Octavia 4 combi Driving Mode Select

Een vraagstuk waar ik even niet achter kom.
Op mijn nieuw bestelde Octavia combi 1.5 TSI m-EHV/DSG heb je die Driving Mode Select functie.
De grote vraag is nu: kan je binnen dit programma ook de demping aanpassen (DCC???)
Zie dit nergens in de optie of configuratie lijst DCC vermeld staan.
Uitvoering is de Business Edition Plus.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik wel vaker ergens overheen kijk.....
Wie weet dit??
 

Spoetnik

Forumguru
Je hebt wel een stand eco, sport , normaal en idividual. In laatste stand kan je wel het een en ander instellen maar weet niet of je dat bedoeld
 

Rataplan

Forumguru
Als je DCC hebt, wordt de demping aangepast naar de modus waarin je rijdt. Heb je geen DCC, dan past deze zich niet aan. Dan enkel gasrespons, schakelgedrag, stuurbekrachtiging (en nog andere minder belangrijke zaken).
 
Ik heb wel gemerkt dat je het goed voelt in de stuurbekrachtiging, die gaat in de sportstand zwaarder. Op de snelweg vind ik dat best prettig
 

Rataplan

Forumguru
Moet je eens de auto laten uitrollen in Eco vs Sport stand. Dan merk je goed het verschil dat ‘ie de bak langer in een hogere verzet laat staan en dus langer uitrolt.
 
Waarschijnlijk niet, zal ook wel iets met milieu te maken hebben. Bij sport werkt de vrijloop niet
Ik zou ook graag de begrenzer ipv cruise standaard willen, dat kan vooralsnog ook niet.
Zou wel leuk zijn dat alle gebruikersinstellingen opgeslagen worden.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Stel de vraag hier maar even, hoewel het niet gaat om een Octavia. Ik rijd normaal in Individual met het meeste in Sport. Starten gebeurt dan desondanks met DSG in D. Daar laat ik hem ook in staan. So far so good. Wanneer ik nu Driving Mode S selecteer en de DSG ook gewoon in D laat staan, merk ik toch een verschil in rijgedrag. De DSG schakelt ook later op. Iemand een verklaring?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ah, vandaar. Rijdt wel een stukje lekkerder vind ik. Maar helaas kun je als hij in sport staat de demping niet naar normaal zetten. Al merkte ik er eerlijk gezegd niets van. Ook niet dat die sound aktor (?) harder was (heb ik normaal in eco. Dus misschien maar eens gewoon in sport zetten de hele handel
 
Bovenaan Onderaan