Octavia Ambition BL bijna in bestelling

Nog een paar dagen en dan gaat mijn (eigenlijk van de leasemaatschappij) de octavia combi in bestelling.

De te bestellen auto:
  • Octavia Combi Ambition BL 1.6 diesel 20% bijtelling
  • Cappucino Beige
  • 16" wielen ipv. 15"
  • Multifunctioneel stuurwiel
  • 4 extra luidsprekers
  • elektrische ramen achter (had nog klein beetje budget over)
Ik ben benieuwd wanneer ik de huidige auto mag inruilen. Dit is een Seat Leon op LPG (goedkoper dan diesel en een verkeerde bezuiniging). Ik heb altijd gezegd op gas moet je je CV stoken en koken in huis.......dit klopt helemaal. Nooit meer LPG en lang leve de diesel. Heb test gereden met de motor en viel niet tegen. Heb nog overwogen om de nieuwe Focus te nemen (design is wel wat nieuwer), maar de ruimte en uitrusting die de Octavia biedt was overduidelijk beter.
Morgen even bij dealer langs om wat extra's van hem te krijgen...hij krijgt de auto bovendien 4 jaar in onderhoud.

Dank je Fabia. Vandaag langs geweest. Boel bla bla over dat de "goede" tijden zijn geweest waarin nog trekhaken en meer opties werden gegeven, maar toch een kunststof kofferschaal erbij kunnen krijgen....ik kwam ook wel ongelukkig. Afgelopen nacht auto's open gebroken en airbags gestolen....dus tja dan valt er weinig weg te geven :winkie:

ghostbuster

Nieuw lid
ik hoop dat het daarbij blijft , ik zit nog steeds in voorlopige planning #weken levertijd vooralsnog 22
enige verschil tusen mijn en jouw bestelling is de trekhaak en de kleur de mijne word zwart en ik grijs van het wachten

@ghostbuster als ik de topic lees over levertijd van de Octavia 1.6Tdi heb ik vermoeden dat het wel eens voorjaar kan worden, maar omdat die van mij nog maar net besteld is houdt ik hoop.....het grijs worden van het wachten komt vanzelf. Heb je ook via leasemaatschappij besteld?

@ghostbuster als ik de topic over levertijden Octavia 1.6Tdi lees staat er nog een lange(re) wacht voor de boeg, maar omdat die van mij nog maar net besteld is blijf i hoop houden en kan ik altijd nog grijs worden van het wachten. Is die van jou ook een leaseauto?

Skodadude

Actief lid
Succes met het lange wachten Wolken81.

Ik mag zelf na lang wachten, vanaf 1e week juni 2011, volgende week mijn nieuwe auto ophalen.
Wat mij verbaasd is de reactie van de verkoper over de "goede tijden", Skoda staat er qua verkoopcijfers toch prima voor.
Dit getuigd ook van de lange levertijd, uitzonderingen daargelaten.
De leasemaatschappij wist mij ook te melden dat mijn auto eind november klaar zou zijn, maar dan in week 2 2012 pas geleverd zou worden.
Gelukkig had de garage, Skoda Center Utrecht, al produktieruimte in de fabriek gereserveerd waardoor ik toch nog dit jaar van mijn nieuwe auto kan genieten.

Wat betreft de afdeling "gratis voor mij" is het via onze leasemaatschappij een ongeschreven regel, dat je minimaal 1% van de cataloguswaarde in accessoires mag uitzoeken.
Uiteraard zoeken we hier allemaal de grens van de verkoper op.
Doordat mijn oude O2 is platgereden, kon ik na 26 maanden alweer een nieuwe bestellen i.p.v na 42 maanden.
De verkoper zag hier ook zijn winst en ik heb het volgende kunnen onderhandelen.

Mobridge carkit word gratis geleverd en ingebouwd.
Laadsnoer telefoon word achter dashboard naar vakje bovenop het midden van het dashboard getrokken.
Thule dakdragers gratis geleverd met nog extra € 100,00 korting op aan te schaffen dakkoffer.
Volwaardig reservewiel word gratis geleverd.

Falcon

Donateur
Wat beviel jou niet aan LPG Wolken81? Gewoon even nieuwsgierig, ik heb zelf ook wel een aantal punten ;)

