Octavia 4

petertje1970

Actief lid
He Octavia lief hebbers,

Wat ik me afvraag: Octavia 3 bestaat volgens mij ruim 4 jaar
en ja ze hebben het model vorige jaar een beetje geüpdatet.
Weet iemand of ze al bezig zijn met versie 4 zodat deze loop
volgend jaar op de markt komt
 

AndreM

Forumguru
Ik kreeg gisteren nog bij de dealer te horen dat het motor gamma aan het eind van het jaar voor de O3 gaat veranderen.
Helaas telaat voor mij :cry:, maar ben benieuwd wat het gaat worden. :lezen:
 

Joh@n

Forumguru
Ik kreeg gisteren nog bij de dealer te horen dat het motor gamma aan het eind van het jaar voor de O3 gaat veranderen.
Wat moet er nog gaan veranderen? De 1.6TDI is relatief nieuw, de 1.0 en 1.5TSI idem. Hooguit dus iets elektrisch-achtigs?
 

AndreM

Forumguru
Wat moet er nog gaan veranderen? De 1.6TDI is relatief nieuw, de 1.0 en 1.5TSI idem. Hooguit dus iets elektrisch-achtigs?

De 1.6 TDI is niet echt nieuw.
Mijn 1.6TDI heeft een CO2 van 86 gr. En nu is dezelfde motor ineens 106 gr.
Aangezien de motoren van de toekomst nog minder mogen uitstoten, zullen de fabrikanten toch iets moeten doen.

Ik heb even gekopieerd van de link van Rallye.

Motoren: Komplett neu
Die Motorenpalette wird zum Modelljahr 2020 komplett neu aufgestellt. Bei den Benzinern reicht das Angebot von künftig zwei 1,0-Liter-Dreizylindern mit 95 und 115 PS über den neu eingeführten 1,5-Liter-Vierzylinder mit 150 PS bis zum 2,0-Liter, der für 197 PS und 340 Nm gut sein soll. Einen besonders großen Leistungssprung macht der RS mit aktuell 230 PS: Im Octavia IV erwarten Insider eine auf 292 PS und 380 Nm erstarkte Topmotorisierung. Auch beim Diesel steht mit 95, 122, 163 und 190 PS ein Plus an Power und Drehmoment ins Haus. Schon kurz nach der Markteinführung will Skoda mit dem 48-Volt-Bordnetz die Voraussetzung für den Mildhybriden einführen. Das Paket verspricht 10 kW mehr Kraft und 55 Nm Extraschub. Ebenfalls fix eingeplant ist ein Plug-in-Hybrid. Die Kombination aus 1,5-Liter-Benziner (150 PS) und E-Maschine (75 kW) stellt eine rechnerische Systemleistung von 252 PS und 590 Nm in Aussicht. Falls sich Skoda zu einem Octavia mit E-Antrieb durchringen sollte, würde entweder der nächste E-Golf oder der Modulare Elektrobaukasten (MEB) des VW I.D. Pate stehen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan