Octavia besteld

Hoi allemaal. Vorige week eindelijk een nieuwe auto besteld, de octavia. Het is, omdat ik zakelijk lease, de 1.2 TSI 7-DSG Elegance Businessline combi geworden, kleur black magic. Heb als opties gekozen voor 17" Palles lichtmetaal, stoelverwarming, sunset en een netafscheiding achter de achterbank. Als accessoires gekozen voor lederen bekleding (antraciet met witte stiksels), chromen uitlaatsierstuk, achterspoiler en dubbele bodem kofferbak (handiger voor mijn Bordeaux Dog).
Heb uiteraard nog niet gereden in de 1.2 TSI DSG; wel in de 1.4 TSI en was aangenaam verrast over het comfort en afwerking. Natuurlijk zal de 1.2 minder pittig zijn, maar scheelt iig een hoop geld in de bijtelling waardoor je hem lekker kunt volgooien met extra's!

Groet

Martijn
 

Delight

Actief lid
Wat ik zo her en der lees lijkt het mij geen verkeerde keuze.
Sterkte met het wachten op de aflevering en alvast veel rijplezier gewenst!
 

eskimo

Nieuw lid
Martijn

Ik heb nagenoeg dezelfde auto besteld (heb helaas niet alle extra accessoires genomen die jij wel hebt gekozen) als jou en ook vanwege de lease voor deze auto gekozen.
Ik heb wel proefgereden in de 1.2 tsi (weliswaar een golf) maar dat doet verder niets af aan de beleving van de motor. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was. Ik had kort hiervoor met de 1.4 proef gereden en echte verschillen kon ik niet direct ontdekken. Er zullen wellicht verschillen zijn maar ik mocht van de dealer de 1.2 TSI niet echt belasten (stond 15 km op de teller) maar een koret proefrit was voldoende. Grootste verbazing was toch wel de souplesse en het geluidsarme nivo van de motor.

Groeten

Leo
 
@Leo; nou, dat klinkt heel mooi! Ben echt superbenieuwd en dan duurt w9en errug lang!!!! Jij ook succes met het w8en!

@Arno; w8en is vervelend, maar zal het plezier uiteindelijk vergroten!!
 
He Martijn, ik heb ook een 1.2 TSI besteld alleen dan handgeschakeld,zonder dubbele bodem,geen Pallas :( en geen net maar verder jouw opties plus ESP en Bluetooth. De spoiler kon ik niet nemen van de dealer want die zou niet passen op de nieuwe facelift achterklep(?!) Dat was trouwens ook door PON aan de dealer verteld. Dus ik heb hem nu zonder spoiler besteld, wel jammer want dat maakt hem net even wat stoerder. Ik heb trouwens in de Yeti 1.2 proefgereden en dat beviel heel erg goed!!
Hoe lang moet jij nog wachten op je auto? Bij mij is het 8-10 weken levertijd. Groetjes Bastiaan
 

eskimo

Nieuw lid
Bastiaan

Omtrent de spoiler is een vreemd verhaal. Ik heb dit niet zo van mijn dealer begrepen maar dat zou kunnen omdat hij niet op de hoogte was. Bij mij is aangegeven dat de levertijd inderdaad 10 weken zou zijn. Wel gaf de dealer aan dat dit wellicht meer zou kunnen worden als de 1.2 veel besteld zou worden . Verwachting voor mijn auto is nu dat deze eind april geleverd worden. Moet dus echt geduld hebben.

Groeten

Leo
 
moet nog een week of 10 wachten en daarna nog 2 weken voor het leer. Van de achterspoiler hebben ze mij niets verteld, dus ben benieuwd.....
 
Gisteren bericht gehad van de dealer dat de verwachtte leverdatum 23 april is! Lijkt mij aan de snelle kant, maar goed. We zullen zien!
 
Hoi Martijn, dat is best al snel kompleet met leer en alles erop en eraan! Ik heb nog niks gehoord van de dealer. Ik zal komende week eens met hem mailen. Onze auto's zijn in dezelfde week besteld dus die van mij komt hopelijk dan ook binnen. Ik kijk trouwens wel elke dag in de voorraadselectie of er al een nieuwe lading binnen is bij de importeur :) Als er eentje mijn specificaties heeft dan weet ik dat die van mij ook binnen moet zijn!
 
haha, voorraadselectie; kijk ik ook naar ja! Je weet maar nooit he!
Ik hoop iig dat ie dan binnen is; kan ik lekker mee op 8 mei...met m'n huidige Focus niet zo'n strak plan....
 
Bovenaan Onderaan