Octavia 4 combi besteld

Topic in 'Octavia IV' gestart door Testedoene, 29-01-2020.

1. s-line

s-line Forumguru

Suv gaat er ook weer uit, was een tijdelijke hype

2. Rallye

Rallye Forumguru

@Jason Veel plezier vandaag!

@s-line Een beetje off topic, maar dat denk ik niet. Die hoge instap vinden veel mensen prettig, terwijl de vergrijzing/ontgroening toeslaat. Belangrijker nog: je moet straks die batterijen ergens kwijt.

3. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Echt niet, de SUV business boomed harder dan ooit en groeit jaarlijks fel door. Alé SUV... , Hatchback op hoog onderstel.

4. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Ik verwacht ook dat de SUV's zullen verdwijnen, auto's zullen kleiner en (mede daardoor) energiezuiniger worden, maar het kan nog even duren...
    Overigens is een hype per definitie tijdelijk ;).

5. Okki

Okki Forumguru Donateur

...ik denk dat de sedan weer populair wordt :nono:

s-line vindt dit leuk.
  6. s-line

s-line Forumguru

A3 sedan!!:rockon::yeehaa:

Bijgevoegde bestanden:

7. Okki

Okki Forumguru Donateur

Tsja, met zo'n kleur kan je elke auto mooi maken. Daarover gesproken, ik zag vandaag een Tesla Model S in die kleur rijden. Ook mooi (helaas geen foto en/kenteken)

8. Jason

Jason Lid

Met een beetje vertraging, maar hij staat voor de deur!! :yeehaa::yeehaa:
    935DB3D6-A2B9-40EA-8EC4-716E1337B0B7.jpeg

DaveW, tha a, Testedoene en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Testedoene

Testedoene Forumguru

Mooi kleur! Je hebt idd wat vertraging want mijn 1-YEP staat hier al een week voor de deur
    Zalige wagen maar wel enkele bemerkingen:

-POI niet meer via categorie maar op te zoeken als ‘ziekenhuis’ of ‘garage’
    -zappen van radiozender via het stuur had ik graag tussen mijn favoriete zenders gedaan. Dit gaat blijkbaar (nog) niet.
    -de navi geeft de geldende snelheidslimiet niet weer (mijn amundsen op de vorige octavia doet dit wel)

Verder niets dan lof. Onze ‘oude’ Octa staat mijlenver van deze nieuwe af

10. Kev

Kev Lid

Hier ook de nieuwe combi in bestelling via de werkgever (leasing). Het zal de 2.0 TDI DSG 150 pk worden, met lanceringspack ambition, kleur zwart.
    Bestelling gebeurde op 17 juli, levering voorzien in de week van 15 november. Heeft iemand een idee of de levertijd realistisch is? Of moet ik eerder rekening houden met vertraging? Vroegere levering durf ik niet eens aan denken :pieker:

11. Ramonq

Ramonq Actief lid

Laatst aangepast: 26-08-2020
  12. Testedoene

Testedoene Forumguru

Klopt inderdaad. Dat is ondertussen al ok. Het enige wat me nog stoort is de ontbrekende olietemperatuur en het design van de Twister-velgen. Die zijn binnenin heel moeilijk te reinigen.

13. Welke velgen heb jij erop als ik vragen mag

14. Testedoene

Testedoene Forumguru

De 16” Twister’s

Bijgevoegde bestanden:

15. auto-maat

auto-maat Nieuw lid

Zo, de nieuwe is geleverd!
    Perfect volgens aankondiging: voorziene levering aangekondigd in mei: 14 augustus. Afgehaald 15 augustus.
    Mijn eerste impressies:

beter dan 3FL:
    • stiller, vermoedelijk door grotere motor, misschien ook betere geluidsisolatie
    • Kessy werkt nu ook op achterportieren
    • Om connected navigatie te laten werken hoef je niet meer te connecteren via de hotspot van je smartphone. Connectie gebeurt via de ingebouwde sim. Wanneer connected geactiveerd is (eerste jaar gratis) is ook de internetverbinding daarvoor geactiveerd.
    • Bijzondere features, zoals sfeerverlichting, zijn standaard reeds op Ambition. Op mijn vorige Style was dat nog een optie.
    • Dynamische richtingaanwijzers achteraan.
    • Mistlichten vooraan nu ook LED.
    • Vijf USB connectors + 22OV.
    • Spraakcommando's werkt beter. Leve Laura!
    • Bij herneming in ACC met stand S op DSG schakelt hij af om maximaal te accelereren naar de ingestelde snelheid. Deed hij niet op 3FL (tenzij snelheid echt te laag).
    • Infotainment toont nu ook e-mail en kan ze voorlezen. Echter enkel de standaard e-mailclient (bij Android), niet Outlook wat ik verplicht moet gebruiken van mijn werkgever.
    • Zeker de looks!

