Nu ik jullie de afgelopen drie maanden bestookt heb met allerlei vragen is het wel zo leuk en netjes al die vragen om te zetten in de uiteindelijke gebruikerservaringen. Ik heb echt al zoveel gehad aan jullie tips, ervaringen reviews en alle overige informatie die ik van dit erg leuke forum heb kunnen halen. Ik zal bij het begin beginnen.
Ik ben altijd al een enorme voorstander geweest van alles wat uit de VAG stal vandaan komt. Eind vorig jaar mocht ik van mijn werkgever zelf een nieuwe auto gaan kiezen. De wensen: Veel ruimte, 20% bijtelling, liefst automaat, goede uitstraling en lekker luxe. Ik ben altijd al gecharmeerd geweest van de Octavia, en zeker na de facelift. De auto heeft hierdoor in mijn ogen een erg chique uitstraling door gekregen. Ook qua financiën werd hij met de 1.2 TSI moter erg interessant.
Eind november een proefritje wezen maken met de 1.2 in combinatie met de automatische DSG bak. Ik was er al heel snel enorm van onder de indruk. Wat een kracht en souplesse uit zo'n kleine moter. Het besluit was genomen. Dit ging hem worden.
The Looks: Ik heb gekozen voor de kleur Brilliant Silver in combinatie met de 17" Pallas wielen. Ik vind dit een erg mooie combinatie omdat nagenoeg alles dan in de mooie zilvergrijze kleur is gespoten incluis de dakrails. In combinatie met de donkere achterramen in mijn ogen een combinatie die de auto een erg luxe uitstraling geeft.
The Goodies: De Elegance Businessline heeft alles wat het hartje begeerd. Wat ik erg prettig vind zijn de Xenon verlichting die ik absoluut niet tegen vind vallen, de columbus navigatie (ik hoop dat het gilde hem met rust laat), de mooie donkere bekleding, en de parkeersensoren voor en achter.
The Engine: 1.2TSI DSG. Een erg mooie combinatie van souplesse, kracht en stilte. Wat ik enrom irritant vind zijn de hoge toeren die veel 1.6 benzine motoren maken wanneer er 120 op de snelweg gereden word. Veel motoren draaien dan al bijna 4000 toeren. De 1.2 TSI draait bij 140 net geen 3000 toeren. Dit maakt de auto erg rustig, en zelfs dan heeft de auto nog genoeg vermogen om in te halen. In combinatie met de 20% bijtelling een combinatie die alleen de VAG stal biedt, en hier eigenlijk in mijn ogen een alleenheerser in is. Verbruik kan ik nog weinig over zeggen.
The Extra's: Ik heb bewust gekozen om geen carkit af fabriek te nemen maar om deze achteraf te laten plaatsen. Ik heb ook geen MDI gekozen. Ik heb bij Emiel van Electronic4cars een Fiscon Kafutec Basic Plus carkit laten plaatsen. Deze werkt geheel vlekkeloos in combinatie met het multifunctionele stuur en columbus navigatiesysteem. En is dus daarmee te bedienen. Daarnaast kun je bleutooth audio streamen vanaf de Iphone, en daar was het mij om te doen. Achteraf blijkt dat dit alleen mono is, en dat viel dus wel een beetje tegen. Al valt het geluid op zich niet tegen. Als laatste heb ik Emiel ook de Pioneer TS-WX610A subwoofer laten plaatsten. Dit is een actieve subwoofer die in de holle ruimte van het reservewiel past. Het audiosysteem is echt niet slecht van de O2. Zelfs een van de betere in zijn klasse. Ik vond alleen het laag soms net even wat te kort komen. Deze sub geeft net even dat extra laag zonder ratelende kentekenplaten en trillende daken. Een mooie aanvulling.
Valt er dan helemaal niets tegen?? Jawel... Eén ding.. De afrolgeluiden van de banden. Dit is iets wat me toch echt tegengevallen is. Bij reviews van anderen heb ik het ook gelezen. Zeker in combinatie met de 17 inchers. Daar zitten in mijn ogen de verschillen ook in bij de andere auto's in de hogere regionen van de VAG stal. VW en Audi worden gewoon beter geisoleerd. Ik heb een A4 Avant gehad en deze was ondanks de 1.6 jankmoter toch echt stiller dan de O2. Ik ga dit een tijdje aanhoren of het went, en zo niet toch maar eens aan de slag met isolatiemateriaal. Hier op het forum ook al een mooi draadje over gevonden.
Al met al ben ik een erg gelukkig mens nu met deze prachtige auto. De bezoekjes aan de klanten en de ritten met het gezin en vakanties gaan zeker weten bevallen met deze auto.
