Octavia 3 - - Mistlampen/bochtverlichting activeren

Hallo,

Ondanks een lange afwezigheid op het forum, bij deze terug :D.

Twee weken geleden mijn splinter nieuwe O3 opgehaald.
Nu wilde ik wat gaan spelen met VCDS.
Af fabriek heb ik geen bochten verlichting via de mistlampen.
Op het collega Brits forum vond ik wat info om dit werkend te krijgen, echter krijg ik het niet aan de praat, ik heb exact aangepast wat zij aangeven, echter zonder succes.

link : https://www.briskoda.net/forums/top...ions-tried-and-tested/?page=2#comment-4409586

Wie kan mij in deze helpen ?
 

EdZ

Donateur
Ik zou het eerder uit willen zetten...diverse keren op de remmen moeten staan omdat iemand het voor een knipperlicht aanzag....
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik persoonlijk vind het ook erg verwarrend, die mistlampen die met het inzetten van een bocht meebranden.

Snap de functionaliteit hier écht niet van...
 

Canon-Eye

Forumguru
Dan nog is het verwarrend op rotondes en in de meeste gevallen ook niet nodig, vooral niet als er straatverlichting is.

Ik woon in een dorp dat omgeven is door onverlichte landweggetjes en daar zou het een functie kunnen hebben, ware het niet dat ik daar sowieso met beide mistlichten aan maximaal 50 km/u rij vanwege de roedels reeën die nogal eens uit het niets willen oversteken. Met de mistlampen aan zie ik die eerder aankomen en dat heeft mij al meerdere keren op tijd laten remmen en schade voorkomen.
 

hemi24

Forumguru
Dacht dat je het moest activeren met VCDS en dan de lichtinstellingen in het instellingenmenu eerst weer terug moest zetten naar de fabrieksinstellingen...

En persoonlijk vindt ik het wel een handige feature.
Of mensen de auto er bij een rotonde of kruispunt 'voorgooien' hoeft niet persé aan het wel of niet aanstaan van de bochtenverlichting te liggen...
 
Dacht dat je het moest activeren met VCDS en dan de lichtinstellingen in het instellingenmenu eerst weer terug moest zetten naar de fabrieksinstellingen...

En persoonlijk vindt ik het wel een handige feature.
Of mensen de auto er bij een rotonde of kruispunt 'voorgooien' hoeft niet persé aan het wel of niet aanstaan van de bochtenverlichting te liggen...
Had ik uitgevoerd. Geen resultaat
Dit moet je eveneens terug zetten nadat je comfortknipperen gewijzigd hebt.
Ik ben van 3 naar 5x gegaan
 

Marcooctavia

Forumguru
Hallo,

Ondanks een lange afwezigheid op het forum, bij deze terug :D.

Twee weken geleden mijn splinter nieuwe O3 opgehaald.
Nu wilde ik wat gaan spelen met VCDS.
Af fabriek heb ik geen bochten verlichting via de mistlampen.
Op het collega Brits forum vond ik wat info om dit werkend te krijgen, echter krijg ik het niet aan de praat, ik heb exact aangepast wat zij aangeven, echter zonder succes.

link : https://www.briskoda.net/forums/top...ions-tried-and-tested/?page=2#comment-4409586

Wie kan mij in deze helpen ?

Mag ik vragen welke VCDS kabel je hebt?

Marco.
 

peterhuppertz

Forumguru
De mensen die dit niet snappen hebben nooit op het platteland gewoond. Da's niet erg... als je het niet nodig hebt, heb je het niet nodig.

Wij hebben zeventien jaar in the ****ing middle of nowhere gewoond. Als het donker was, was het ook echt gewoon donker, als in "zwart". Toen we er net woonden, vloog er een keer een stop uit. Ik wist dat ik in de gang een zaklamp in de vensterbank had staan, achter een raam waar niks voor hing. Ik moest die zaklamp op de tast zoeken.

Ik had een auto met echte bochtenverlichting: meedraaiende xenonlampen. En dat hielp echt. De garage had die feature ooit eens uitgezet. Geen idee waarom. De eerste keer dat ik in het donker op mijn home stretch kwam, schrok ik me het apelazerus, want ik kon niet meer door de bocht heen kijken. :nailbiting:
Ik heb ter plekke de auto aan de kant gezet om die feature weer aan te zetten.
 