minder dan 3FL:

• Navigatie geeft gesproken aanwijzingen altijd, beperkt of niet. De optie "enkel waarschuwingen" (voor file, ongeval,etc.) is er niet meer.
    • De kleine navigatie aanwijzingen op het dashboard zijn nog beperkter geworden. Je kunt echter wel je gehele navigatiescherm zichtbaar maken voor je op het dashboard, mits digitaal.
    • De navigatie vergt over het algemeen gewenning. ik vond deze op 3FL (Columbus, net zoals actueel) toch duidelijker in zijn visuele aanwijzingen.
    • De parkeersensoren zijn veel te stil, vooral de achterste. Je kunt het volume wel wijzigen, maar niet de toonhoogte.
    • De lane assist corrigeert minder (of niet?) maar geeft wel voortdurend alarmen dat je beter het midden van de rijstrook moet houden. Zeer irritant. Op 3FL corrigeerde hij spontaan en hield zijn mond.
    20200915_164358.jpg 20200915_164431.jpg

TL@, VentoTDI, Kev en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Ramonq

Ramonq Actief lid

Gefeliciteerd met de nieuwe auto en dank voor het delen van je ervaringen.

Ik ga waarschijnlijk voor de Octavia 1.4 PHEV. Alleen is mijn dealer al een week bezig met uitzoeken welke trekhaken er wel niet op kunnen (zwenkbaar, demonteerbaar of vast).

17. jongetje

jongetje Senior Member

@auto-maat Gefeliciteerd met je nieuwe wagen! (ben alleen zelf niet zo weg van die kleur).
    Ik zie dat je een Belg bent, in Nederland is DSG namelijk pas net te bestellen en heeft bijv. de ambition geen sfeerverlichting. Dat is pas vanaf de businessline plus standaard (en bij de rest een optie).

Je kunt hem dan toch bestellen en tegen die tijd de passende trekhaak monteren, of hem fabrieksaf meenemen.

-------------------
    Voor mij wordt op dit moment de Octavia Businessline Plus DSG besteld met wat leuke opties erop. Ben erg benieuwd wat de levertijd is ivm uitleveren door de leasemaatschappij.

18. Kev

Kev Lid

Toevallig vandaag ook mijn eerste Octavia 4 in't wild gespot. Had altijd gedacht eerst een combi te zien wegens de grote populariteit, maar het was dus een sedan. Mooi in't zwart, knappe auto, maar ik denk nog altijd dat combi mooier is ;)
    Nog 58 dagen wachten op de mijne... :thinking:

19. auto-maat

auto-maat Nieuw lid

Tja over kleuren kan je niet discussiëren, elk heeft zijn eigen smaak. Ik hou nog al van opvallende kleuren en dan vooral rood. Mijn vorige 3FL was in Racing blue, omdat er geen mooi rood te verkrijgen was toen. Mijn smaak is zeer on-Belgisch. Hier koopt iedereen zilver, grijs en alle schakeringen ertussen. Deze kleur is voor alle duidelijkheid de Velvet Red, welke samen met Cristal black door Skoda als "exclusive colours" beschouwd worden. Is een zogenaamde mica kleur. Deze heeft nog een laag meer dan traditionele metallic lakken, waardoor de kleur verandert volgens lichtinval.
    Wat betreft uitrusting van de verschillende levels blijkt dat ook zeer land afhankelijk te zijn. Een Nederlandse Ambition is niet een Belgische Ambition (wie denkt aan nevenimport weze gewaarschuwd!) Onlangs bekeek ik op Youtube een review van de Octavia 4 in ambition uitvoering van Kroatië. Die kon je gerust kaal noemen in vergelijking met de Belgische. Had niet eens dynamische richtingaanwijzers achteraan.

Laatst aangepast: 19-09-2020
  20. hemi24

hemi24 Forumguru

kunt je toch instellen?
    Wisselen tussen zenderlijst en voorkeurszenders dacht ik...

Deel deze pagina