Octavia 4 digitale cockpit customizen met kilometerteller

CMXVII

Nieuw lid
Hoi allemaal, ik ben sinds afgelopen weekend trotse eigenaar van een 2021 Skoda Octavia 4 BE+, daarvoor had ik een 2018 octavia waarbij er in de hoek van het digitale schermpje tussen de meters een kilometerteller zat die ik kon nullen met een fysieke knop die eronder zat. Bij de nieuwe octavia zie ik deze teller niet staan, maar er is wel lege ruimte op het scherm (onderin, in het midden links op het zwarte vlak) waar deze misschien hoort, kan ik dit ergens aanzetten? IMG_3968.png

Bijlagen

• IMG_3967.jpg
    IMG_3967.jpg
    901,1 KB · Weergaven: 34
kilometerteller wordt zichtbaar rechtsonderin als je (A)CC uit zet. (dus schakelaar op stand 0)

Edit: Sorry, had niet juist gelezen. Bovenstaande gaat over totale kilometers. Tripteller kun je meen ik zichtbaar maken in de vensters in de twee klokken. Je kunt instellen wat links en rechts allemaal zichtbaar is, volgens mij staat 'ie standaard als een van de opties in de linker.

Berghuis

Donateur
@CMXVII bedoel je dit bijv? (Kan je aanpassen naar sinds start, sinds tanken en lange tijd). Je kan dat door met je rechter scroll knop te draaien aanpassen. Je hebt keuzen tussen snelheid, kaarten en rijgegevens:
IMG_2203.jpeg

De opties: 1000025456.jpg En als je het heeeel graag wilt weten (en dan zou je het zelfs ook op het infotainment scherm kunnen zetten): 1000025457.jpg

Berghuis

Donateur
Heb je ook een Business Edition Plus net als TS?

Kan mij herinneren dat bij mijn voorloopauto het wel aanwezig was. Dat was een Business Editon uit 2021.

Een business sport of plus, nooit helemaal uit kunnen vogelen (is een belgische die redelijk jong naar nederland is geimmigreerd). In ieder geval business met net geen sportline. Tijdens een roadtrip ongeveer de helft van de tijd bezig geweest met settings en de conclusie was, onder andere op basis van fora, dat 't niet aan te passen is.

Rob

Forumguru
Tussen de tellers kan ik ook niks veranderen. Staat vast op snelheid, helaas.
Rechter stuurwieltje draaien doet niks. 1x drukken is rechter teller, 2e keer drukken linker teller. Tripmeter heb ik de eerste weken ook fanatiek naar gezocht maar uiteindelijk gewoon bij neergelegd dat het niet vast in beeld staat. De mijne is van 08-2021. De virtual cockpit van de Leon 2021 vond ik er wat dat betreft veel fijner uitzien en uitgebreider instelbaar.

Mijn vorige auto was een Leon KL, die cockpit was inderdaad op een paar punten beter maar ik heb zeker bij de Skoda ook best wel wat positieven gevonden.
Is de tripmeter niet effectief hetzelfde als lange tijd?

CMXVII

Nieuw lid
ik heb het inderdaad gevonden, er staat tussen de opties voor het rechter klokje een keuze voor gereden kilometer en tijd sinds laatste tankbeurt. dankjewel iedereen

Canon-Eye

Forumguru
Is de tripmeter niet effectief hetzelfde als lange tijd?
Die "tripmeter" of dagteller kan verschillende gereden afstanden weergeven die onafhankelijk van elkaar bijgehouden worden en ook afzonderlijk gereset kunnen worden, te weten:
1. De afstand "sinds start", handmatig te resetten. Dat kan dus geheel naar eigen wens, per rit of per dag/week.
2. De afstand "lange tijd", eveneens naar eigen behoefte handmatig te resetten.
3. De afstand "sinds tanken" - die hoef je niet te resetten, want dat gaat vanzelf zodra je na het voltanken met de auto wegrijdt.

Canon-Eye

Forumguru
Na 2 uur stilstand gaat hij ervan uit dat er sprake is van een nieuwe start, dat klopt inderdaad. Als je binnen die 2 uur weer verder rijdt, telt hij door.
Dit alles geldt trouwens ook voor de afgeleide gemiddelden zoals brandstofverbruik en snelheid, die via de display kunnen worden getoond.

auriga

Forumguru
in het wagen (informatie) menu kun je de tellers (sinds start of lange tijd) resetten door op de 0.0 knop te tikken.

Bovenaan Onderaan