Octavia 3 2018 "pace car blinkers" VOOR ??? Hoe ???

megasound

Actief lid
Hallo allemaal
Ik reed van de week richting utrecht (A2) en zag tot mijn verbazing nog een vRS245 rijden.
Wij zagen elkaar en staken allebij onze duim op .

Nou zag ik iets speciaals aan de voorkant van deze vRS245 .
Bij een VW heet dit verschijnsel een "pace car" mode en werkt alleen op de achterlichten van een VW.

De Skoda octavia vRS245 had deze "pace car" mode op zijn voor knipper lichten.
Aangezien ik geen camera bij de hand had heb ik er maar een animated gif van gemaakt

Zo zag het eruit...


Weet iemand hoe ik dit in kan stellen via VCDS ???

Alvast dank
M
 

Rainesh

Forumguru
Heb je een adaptieoverzicht van je 09?

Zal waarschijnlijk bij je knipperlichten binnen (of buiten) de blinkfase anders staan. De ene op "dunkel" en de ander op "hell" .

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

megasound

Actief lid
"Heb je een adaptieoverzicht van je 09?"

ik wil iedereen hiermee helpen maar wil eigenlijk eerst even een backup / dump maken.
als ik de backup heb wil ik hem delen.
Kunnen jullie vertellen hoe ik een backup / dump kan maken binnen vcds ?
ik draai de laatste versie vcds 18.1

alvast dank
m
 

Antera

Donateur
De vraag is of dit mogelijk is zover mij bekend zijn beide strips tegelijk aangestuurd en heb ik er in de logfile nog niks van kunnen vinden. Als we beide kanalen wel kunnen vinden is dit heel simpel in te stellen. 1 regel aanpassen per kant en klaar ben je :-)

App me anders even als je wilt @megasounds dan kan ik dit even vergelijken en je ermee helpen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rainesh

Forumguru
"Heb je een adaptieoverzicht van je 09?"

ik wil iedereen hiermee helpen maar wil eigenlijk eerst even een backup / dump maken.
als ik de backup heb wil ik hem delen.
Kunnen jullie vertellen hoe ik een backup / dump kan maken binnen vcds ?
ik draai de laatste versie vcds 18.1

alvast dank
m

Security access 31347 gebruiken en adaptions en prelabel aanvinken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij heeft @MarcoO2 dit ook op zijn Seat Leon, en volgens mij heet het contra-knipperen of zoiets. Ik dacht dat het op meer merken/modellen binnen de Vaggroep ook mogelijk is, maar mogelijk kunnen Marco of @ertromp daar meer over vertellen.
 

Antera

Donateur
Ik ben even 3 uur aan het spelen bij de dealer met een o3FL maar helaas zonder resultaat. De lichtstrippen gaan per kant in een keer geheel uit en worden tegelijk aangestuurd en niet onafhankelijk helaas. Ga nog wel even verder spelen en heb weer wat andere dingen ontdekt wat ook altijd weer leuk is.
 

megasound

Actief lid
Ik ben even 3 uur aan het spelen bij de dealer met een o3FL maar helaas zonder resultaat. De lichtstrippen gaan per kant in een keer geheel uit en worden tegelijk aangestuurd en niet onafhankelijk helaas. Ga nog wel even verder spelen en heb weer wat andere dingen ontdekt wat ook altijd weer leuk is.
ok top ! dank je
 

Antera

Donateur
@JurgenM dat word er niet bedoeld in dit geval. FL en PFl zijn geheel anders kwa coderingen enz dus zomaar coderingen proberen lijkt me niet verstandig. ( mits je je auto bij de dealer af wilt geven :-))

@megasound ook geprobeerd maar nog niet voor elkaar gekregen omdat nu door de stuurmodule van de DRl word geregeld. Na diverse pogingen kreeg ik het knipperlicht zelfs definitief uit nooit meer aan en andersom :-) Linksaf recht knipperen. Word nog wat spelen om een uit te vogelen om het anders te coderen. Bij de S3 is het me toen wel gelukt maar deze had nog eigen aansturingen voor DRL en Knipper. De O3FL niet meer
 

haggard

Senior Member
Misschien is de eigenaar van de vRS245 handig met electronica en heeft ’ie er zelf een inverter schakeling voor gebouwd en deze er tussen gezet?!
Met een relais en wat kennis van electra is dit vrij eenvoudig te realiseren....
 

JurgenM

Forumguru
@Antera Yep klopt dat de PFL en FL anders zijn kwa codering en inderdaad niet handig om zomaar iets te posten.

Btw, ik maak altijd eerst een back-up. Kan je het dan nog voorhebben dat de dealer moet tussenkomen?
 
Bovenaan Onderaan