Ik hoop een leuke review geschreven te hebben waar anderen ook wat aan hebben, en hebben jullie vragen dan beantwoord ik ze graag!

Ik ben altijd al een enorme voorstander geweest van alles wat uit de VAG stal vandaan komt. Eind vorig jaar mocht ik van mijn werkgever zelf een nieuwe auto gaan kiezen. De wensen: Veel ruimte, 20% bijtelling, liefst automaat, goede uitstraling en lekker luxe. Ik ben altijd al gecharmeerd geweest van de Octavia, en zeker na de facelift. De auto heeft hierdoor in mijn ogen een erg chique uitstraling door gekregen. Ook qua financiën werd hij met de 1.2 TSI moter erg interessant.
Eind november een proefritje wezen maken met de 1.2 in combinatie met de automatische DSG bak. Ik was er al heel snel enorm van onder de indruk. Wat een kracht en souplesse uit zo'n kleine moter. Het besluit was genomen. Dit ging hem worden.
The Looks: Ik heb gekozen voor de kleur Brilliant Silver in combinatie met de 17" Pallas wielen. Ik vind dit een erg mooie combinatie omdat nagenoeg alles dan in de mooie zilvergrijze kleur is gespoten incluis de dakrails. In combinatie met de donkere achterramen in mijn ogen een combinatie die de auto een erg luxe uitstraling geeft.
The Goodies: De Elegance Businessline heeft alles wat het hartje begeerd. Wat ik erg prettig vind zijn de Xenon verlichting die ik absoluut niet tegen vind vallen, de columbus navigatie (ik hoop dat het gilde hem met rust laat), de mooie donkere bekleding, en de parkeersensoren voor en achter.
The Engine: 1.2TSI DSG. Een erg mooie combinatie van souplesse, kracht en stilte. Wat ik enrom irritant vind zijn de hoge toeren die veel 1.6 benzine motoren maken wanneer er 120 op de snelweg gereden word. Veel motoren draaien dan al bijna 4000 toeren. De 1.2 TSI draait bij 140 net geen 3000 toeren. Dit maakt de auto erg rustig, en zelfs dan heeft de auto nog genoeg vermogen om in te halen. In combinatie met de 20% bijtelling een combinatie die alleen de VAG stal biedt, en hier eigenlijk in mijn ogen een alleenheerser in is. Verbruik kan ik nog weinig over zeggen.
The Extra's: Ik heb bewust gekozen om geen carkit af fabriek te nemen maar om deze achteraf te laten plaatsen. Ik heb ook geen MDI gekozen. Ik heb bij Emiel van Electronic4cars een Fiscon Kafutec Basic Plus carkit laten plaatsen. Deze werkt geheel vlekkeloos in combinatie met het multifunctionele stuur en columbus navigatiesysteem. En is dus daarmee te bedienen. Daarnaast kun je bleutooth audio streamen vanaf de Iphone, en daar was het mij om te doen. Achteraf blijkt dat dit alleen mono is, en dat viel dus wel een beetje tegen. Al valt het geluid op zich niet tegen. Als laatste heb ik Emiel ook de Pioneer TS-WX610A subwoofer laten plaatsten. Dit is een actieve subwoofer die in de holle ruimte van het reservewiel past. Het audiosysteem is echt niet slecht van de O2. Zelfs een van de betere in zijn klasse. Ik vond alleen het laag soms net even wat te kort komen. Deze sub geeft net even dat extra laag zonder ratelende kentekenplaten en trillende daken. Een mooie aanvulling.
Valt er dan helemaal niets tegen?? Jawel... Eén ding.. De afrolgeluiden van de banden. Dit is iets wat me toch echt tegengevallen is. Bij reviews van anderen heb ik het ook gelezen. Zeker in combinatie met de 17 inchers. Daar zitten in mijn ogen de verschillen ook in bij de andere auto's in de hogere regionen van de VAG stal. VW en Audi worden gewoon beter geisoleerd. Ik heb een A4 Avant gehad en deze was ondanks de 1.6 jankmoter toch echt stiller dan de O2. Ik ga dit een tijdje aanhoren of het went, en zo niet toch maar eens aan de slag met isolatiemateriaal. Hier op het forum ook al een mooi draadje over gevonden.
Al met al ben ik een erg gelukkig mens nu met deze prachtige auto. De bezoekjes aan de klanten en de ritten met het gezin en vakanties gaan zeker weten bevallen met deze auto.
Ik hoop een leuke review geschreven te hebben waar anderen ook wat aan hebben, en hebben jullie vragen dan beantwoord ik ze graag!




