Octavia 4 combi besteld

Topic in 'Octavia IV' gestart door Testedoene, 29-01-2020.

1. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Denk ik ook. Ik heb altijd de voorkeurszenders in beeld staan en vanaf het stuur volgt hij die keurig in beide richtingen.

hemi24 vindt dit leuk.

2. Ramonq

Ramonq Actief lid

Het is een leasewagen waarbij alles ineens besteld moet worden. Ik heb hier op het forum in het verleden wat horrorverhalen gelezen over gebrek aan trekhaakvoorbereiding (ik meen de Kodiaq), en trekhaak is een echte dealbreaker.

3. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

@Kev

Heb hem zelf van dichtbij mogen bewonderen, collega van mij zijn vrouw heeft er eentje gekregen van het werk, 30 k in België bijna full option, was nu een mega start korting op van 10.000 euro, erg knappe auto. Knapper dan op video of foto, vond het eerst niet bepaald een knappe auto, maar int echie is het wel degelijk een sterke verschijning.

Grijze Combi in dit geval.

4. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Wat me opviel is de breedte van de O4 trouwens, en na wat opzoekwerk blijkt de O4 zelfs breder te zijn dan mijn S2:nailbiting:

Heb de 03 er ook als vergelijking naast gezet, auto is fors gegroeid en dat zie je, een O3 is anoniem, een O4 alles behalve.
    skoda-octavia-combi-2020.jpg skoda-superb-combi-2013.jpg skoda-octavia-combi-2013.jpg

5. jongetje

jongetje Senior Member

Zover ik weer heeft de Octavia 4 combi, uitgezonder de CNG, standaard trekhaak voorbereiding (volgens de folder).
    Maar de dealer kan toch met logistiek van Pon bellen/mailen? Zijn ze er al uit?

6. Ramonq

Ramonq Actief lid

Zojuist nog een keer contact gehad. Elektrisch zwenkbare trekhaak is fabriek-af niet mogelijk op PHEV. Wegklapbare trekhaak is als accessoire mogelijk. Ik neem aan dat dit zo'n ding is:

Dealer krijgt momenteel de Full LED Matrix koplampen niet geconfigureerd "door een onbekende fout vanuit de fabriek.". Ik denk dat hij bedoeld dat hij in de (extranet)-configurator van Pon niet ingevoerd krijgt.

7. jongetje

jongetje Senior Member

Weet iemand wat de levertijden op dit moment zijn na bestellen?

8. Ramonq

Ramonq Actief lid

Op de offerte die ik vanochtend kreeg van een Octavia Combi PHEV Business Edition Plus stond 9 december 2020.

9. jongetje

jongetje Senior Member

Voor mij gaat de business plus 1.0 dsg deze week in bestelling dus was benieuwd of ik dit jaar nog kan rijden. Als het december wordt ben ik bang dat ie dan naar januari doorgeschoven wordt ivm dat we nog steeds de ouderdom van auto's per kalenderjaar ipv maand aanhouden bij 2e hands.

10. Ramonq

Ramonq Actief lid

Mijn leasemaatschappij (Arval) zet niets op kenteken tussen 15 november en 31 december.

11. Kev

Kev Lid

Is dat in België of Nederland? Mijn Octavia is via Arval België, en levering is voorzien in de week van 15 november.

12. Ramonq

Ramonq Actief lid

Arval Nederland

13. CTI Driver

CTI Driver Nieuw lid

14. CTI Driver

CTI Driver Nieuw lid

Mijn nieuwe Octavia combi sport business 1.0TSi mhev e-etc DSG7 is donderdag besteld en wordt week 6 2021 verwacht

Na 10 jaar eindelijk weer een Octavia kunnen bestellen :D
    Titan blue, Rotare aero 17", elektrische achterklep, parkeersensoren voor en achter, side assist en wegklapbare trekhaak

Peter-036 en SCHOLTENS85 vinden dit leuk.
  15. Testedoene

Testedoene Forumguru

Klopt. Dat was een instelling ergens diep in de menu’s.
    Het enige wat mij persoonlijk nog stoort is het ontbreken van de OLIEtemperatuur.
    Ondertussen heb ik er al meer dan 2500 km’s mee gereden

16. hemi24

hemi24 Forumguru

Olietemperatuur kun je toch gewoon laten weergeven (rechts onderin) :

JeSko vindt dit leuk.
  17. Rataplan

Rataplan Actief lid

Vandaag ook een Octavia IV Combi besteld in Quarz Grau.
    Het is een 2.0 TSI RS First Edition geworden met enkele “hoognodige” opties. Een RS komt qua uitrusting vrijwel overeen met het Style pakket met de nodige sportieve extra’s zoals de binnen- en buitentrim, sportonderstel, grotere remmen, sperr.diff, en natuurlijk meer vermogen! Kortom een Golf GTI equivalent met kont. :D

Toen alles geregeld was vertelde de verkoper opgewekt dat hij een RS had staan. Weliswaar in het wit en dikker in de opties dan wij hebben aangekruist maar het gaf mijn ons een mooi beeld hoe het er in het echt uitziet.
    Mijn vrouw vond het een beetje kitscherig en gaaf tegelijk van binnen, maar eenmaal zittend in de stoel achter het stuur maakte het sportieve comfort een hoop goed. Uiteindelijk zal zij de meeste kilometers erin maken.

Peter-036 vindt dit leuk.
  18. auto-maat

auto-maat Nieuw lid

Zo, na 1800 km een update over de ervaringen:

• Lane assist blijft irriteren: bij de minste afwijking, bijvoorbeeld om wat meer afstand te nemen van een vrachtwagen bij het inhalen krijg je een zeer luid alarm, alsof je ieder ogenblik gaat crashen! Anderzijds, spontaan corrigeren, doet hij niet. Een collega die een week na mij ook zijn nieuwe O4 kreeg, bevestigde het fenomeen. Hij gaf mij de ultieme oplossing: uitschakelen die handel, waardeloos! Jammer genoeg moet je dat bij iedere start telkens opnieuw.
    • Het verbruik blijkt enorm verminderd. Ik reed exact 1000 km met 45 liter diesel. Stad (boodschappen etc.) + hoofdzakelijk snelweg (128 km/u ACC of file...). Dus 4,5 liter per 100 km of 22,2 km/l. Ik heb voor alle zekerheid nogmaals nagezien hoeveel ik gemiddeld verbruikte over 137000 km met mijn vorige O3FL 1,6 TDI DSG7: 5,4 l/100 km. Dus verbruikt de nieuwe zo'n 15% minder, niettegenstaande 35 pk meer.
    • Op een Duits forum werd ook geklaagd over de te stille achterste parkeersensoren. Dit zou een software fout zijn die bij een toekomstige update zou opgelost worden.

19. Testedoene

Testedoene Forumguru

Kan u mij laten weten waar dit kan gevonden worden?
    Ik krijg hier enkel de koelvloeistoftemperatuur voorgeschoteld?
    Ps: de layout van de dash in de eerste foto heb ik ook niet standaard zitten...

Last edited by a moderator: 05-10-2020
  20. jongetje

jongetje Senior Member

Ik vroeg me af, als je in Nederland een octavia besteld. Kun je de bestelling dan volgen bij de fabriek wanneer de gepland is en wanneer deze wordt gemaakt e.d.?

Deel deze pagina