Ik zal je even stukje geschiedenis van de auto geven:

de eerste 2.000km netjes ingereden op benzine. Vanaf toen over gegaan op LPG. Bij 7.000km injectoren vervangen en t/m 50.000km (ca. 1 jaar oud) is dit nog 6 keer herhaald. Bij 80.000km is de cilinderkop vervangen. Met enige regelmaat motormanagementlampje branden en loopt de auto op 3 cilinders. Dat die op 3 cilinders loopt komt nog regelmatig voor. Auto is heel vaak naar garage geweest (zelfs 1,5 week lang hebben zij hem gebruikt voor e.e.a. en heeft werkplaatschef hem mee naar huis gehad) en niets kunnen vinden, bij 120.000km koppeling vervangen en versnellingsbak gereviseerd (staat los van LPG, maar is wel stukje geschiedenis). Nu de diesel is besteld is mij alles best en gaat hij voor nog 1 beurt naar de garage. Ik heb het met LPG wel gehad. Ik heb in de wandelgangen ook wel gehoord dat de Seat Leon veel problemen geeft. Wat ook groot nadeel is de veel kleinere kofferruimte (LPG tank op plek van reservewiel). Er is ook wel een pluspunt van gas (met mijn auto dan): de vuldop is mooi achter de nummerplaats weggewerkt en deze kan kantelen.

Zo nu en dan rijdt ik in een diesel....wat een heerlijke motoren. De leasemaatschappij (Leaseplan) geeft zelf ook aan veel problemen met gas te hebben.

Ik kan niet oordelen over andere ervaringen, maar mijn gezegde die ik altijd al riep is voor mij waarheid geworden. Eens maar nooit meer.

Hoe bevalt jou het LPG rijden dan?

Kijk dat zijn positieve berichten. Mijn huidige auto moet nog 10.000km en heb al eerder geprobeerd van de auto af te komen (niet door schade te maken, maar door vele trammelant) dus ik wacht rustig af wat de berichten worden voor het afhalen.

Als je de auto hebt plaats dan paar foto's kan ik even kijken wat voor moois ik ook zal krijgen!

Nog een paar weekjes wachten en hij staat bij de dealer. Week 1 productie, dan moet binnen uiterlijk 8 dagen later binnenkomen en kan die rijklaar worden gemaakt en afgeleverd aan mij. Nu 1 spannend puntje: me werkgever gaat leaseregeling aanpassen begin 2012 en willen mensen in CO2 klassen laten kiezen. Dat zou inhouden dat ik nooit een octavia kan bestellen. Dus volgende week maar even weer bij de dealer langs peilen. Kan de auto niet missen met onze gezinsuitbreiding van afgelopen 14 december.

WouterO2C

Actief lid
Lijkt mij dat die wijziging van de leaseregeling wel een overgangsbepaling kent, die inhoudt dat auto's die al besteld zijn niet meer kunnen worden geweigerd. Zou een beetje vreemd zijn.

MarcoO2

Forumguru
Jij hebt jouw auto al maanden geleden besteld onder de oude regeling. Die kan nu niet ineens eenzijdig ongedaan gemaakt worden. Hooguit heb je over een aantal jaar een probleem.

Dat lijkt mij ook...maar de voorzitter van onze MRN commissie is heel directe collega van mij en die deelde mee dat ze een afkoopboete niet zouden schuwen, maar ik ga er van uit gezien de nog te wachten weken dat ik nog geluk zal hebben en mocht dit niet het geval zijn, zijn de laatste woorden nog niet gesproken hierover. En over 4 jaar.....ik heb een auto gekozen die ik wel wil over kopen tegen die tijd. Kan niet wachten op me afspraak bij de dealer!

TL@

Forumguru
Zou me wel straf lijken dat een 1.6TDI teveel CO2 uitstoot.

Bij ons op het werk is het ook een heel gedoe met CO2 en groen rijden maar de 1.6TDI valt toch ruim binnen de marges. Mijn 2.0TDI met DSG absoluut niet, had hem besteld voor het CO2 gedoe begon (2 weken ervoor), hij was zelfs nog niet bij de leasemaatschappij besteld toen ze de regels voor CO2 invoerden, maar ze hebben de bestelling toch laten doorgaan. Gaat binnen 2 jaar pijn doen als ik een tragere moet nemen (tenzij de V60 plug-in een optie wordt)

@Szarkan dank je wel. Ben al tijdje lid van het forum en moet zeggen dat deze forum echt handig is en veel enthousiaste en behulpzame mensen kent. De auto betreft lease...dus koop hem niet zelf, maar zal er zeker niet minder zuinig op zijn.

@TL tja....kom ik uit op VW up ofzo,haha....voordeel van de 1.6 is de 20% bijtelling....ook na strengere eisen van de overheid. De huidige auto heeft 25% en daarom betaal ik straks weinig meer als nu voor meer auto, net zo compleet en voor een diesel (grootste vergissing om op gas te rijden). Ik ken jullie leaseregeling niet maar zelfs die zal niet bij ons komen....ik denk dat we niet in te "dikke" auto's mogen rijden.

Joehoe....even weer bij de dealer geweest. Eind week 3 auto in Emmen en rekening houden met 2 week later sturen! Als die er is wordt ik gebeld! Kan niet wachten om die LPG-bak in te leveren voor diesel!

Bovenaan Onderaan