Marcooctavia

Forumguru
Hoi,

Een orriginele gekocht bij RandstadCarSolutions

Heb je hier naar gekeken?
Dit zijn de drempels voor aan en uit op snelheid.

  1. Select STG 09
  2. STG aanpassing -> functie 10
  3. Channel (3) Kies een statische bochtverlichting lagere snelheid drempel
  4. Pas de waarde die overeenkomt

    default: 0 km / h
    Opmerking: Voor opgave van de waarde van het Abbieglicht wordt uitgeschakeld en alleen geactiveerd vanuit de corr ingestelde snelheid dus in de staat.


  5. Channel (4) Selecteer een statische bochtverlichting-upper snelheid drempel
  6. Waarde aan te passen dienovereenkomstig



    Default: 32 km / h
    . Opmerking: Het is zinvol waarschijnlijk tot 50 km / h (Stad consumptie) omdat anders corr sturing op de weg, de bochtverlichting wordt geactiveerd
 
Heb je hier naar gekeken?
Dit zijn de drempels voor aan en uit op snelheid.

  1. Select STG 09
  2. STG aanpassing -> functie 10
  3. Channel (3) Kies een statische bochtverlichting lagere snelheid drempel
  4. Pas de waarde die overeenkomt

    default: 0 km / h
    Opmerking: Voor opgave van de waarde van het Abbieglicht wordt uitgeschakeld en alleen geactiveerd vanuit de corr ingestelde snelheid dus in de staat.


  5. Channel (4) Selecteer een statische bochtverlichting-upper snelheid drempel
  6. Waarde aan te passen dienovereenkomstig



    Default: 32 km / h
    . Opmerking: Het is zinvol waarschijnlijk tot 50 km / h (Stad consumptie) omdat anders corr sturing op de weg, de bochtverlichting wordt geactiveerd
Welke waardes zou er dan bij het eerste moeten in komen?
 

Canon-Eye

Forumguru
De mensen die dit niet snappen hebben nooit op het platteland gewoond.
Ik wóón op het duistere platteland: waar ik ook vandaan kom, de laatste kilometers naar de bebouwde kom zijn smal, bochtig en onverlicht. Tegen echte bochtverlichting vanuit de koplampen - het meedraaiende soort dus - heb ik geen enkel bezwaar, maar één zo'n mistlamp die in minstens 95% van de gevallen volstrekt te onpas knipoogt vind ik een absolute nepoplossing.
Ik wil er zelf niet mee gezien worden (en zou het van anderen ook veel liever niet hoeven zien).
 
  • Leuk
Waarderingen: Bael

0ri0n88

Forumguru
Dan nog is het verwarrend op rotondes en in de meeste gevallen ook niet nodig,
Hoezo is dit onhandig dan?

Als je driekwart rond gaat is het duidelijk voor de andere en zodra je afslaat en dan richting aangeeft brandt ook je mistlamp die kant op.

Veel onhandiger is het de mensen die driekwart rond gaan en van tevoren links richting aangeven, waarmee je degene die staat te wachten op driekwart zou kunnen ophouden aangezien die ook kan denken dat je rond gaat.

Simpele regel net als in Duitsland zou het vergemakkelijken: je geeft enkelt richting aan naar rechts op een rotonde wanneer je afslaat.

Verder heeft bochtverlichting mijns insziens op geen enkele manier negatieve aspecten die de voordelen minder maken. Ik vind het persoonlijk ook heerlijk die bochtlichten icm meedraaiende koplampen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Simpele regel net als in Duitsland zou het vergemakkelijken: je geeft enkelt richting aan naar rechts op een rotonde wanneer je afslaat.

Is in Nederland niet anders hoor :D.

Richting aangeven bij en op een rotonde
Richting aangeven links afslaan
  • Als je voorsorteert naar links bij naderen en oprijden van de rotonde.
  • Richtingaanwijzer uit zodra je op de rotonde bent.
  • Naar rechts: een kwart voor je de rotonde wilt verlaten.
Wil niet zeggen dat het in de praktijk in Nederland er anders aan toe gaat.

Ik vind het gebruiken (communiceren) van de richtingaanwijzer juist belangrijk.

Niet alleen jn het verkeer is communicatie belangrijk... toch?;)
 
Bovenaan Onderaan