Octavia combi 1.4 tsi besteld

Bean77

Nieuw lid
Na 9 jaar Peugeot gereden te hebben met als laatste 2,5 jaar een 207SW heb ik nu mijn eerste Skoda besteld (geen lease).
Nu het gezin groter is geworden lijkt een 308sw een logische keuze, echter het uiterlijk (met name achterkant) was voor mij geen optie.

Uiteindelijk is de keuze gevallen op de octavia combi 1.4 tsi elegance met opties als Pallas velgen, multif. stuurwiel, sunset, mdi en afn trekhaak + hulpveren. Kleur anthraciet
Heb lang getwijfeld over een Amundsen nav, maar gezien de signalen dat er een nieuwe versie zou komen met kleine hd, heb ik deze nog niet genomen. Heb nog een erg nieuwe tomtom en kan een evt. nieuwe versie van Amundsen later altijd nog laten plaatsen (wel duurder).

Levering zal eind november zijn volgens de dealer. Nu enkel nog aftellen :koffie:
 

corsaar

Senior Member
@ Bean77 goeie keus mooie auto, al vind ik die Peugeot 308 sw ook
een mooie auto en eigenlijk de achterkanten van de skoda ook niet de fraaiste.
De octavia combi is mi ruimer dan de 308 sw, succes.
 

Darkside

Forumguru
Gefeliciteerd. De 308 heb ik ook op een blauwe maandag overwogen. Met name om de grote laadruimte. Maar wat is hij lelijk (en duur in de lease (voor mij althans)).
Ook vind ik de losse stoelen achterin niet lekker zitten (niet echt mijn probleem, maar toch).
Veel plezier gewenst met de Skoda.
 

Bean77

Nieuw lid
plezier zal hopelijk zeker lukken :)

de achterkant van de skoda is idd niet de fraaiste, maar in ieder geval naar mijn smaak niet lelijk tov de 308sw. Geloof dat de octavia 70/80 liter groter is qua kofferbak.
 

ertromp

Forumguru
Goede keuze Bean!
Ook ik rijdt de 1.4 en qua motorisering een toppertje voor de Octo.
Met mijn kinderen van 14 en 12 hebben we genoeg ruimte voor alle bagage die mee gaat en veelal nog ruimte over.

Succes!
 
Bovenaan Onderaan