Octavia " Allure" combi besteld en geleverd !

dirkie996

Forumguru
Hallo,
Ik heb me al voorgesteld in meet en greet en eindelijk is m'n octavia geleverd. Het betreft een allure ( salonpromotie= ambition met bijkomende opties)combi 1.6 crtdi.
Ik heb nog maar 150km gereden sinds gisteren maar de eerste indrukken zijn alvast positief. Vooral de Amundsen+ ( West Europa) valt goed mee. (kaartversie 0038) .
Ik heb alvast enkele foto's bijgevoegd. foto1.jpg foto2.jpg foto3.jpg IMG_0882.jpg IMG_0884.jpg

dirkie996

Forumguru
@ cazanner,
Ja de dealer had het gemonteerd, maar ik stoor me er niet echt aan.Als ik met de octi rijd, zie ik het toch niet.Zolang ik tevreden zal zijn v/d dealer blijft het erop:laugh:

Canon-Eye

Forumguru
Ja de dealer had het gemonteerd
Erop geplakt? Of echt "gemonteerd", dus zo'n reliëfdingetje dat vastgeschroefd zit en waarvoor ze dus gaatjes(!) in je auto hebben geboord? :shocked:
Dát zou mijn dealer me toch echt niet moeten leveren - want dan kan hij naar keuze de boel op eigen kosten onzichtbaar herstellen, óf een nieuwe achterklep erin!!

Persoonlijk wil ik trouwens geen enkele vorm van reclame op m'n auto - ook geen stickers, kentekenhouders met teksten of wat dan ook. Zelfs de NL-sticker weigerde ik op de buitenkant; als ik al eens de grens overging zetten ik deze tijdelijk tegen de binnenkant van de achterruit.
Ooit "moest" de dealer van de leasemaatschappij een NL-sticker met LM-logo plakken. Ik heb 'm er tot tweemaal toe af getrokken en de dealer vervolgens duidelijk gemaakt dat-ie dit niet nog eens moest doen, want anders ging ik het onderhoud elders laten doen.

dirkie996

Forumguru
@wenso: de nieuwe nummerplaat zit er inmiddels op, maar ik had de oude met de computer onzichtbaar willen maken , en zoals je kan zien ben ik niet echt een pc expert.:laugh:.Ben al blij dat ik iets kan posten hier.
@Canoneye: op het kofferdeksel is het geplakt( sorry, had me verkeerd uitgedrukt) en de nummerplaathouder is gewoon op de voorziene gaten vastgemaakt. Bij ons in Belgë is het blijkbaar de gewoonte dat de dealers hun naam op nieuwe auto's plaatsen. Misschien moet ik bij volgend garagebezoek maar eens vragen om die sticker te verwijderen.

Canon-Eye

Forumguru
Bij ons in Belgë is het blijkbaar de gewoonte dat de dealers hun naam op nieuwe auto's plaatsen.
Niet alleen in België, hoor - in Nederland doen ze dat ook maar al te graag. Je ziet soms auto's waar het wel 3 of 4 keer op staat... Blijkbaar een dealer met een identiteitsprobleem.

Ik heb al levenslang de gewoonte om bij de aankoop luid en duidelijk te stellen dat ik er geen enkele vorm van reclame of andere stickers op wil hebben, wáár dan ook, en dat ook alle typeaanduidingen eraf moeten zijn. Tegenwoordig is dat redelijk algemeen, maar enkele decennia geleden keken dealers je nog heel vreemd aan...
Ook die rare G-sticker van de veiligheidskeuring, die een aantal jaren in de mode is geweest, werd er bij mij niet opgeplakt maar zat met een nietje aan het diagnoserapport vast. Zelfs het toenmalige Deel III had ik meestal middenonder op het dashboard geplakt, of anders op zodanige plek achter de achteruitkijkspiegel dat ik 'm in elk geval niet kon zien, zo'n p***hekel heb ik aan alle soorten stickers!

Ik heb zelfs meegemaakt (ca. 1992) dat een autobrede raamsticker onderaan de achterruit van een Audi 80 (iets over het Procon-10 systeem, waar ze erg trots op waren) eerst netjes was verwijderd, maar bij de 1e servicebeurt door een monteur er met veel moeite weer was ingeplakt "want die waren ze blijkbaar vergeten"! De #@$% idioot!!! Die brave man heb ik dus even moeten bijscholen...
Heb bij datzelfde bedrijf nog een hele serie VAG-auto's gekocht en ik hoefde dit dus nooit meer uit te leggen. :)

Bovenaan Onderaan