Octavia 3 op CNG

johannesberg740

Actief lid
Hallo allemaal

Ik mag weer een nieuwe auto leasen. Natuurlijk wordt het een Skoda, alleen wilt de baas wat van diesel af. Hij vind het een onzekere tijd voor diesels.

Als optie draagt hij CNG aan. Na wat uitzoekwerk kan ik er overal tanken waar ik wil, maar heeft iemand van jullie ervaring met cng rijden? Tell me!
 

Bakkertje

Forumguru
Waarom niet "gewoon" een benzine auto?
Ik ben wel benieuwd overigens naar eventuele CNG ervaringen en ook of je bijvoorbeeld kofferruimte verliest?
 

Bakkertje

Forumguru
Even snel op autoweek gekeken een CNG versie heeft een kofferruimte van 460 liter versus 560 liter voor een "gewone".
Maar goed, dat is altijd nog beter dan een e-golf met 380 liter ;)
 

Frup

Forumguru
Ik heb ook ooit CNG overwogen. De actieradius met een volle tank is een minder dan met bijv. LPG.
Tankstations zijn er wel meer van, maar nog steeds relatief dun gezaaid. Ik weet niet hoe dat in het buitenland is. Maar dan kan je altijd nog op benzine verder.
 

tester12309

Nieuw lid
Ik heb een 3 FL DSG CNG besteld in april, en verwacht hem in principe iedere moment, maar heb geen leverdatum gekregen van mijn werkgever :)
 

sels

Lid
Ik rijd nu bijna 2 jaar in een O3 combi cng. Het rijdt uitstekend. Wel wat vaker tanken. Het verbruik is in de stad merkbaar hoger dan snelweg. Ik heb maximaal 390 km gereden op een tank, en een keer 275. Meestal iets van 330. Maar geen stress want de benzinetank is er ook nog. Het vermogen is vlgs mij meer dan de opgegeven 81 kW. Ik vind hem lekker vlot.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
Weinig negatief vernomen van cng, nog maar begin maar tziet er wel goed uit om diesel te vervangen, richting hybride is ook niet slecht.....
 
dat zou idd de mooiste oplossing zijn, ik heb zelfs vernomen dat de VAG-groep hier mee bezig is. Dus een hybride CNG-electrisch. Geen benzine/diesel meer in heel het verhaal
 

Wallieweb

Actief lid
Ik heb momenteel 40.000 km op aardgas en ben beheerder van het aardgasrijder forum.
Verbruik 4.1 kg gemiddeld met tussendoor reizen met een dakkoffer en caravan.
3000 km met dakkoffer op de wagen + 1200 km met caravan van 1300 kg.
Lijkt me niet slecht.
Kostprijs 4 € op 100 km op gas gemeten met een lichtsportieve rijstijl.
Momenteel heb ik een powerbox geïnstalleerd en ik ben voorzichtig positief, het verbruik is momenteel lager, wel een pak Pk's extra onder kap :jaja:

Mijn spritmonitor: https://www.spritmonitor.de/en/detail/709858.html
Op 40.000 km heb ik 3 volle bakken (148l) benzine verbruikt, waarvan 50 liter tijdens mijn vakantie naar kroatië en tussendoor af en toe wanneer ik met de caravan onderweg ben om de afstand tot het tankstation te overbruggen.
Doorgaans haal ik 390 km met een volle tank op H-gas, Nederland heeft L-gas, dat duurder is en je makkelijk 20% minder ver zal geraken.
Mijn record is ongeveer 450 km op CNG :dankje:

Het forum voor aardgasrijders kan je hier vinden: https://www.aardgasrijder.be/forum/
Momenteel 600 leden van BE en NL.
 
Bovenaan Onderaan