Octavia 4 titan blue first edition

Spaced

Senior Member
Na een tijdje wachten was het dan eindelijk zover, ik kon 'm twee weken geleden ophalen. Toen was het veel te warm voor foto's, maar afgelopen dagen eindelijk kans gehad om even wat plaatjes te schieten. Hoe meer ik naar kijk, hoe mooier ik 'm ga vinden. Ik vindt het nieuwe model goed gelukt. Mooier dan de gefacelifte Octavia II die ik heb gehad. Vooral het interieur is een echte vooruitgang.

Nu 2x in het donker gereden, en die matrix leds met automatisch dimmend grootlicht zijn ideaal zodra je buiten de bebouwde kom bent. Enige modificatie die ik heb gedaan is type-aanduiding d'r af, en de nummerplaat van de dealer vervangen.

Foto's:

GR8kJ3YKy83RI1Qcr0LGcfsn.jpg


x90fcwldxpiTlSzWqyCiBe6F.jpg


4ilbPwNNZ1Tr4LKcW1c60S6h.jpg


p7Hzln0tMxkTPB61Mg5ObGtI.jpg


PNMfNwQ8eaS4kLulEIkUKj2A.jpg
 

Alpha

Donateur
Chique auto! En mooie kleur. Ook bijna gepakt op m’n KAMIQ. Geniet ervan! Ik wens je vele veilige kilometers toe!
 

Cordoba

Forumguru
Mooie auto, zeker in deze kleur. Er zijn alleen 2 dingen waar ik niet aan kan wennen: die losse letters (SKODA) op de achterklep en die i-pad op het dash.
 

Derooke

Forumguru
Het enige wat ik minder mooi vind is het chroom aan de voorzijde (bij de radar) die veel uitkomt. Of het lijkt toch zo op fotos. Heb de oct nog niet in het echt gezien. De rest vind ik super
 

Spaced

Senior Member
Mooie auto, zeker in deze kleur. Er zijn alleen 2 dingen waar ik niet aan kan wennen: die losse letters (SKODA) op de achterklep en die i-pad op het dash.
Ja die letters zit ik ook een beetje mee. Waarom niet gewoon het logo? Ik heb ze toch laten zitten na wat twijfel. Dat scherm werkt goed, het enige wat vervelend is is dat je niet “blind” aan de temperatuurknop kan draaien etc. Je moet echt even goed kijken.
 

Cordoba

Forumguru
Het scherm zal best goed werken, maar ik blijf het vreemd vinden dat het er uit ziet alsof ze op het allerlaatste moment nog een plek voor het scherm moesten zoeken. (als de achterkant gewoon in het dash of de middenconsole zou vallen, zou ik er qua uiterlijk niet zo'n probleem mee hebben)
 

s-line

Forumguru
Gefeliciteerd met je auto
Ik zag er vandaag 1 bij een dealer in nieuwkoop achter het hek staan....maar ik vind hem in het eggie toch een stuk minder geslaagd! De voorkant,:nailbiting: niet mijn ding.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou die letters onmiddellijk van de kont afgooien en vervolgens een Skoda logo op de plaats van de O plakken...
 

CharlesTucker

Forumguru
Ziet er goed uit, en inderdaad heel fraaie kleur. Verder een beetje dertien in een dozijn auto, niks bijzonders, maar daar koop/lease je ook geen Skoda voor. Dat opgeplakte scherm zal best wel goed werken, en ik denk dat het ten opzichte van de plaatsing in de O3 ook wel marginaal ergonisch iets verantwoorder is (zit hoger, dus net iets minder je ogen van de weg), maar het ziet er echt niet uit. Er zal wel een reden voor zijn, want bij veel andere merken en modellen zie je het ook. Eigenlijk zou je naar gebogen schermen toe moeten, maar dat zal nog wel te duur zijn. En misschien is het ook lastig om hinderlijke reflecties te voorkomen.
Anyway, veel plezier met de auto, en veilige kilometers ermee
 

BigCheese

Forumguru
Ik ben er ook niet kapot van, maar je hebt wel een nieuwe auto onder de kont. Ik ben er ook nog steeds niet over uit of ik de neus van de O3FL geslaagd vind maar daar zie ik zelf toch niets van. Dat interieur zou ik wel erg aan moeten wennen.
 

Spaced

Senior Member
Ziet er goed uit, en inderdaad heel fraaie kleur. Verder een beetje dertien in een dozijn auto, niks bijzonders, maar daar koop/lease je ook geen Skoda voor. Dat opgeplakte scherm zal best wel goed werken, en ik denk dat het ten opzichte van de plaatsing in de O3 ook wel marginaal ergonisch iets verantwoorder is (zit hoger, dus net iets minder je ogen van de weg), maar het ziet er echt niet uit. Er zal wel een reden voor zijn, want bij veel andere merken en modellen zie je het ook. Eigenlijk zou je naar gebogen schermen toe moeten, maar dat zal nog wel te duur zijn. En misschien is het ook lastig om hinderlijke reflecties te voorkomen.
Anyway, veel plezier met de auto, en veilige kilometers ermee
Ja ik hoef persoonlijk niet zo op te vallen, maar ieder natuurlijk z'n mening hè. In mijn vorige O2 had ik Columbus navigatie, dit vindt ik persoonlijk wel een vooruitgang. Qua software, maar ook qua leesbaarheid. Het enige irritante is dat dus ALLES via dat scherm moet, maar dat lees ik over meer auto's.

Zou het mogelijk zijn om die chromen lijst aan de voorkant te laten wrappen in zwart?

Ik zou die letters onmiddellijk van de kont afgooien en vervolgens een Skoda logo op de plaats van de O plakken...
Daar moet ik nog even over nadenken.
 

leon-cupra

Forumguru
@Spaced , uiteraard kan je het chroom laten wrappen. Genoeg bedrijven die dit doen.
Alleen als je de voorgrill zou doen, zou ik ook zeker de raamlijsten mee laten wrappen.
 

CharlesTucker

Forumguru
Het enige irritante is dat dus ALLES via dat scherm moet, maar dat lees ik over meer auto's.
Bij steeds meer auto's inderdaad, ik vind dat jammer. Het "grappige" is dat een Duitse rechter onlangs heeft geoordeeld dat zo'n scherm onder dezelfde regelgeving valt als mobiele telefoons, en dat je er dus als bestuurder simpelweg tijdens het rijden helemaal NIET aan mag zitten (naar aanleiding van een ongeval met een Tesla waarbij de bestuurder via het scherm de intervalsnelheid van de ruitenwissers aan het aanpassen was).

Verder hoef ik ook niet zo op te vallen, dus die Octavia's zijn geknipt voor mij, prima auto's, comfortabel genoeg, en vooral erg ruim voor het geld. Voor mij de sweetspot. Te zijner tijd zal er hier ook wel een O4 (facelift waarschijnlijk, de huidige O3 is met 90000km net een beetje ingereden) verschijnen ...
 

Rallye

Forumguru
In Nederland is de wetgeving over mobiele telefoons overigens verbonden aan het in de hand houden van de telefoon, dus zal het met de bediening van een vast scherm zo'n vaart niet lopen. Anders hebben we altijd art. 25 WvW nog.
 
Bovenaan Onderaan