Octavia 3 FL Style Business

Octavia1.6i

Forumguru
Na zes jaar trouwe dienst gaat de Fabia Greenline mij verlaten. Inmiddels staat er 298500km op de klok en hoewel er na een investering dit jaar nog wel minimaal 50dkm bij had gekund, ging het toch kriebelen voor wat nieuwers en jongers. Tel daarbij op dat diesel voor mij niet langer echt rendabel is wegens ander werk en de keuze voor benzine was snel gemaakt.

Het is een Octavia 3 FL uit 2018 geworden, in de Style Business uitvoering. Deze uitvoering was voor mij wel een eis gezien de opties die er op zitten in vergelijking met bijvoorbeeld de Ambition. De kleur cappucino beige stond niet direct bovenaan, maar toen ik deze in het echt zag was ik snel verkocht.

Binnenkort langs de dealer voor een transparante beschermsticker op de achterbumper en ik wil nog een chromen sierstrip op de achterklep. Verder van de week maar eens rustig andere O3 topics doorlezen om te kijken wat er verder nog verfraaid kan worden, o.a. via interieurleds. Heel veel meer plannen heb ik niet, het is een daily driver.

IMG-0902-2.jpg


IMG-0905.jpg


En de Fabia staat nu te wachten tot de export handelaar hem op komt halen:

IMG-0919.jpg
 

kwillems

Donateur
Ziet er strak uit. Gefeliciteerd! Heb je er ook een achteruitrij camera op?
Ik ben onlangs ook van diesel op benzine overgestapt. Enerzijds mis ik het stoere geluid van een dieselmotor, maar dat wordt volledig gecompenseerd doordat de benzinemotor een stuk stiller is.
 
Laatst bewerkt:

Octavia1.6i

Forumguru
Nee, geen camera. Gewoon piepjes en streepjes/kleurtjes op het scherm.

Auto is inderdaad heel stil! Viel mij ook al op, heerlijk.
 

Octavia1.6i

Forumguru
De eerste 2000km zitten er op. Verbruik valt mij mee, ongeveer 1l/17km nu. Moet gezegd worden dat de helft gereden is met twee fietsen op de trekhaak waarbij ik ook wel doorgereden heb. Niet heel representatief dus.
De ruimte en het comfort van de auto bevallen heel goed.

Waar ik wat minder over te spreken ben is het enorm krakende onderstel. Daar ontkom je niet aan heb ik al wel gelezen. Hopen dat het busje WD40 z’n ding doet, al moet ik nog even tijd vinden daar mee bezig te gaan.

Verder heb ik af en toe dat de auto rond de 2000 toeren een wat schrapend geluid produceert. Ben er nog niet achter wat dat is. Gebeurt ook niet elke rit en komt uit het niets en verdwijnt uit het niets.

Volgende week de auto kleien, polijsten, glazen en sealen.
 

Octavia1.6i

Forumguru
15dkm verder met de auto. Vakantie gehad naar Italië en nog paar keer een weekendje weg. Wat een heerlijke reisauto!

Toch ook al de eerste schade gehad. Iemand sloeg z’n deur open, met een deukje in het voorscherm tot gevolg. Gelukkig verzekeringskwestie. Helaas wel de auto drie dagen kwijt geweest. Dan krijg je vervangend vervoer en dan ben je maar wat blij als je dan de Octavia weer terug hebt!
 
Bovenaan Onderaan