Octavia 4 combi besteld

Topic in 'Octavia IV' gestart door Testedoene, 29-01-2020.

1. hemi24

hemi24 Forumguru

@MrBos : merkwaardig inderdaad, maar wellicht zou je jezelf ook even voor willen stellen in het Meet & Greet gedeelte?

2. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Tja, het is een accessoire, en vooreerst niet verplicht, dus waarom zouden ze de auto duurder maken dan nodig.
    After-market zijn er voldoende te vinden.....

3. MrBos

MrBos Lid

Omdat het een accessoire is die voor veel mensen veel nuttiger/logischer is dan veel functionaliteiten die er wel standaard op zitten? Zelf zou ik liever een camera hebben in de achterklep dan dat de achterklep elektronisch te sluiten is, om maar iets te noemen.

JeSko vindt dit leuk.
  4. Jason

Jason Lid

Ter vervanging van mijn huidige Octavia 3FL combi 1.0TSI die ik privé heb vandaag de opdracht gegeven aan de leasemaatschappij om volgende te bestellen:

Octavia combi 4 Style 2.0TDI DSG 110KW

- Kleur: Black Magic
    - Lanceringspack Style (met o.a. Colombus, elektrisch openen en sluiten kofferdeksel, Smartlink, ...)
    - Panoramisch open dak
    - Instaplijsten
    - Side assist
    - Canton Sound System
    - 18 inch lichtmetalen velgen Perseus
    - Inklapbare trekhaak
    - Variabele kofferbodem
    - Adaptive Cruise Control

Leverdatum is voorlopig voorzien voor einde augustus. :tegek::tegek:

Alpha, MrBos, ertromp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Dr. phil

Dr. phil Lid

Al iemand iets gehoord over de levertijden, nu de uitlevering vertraging oploopt?
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat de bestelling van mn nieuwe lease Octavia wordt uitgesteld tot nader order.
    Ivm Corona.

Balen!!

6. hemi24

hemi24 Forumguru

Als de bestelling niet eens wordt gedaan, doen de levertijden er nog niet echt toe.
    Of zie ik dat verkeerd?

7. Dr. phil

Dr. phil Lid

Klopt........
    Gewoon nieuwsgierig voor als ik m ooit mag bestellen.

hemi24 vindt dit leuk.
  8. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Denk dat veel leasemaatschappijen nog mooiere kortingen verwachten de komende maanden ten gevolge van corona.
    als je ziet hoeveel wagens er de laatste maanden maar verkocht geweest zijn. De merken zullen een tandje bij moeten zette ...

9. Octavia combi 4 Style 2.0TDI DSG 110KW
    Lease besteld 27/5/2020
    Verwachte levering 18/10/2020

10. yves

yves Actief lid

Door het gehele Corona gedoe was blijkbaar m'n nieuwe wagen niet besteld.

Dus wederom keuze stress. :pieker:

Is er iemand die voor de AGR stoelen zou opteren? In BE is dit een optie van 2850€ maar als ik DCC zou laten vallen kom ik op m'n budget.
    In tegenstelling tot de Eibach's die Anterra zeer professioneel onder m'n vorige Octavia heeft gevezen, ga ik deze standaard laten.

Daarbovenop is de kostprijs (catalogusprijs) van m'n gewenste config momenteel 44 500 €.
    Een 508 SW die ik bloedmooi vind en ook wel goed rijdt (1.5Hdi weliswaar), zit onder de 42K met ongeveer dezelfde opties. (En nee, ik wil niet vloeken in de kerk:pardon:).
    => voordeel van alle aard (bijtelling) ligt daarmee een klein stukje lager.

11. hemi24

hemi24 Forumguru

@yves : als ruimte op de achterbank geen issue is, zou je een 508sw kunnen overwegen...

12. jongetje

jongetje Senior Member

Bijna 3 duizend euro voor AGR stoelen?!?!? Dan kun je nog beter een stoel op maat bestellen.

13. Chris2020

Chris2020 Lid

Ik heb deze week ook de Octavia IV besteld (zakelijk). Het is een First Edition Combi 1.5 TSI met als extra opties een verwarmbare voorruit en side assist. De geschatte leverdatum is de eerste week van januari 2021. :thinking:

Peter-036 vindt dit leuk.
  14. jongetje

jongetje Senior Member

januari?!? Alle autofabrikanten lopen te huilen, maar met 7 maanden levertijd zal het wel meevallen hoe slecht het gaat...

15. Chris2020

Chris2020 Lid

Dat is ook precies wat ik dacht. Maar goed, het is een eerste indicatie. Ik hoop alleen dat het eerder wordt ipv nog later.

De tijdelijke afleverstop in verband met de problemen met het e-call systeem zal ook niet geholpen hebben.

16. ik zit zelf te twijfelen om mijn Octavia 2016 voor nieuwe octavia 2020 (1.5 tsi) in te ruilen, de garantie is nu voorbij na 4 jaar. De vraag is wat krijg ik nog voor mijn octavia met 80.000km en gechipt 1.4 naar 190.

nieuwe Octavia kost rond 40000 euro (duur geworden)

of 2e hand met 17000km skoda octavia RS import uit duitsland kost met invoer 30.000.

17. Jason

Jason Lid

Net update van de dealer, uiterste leverdatum 31/07!! Een maand vroeger dan voorzien. :D:tegek:

18. Mbos

Mbos Lid

Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Tijdens het wachten bij de dealer hier in Spanje in de nieuwe octavia combi kunnen zitten en goed van dichtbij kunnen bekijken. Erg mooie auto! Zou de huidige octavia zo omruilen, als ze niet prijzig waren en überhaupt leverbaar zijn in diesel;)

En wellicht ook wel leuk om de prijs te vergelijken:
    2.0 TDI, style met virtueel cockpit, luxe boxen, automaat, trekhaak eigenlijk best aangekleed, kost € 28.000,-. Dat is waarschijnlijk wat anders dan in Nederland.

19. hemi24

hemi24 Forumguru

... er gaat duidelijk nog niet genoeg geld vanuit Brussel naar de zuidelijke lidstaten..!

catch me en Mbos vinden dit leuk.
  20. Mbos

Mbos Lid

Haha inderdaad, collega van mij vrouw heeft Spaanse familie. Wij waren even op bezoek gisteren. Sommige Spanjaarden snappen ons wel maar sommige vinden dat wij niet te moeilijk moeten doen.

maar als je dan hoort wat hier het gemiddelde salaris is en wat een goed betaald salaris is voor een normale Spanjaard ben ik niet jaloers;)

maar ontopic: erg mooie auto die nieuwe octavia, zou bijna het idee van de kodiaq over een paar jaar aanpassen naar de nieuwe octavia.

Deel deze pagina