Octavia 3 2019 cruise control schakelt soms uit en wil dan niet meer aan

Ik maak regelmatig mee dat de cruisecontrol in mijn octavia 3 2019 zichzelf "disabled" tijdens een rit. Vorige week nog tijdens een lange rit (350km) door Duitsland, ik krijg 'm dan niet meer aan. Pas na een stilstand / pauze kan ik 'm weer normaal gebruiken.

Dit is een normale en *geen* adaptive cruise control.

Ik heb geen flauw idee wat dit veroorzaakt. Iemand hier mee bekend?
 

Tees

Donateur
Uitlezen maar! Ik vermoed dat er een sensor een foute waarde geeft, waardoor de CC zich uitschakelt. CC is afhankelijk van meerdere inputs, en als er eentje niet klopt, dan stopt ie ermee. Krijg je verder geen foutmeldingen of -lampjes?
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou eerst checken of de microswitches (of tegenwoordig sensoren?) bij rem- en eventueel koppelingspedaal nog goed functioneren of niet meer in de juiste positie zitten. Ik heb dat wel eens bij de hand gehad met een retrofit VDO Tempostat: een van de pedaalswitches was uit positie geraakt door een te grote schoenmaat.
 

Erik_NL

Forumguru
als de accu op zijn eind loopt manifesteert zich dat ook met uitval van de cruisecontrol.
Check daarom de staat van je accu.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

RoelF

Forumguru
Ik heb 1x meegemaakt (geen Skoda) dat tijdens de rit na auqaplanning de cc direct uit ging en niet meer aan wilde. Is wel zo veilig.
Dus misschien dat een andere afkorting een ingreep / fout veroorzaakt. (ESP ABS enz...)
 
Bovenaan Onderaan