Octavia 4 combi besteld

Phantom

Senior Member
Ik vermoed dat de achteruitrijcamera voor NL niet meer terugkomt in dit model. Zal weer weer komen in het nieuw aan te kondigen model in januari.
Wel raar dat het wel leverbaar is in zo'n beetje alle landen om ons heen... :banghead:
Levertijd rondom om Nederland is momenteel ook 11 of 12 maanden. Pon heeft gewoon de boot gemist.

Frombo

Nieuw lid
Na anderhalf jaar voor het eerst een concrete datum gekregen, "het object heeft inmiddels een chassisnummer gekregen, als start productie datum wordt opgegeven 14-09-2022". Dat kan toch niet echt lang meer duren toch? Zou trouwens nergens meer van opkijken.
@ sunder: trouwens ook Race Blue en lease. Heeft iemand enig idee of alle bestelde opties zoals achteruit rij camera en automatisch parkeren gewoon geleverd worden? Was een jaar geleden allemaal gecancelled.

hemi24

Donateur
Groot gevaar bij een partij als Pon is dat als het eenmaal gecanceld is omdat het toen niet leverbaar was, maar dit nu plots wel weer het geval is, de cancel blijft bestaan in de vorm van een aangepaste bestelling…

Kortom als het nu standaard in één pakket zit wat je hebt besteld kun je geluk hebben, maar ga maar uit van het ergste scenario…

sunder

Senior Member
@Frombo Dat mag ik graag horen :) ! Ik zie wel redelijk vaak de donker blauwe versie.

Ik had sinds mei 2022 een chassisnummer met de melding start productie van uw auto, toen kwam de auto in banking voor binnendeurpanelen. Zover ik weet komen er geen auto's meer in banking terecht. Als je auto echt op 14-09-2022 wordt is geproduceerd mag je toch wel ervanuit gaan dat je dit jaar je auto mag rijden.

Zover ik hoor worden gewoon alle opties geleverd die besteld zijn op de Octavia. Persoonlijk heb ik niet nagevraagd of iets van mijn auto af is gehaald. Ik probeer mensen de voordeel van de twijfel te geven en dat ze actief mij benaderen bij weglaten opties. Wellicht naïef na alles wat gebeurt is... Bij het ophalen ga ik daar wel extra opletten. Update volgt komende week.

Berghuis

Donateur
Ik vermoed dat de achteruitrijcamera voor NL niet meer terugkomt in dit model. Zal weer weer komen in het nieuw aan te kondigen model in januari.
Wel raar dat het wel leverbaar is in zo'n beetje alle landen om ons heen... :banghead:
Dat wordt bepaald door de importeur. Best irritant gezien bepaalde kleuren in NL gewoon niet eens te kiezen zijn. Bij onze buren zijn meer en vooral andere kleuren te kiezen.
Zelf meegemaakt dat ze per 1 juli 2021 voor de RS steel grey eruit haalden. Had een offerte met die kleur, maar een dag te laat akkoord gegeven. Kreeg als mededeling, ja importeur heeft de kleur eruit gehaald helaas.

EdK

Forumguru
Kreeg als mededeling, ja importeur heeft de kleur eruit gehaald helaas.
Mbt die kleuren blijft het een puzzel in mijn ogen.
PON bepaald blijkbaar een paar kleuren voor NL en daar mogen wij dan weer uit kiezen.
Maar als je dan bij SKODA.CZ kijkt is het pallet vele malen groter, maw die kleuren zijn dus gewoon op voorraad bij de fabrieken.
Dus hoe moeilijk is het nu voor PON om jouw voorkeurskleur op die bon te vermelden dmv de kleurcode.
En vreemde is dat VW (ook PON) mijn werkgever bedrijfswagens levert via de dealer en de kleur blauw die wij als bedrijfskleur voeren staat nergens in het kleurenpallet bij VW.
En toch is het dus klaarblijkelijk mogelijk om de wagen in de kleur blauw te krijgen die wij voeren en ergens bij VW (D) in het kleurenpallet staat als leverbaar.

Dus op één of andere wijze is er klaarblijkelijk wel iets mogelijk.... maar hoe of wat is me nog steeds niet geheel duidelijk.

hemi24

Donateur
@EdK : bedrijfswagens kun je meestal in elke gewenste RAL- kleur bestellen.

V.w.b. de kleuren op de personenwagens is het inderdaad een raadsel. Storm Blue had ik graag op de Kodiaq gehad en is tegen bijbetaling gewoon optioneel leverbaar in o.a. CZ. Kleurcodering is gewoon bekend bij de dealer, maar men weigert bij Pon gewoon!

Mmmmm. klinkt allemaal niet louter positief.....
Ik kreeg vorige week een berichtje van de dealer dat mijn auto (vooralsnog) in week 50-2022 geproduceerd wordt. Geen zicht op verdere vertragingen door onderdelen o.i.d. dus met een mega voorbehoud. Men ziet de productie weer op gang komen, waardoor het er op lijkt dat men langzaamaan kan inlopen op de backorders.

Ik reken me niet rijk en rij gelukkig nog. Besef me ook dat dit lang niet voor iedereen zal opgaan.
Toch enigszins "blij" dat ik me niet aan bovenstaande heb vastgehouden.
Net vanuit de LM bericht ontvangen dat de leverdatum is gewijzigd.
Waar het volgens hun eerdere berichten week 10-2023 zou worden, is dit een weekje naar voren geschoven (dus week 09-2023).

Intussen blijf ik mezelf maar zoet houden met het vooruitzicht dat het (hopelijk) nog minder dan een half jaar zal duren..... :D

Hahahahaha, "dat hok".....

Definitieve bestelling is geplaatst begin maart, dus blijft met de eerder genoemde leverdatum nog binnen een jaar. Daar neem ik voor het gemak niet de 5 maanden in mee die mijn wagenparkbeheerder en de LM erover gedaan hebben om 2 handtekeningen te plaatsen alvorens hij definitief besteld kon worden.....
Wanneer heb je dat hok besteld dan?

MY00

Senior Member
Het is toch iets met die wagenparkbeheerders. Bij ons waren ze vergeten te vertellen dat de levertijd wat langer was dan normaal. Dus idd 6 maanden voor het verlopen van het contract de auto besteld. Zal dus wel 1 jaar langer blijven rijden met de huidige 3008. Alleen wat te veel kilometers. Staat nu op 214600 en zou ingeleverd moeten worden met 175!!! Niet dat we zoveel de laatste maanden gereden hadden, maar de eerste opzet was verkeerd.

Japanese Power

Donateur
Een mooie opvolger voor m’n Enyaq t.z.t. Dan zijn kids nr. 3 en 4 allang voorzien van een auto en rijden ze niet meer met paps en mams mee ;)

Bovenaan Onderaan