Octavia 3 1.4 TSI Benzine-injectie lek

Octavi4nus

Nieuw lid
Beste forumleden,

Ik heb vandaag een traject van 70 km autosnelweg gereden. Na 1 uur geparkeerd te zijn op mijn bestemming starte ik de auto weer en reed ik weg. Toen kwam er opeens een zeer zware benzinelucht in de wagen.

Het oranje epc motorstoringslampje was aan het branden. Ik heb de wegenwacht gebeld en die zijn direct gekomen.

Volgens de wegenwacht is er een lek in een van de 4 benzine injectoren. Er zou een barst zitten in een van de injectorbehuizingen (denk toch dat dat de uitleg was, ik ben niet technisch aangelegd).

De wagen wordt verder gesleept naar de garage voor diagnose. De wegenwacht en zijn collega hadden dit beiden nog nooit gezien bij dit type motoren. Ze hebben beiden nochtans zeer veel ervaring. Men vertelde me dat op de injectoren een druk zit van 600 bar.

Vragen:
Klinkt iemand dit allemaal bekend in de oren?
Heeft iemand dit al reeds meegemaakt?
Wat zijn de kosten?
Lijkt me een faling van een onderdeel. Ik had 2 jaar garantie die indertussen om is. Lijkt mij toch dat zo een stuk het moet houden en Skoda gewoon moet tussen komen in de kosten.
Mijn wagen is van juni 2016 en heeft 116.000 km. Altijd correct en tijdig onderhouden bij de Skoda Dealer.

Alvast bedankt.
 

Duijzer

Donateur
Ik zou even afwachten wat de dealer er van zegt. Ik kan me voorstellen dat hij om een zekere coulance gaat vragen bij de importeur, anders kun je dat altijd nog voorstellen.
 
Bovenaan Onderaan