte Subaru Impreza STI gehad en daar ontzettend veel geld ingestoken, wat resulteerde in een auto met 400 pk en een onderstel met semi slick banden wat voor bizarre bochtsnelheden zorgde. Geen 'plastic fantastic' bak dus, maar hoge prestaties. Het snelheidsverschil met de omgeving maar bovenal de kosten hebben me doen besluiten om deze begin 2013 te verkopen. Meest spectaculaire auto ooit, maar in ons land waar groen rijden onderhand de norm is steeds moeilijker te verantwoorden.

Gisteren is door de dealer de dagrijverlichting geactiveerd en ik heb vorige week een winterset voor de auto besteld, met 15" stalen wielen. Daarnaast ben ik benieuwd of ik de navigatie kan updaten (heb nu kaartversie 7918) en eigenlijk is dat het wel. Al moet ik toegeven dat ik al even gekeken heb op de website van Jeroen Dik (jdengineering) voor wat extra vermogen :D

Mooie wagen!
Wat is je verbruik dan?
Zo te zien zitten er mooie 17" wielen onder.
Zou dat nog veel uitmaken?
Ik ben daar wel benieuwd naar en wellicht kunnen andere leden hier iets over zeggen, ook al is dat off-topic.

Bram_O2

Actief lid
Mooie wagen!
Wat is je verbruik dan?
Zo te zien zitten er mooie 17" wielen onder.
Zou dat nog veel uitmaken?
Ik ben daar wel benieuwd naar en wellicht kunnen andere leden hier iets over zeggen, ook al is dat off-topic.
Ik heb nog geen tank leeg gereden, dus baseer mijn mening op wat de BC weergeeft. Ik scoor zo rond de 1 op 13 en dan rijd ik echt rustig, gewoon netjes 100 en 120.

Ik ben er vrij zeker van dat de 17" wielen met 225/45 banden voor wat extra verbruik zorgen. Ik verwacht eind deze week de winterset en ga dan met 195/65/15 rijden. Ik ben benieuwd of en hoeveel verschil dit gaat maken :)

Bram_O2

Actief lid
Hmmm, ik zou graag m'n TS bewerken, aangezien de foto's het niet zo goed meer doen :D Kan dat niet op dit forum?

Laat je even weten wat het verbruik dan wordt?
Ik lees nl ook vaak dat de BC positiever is dan werkelijk ...

Spinal

Forumguru
Wederom een mooie auto, overstap naar diesel vanwege de km die je rijd waarschijnlijk?
Ik heb ook die velgen onder mijn. O2 BE en ik vind de 17" van je vorige auto mooier. Deze zijn 16" en dat oogt te klein voor zo'n grote auto vind ik.

Bovenaan Onderaan