octavia 2 TDI 103 KW en geen power meer

gruethiel

Nieuw lid
Heb mijn octavia 2 edition 100 TDI met 103 KW nu een kleine 14 dagen en gisteren reed ik weg en er was in zijn geheel geen power in de auto, 110 km per uur maximaal en dat was het. Had al wel een vermoeden en toch maar even naar de vriendelijke gegaan en daar de motorkap opengemaakt en direct de goede slang gevonde van de onderdruk van de turbo, deze was niet meer heel en wel in 2 stukken. Ja, het was een marter lulig maar waar, wat kan zo een beestje veel schade aanrichten, bij mij viel het nog wel mee maar de schade kan veel groter zijn. Heb nu een electrische marterschrik direct op de accu geplaats en deze zend 1 maal per 3 seconden continu een hoge toon uit en dat schrikt de marters af ze komen dan schijnbaar niet bij de auto, die houden niet van die toon. Wat ik er mee wil zeggen mensen pas op dit was de eerste keer dat ik een marter op bezoek had en nu hopelijk ook de laatste, hier in Lux komen ze volgens de garage nogal vaak op de nieuwe octavia 2 af, die smaakt schijnbaar lekker. /forum/images/graemlins/confused.gif
 

higgy

Forumguru
(off-topic)
Waarom zeggen Duitsers (kijk maar eens op het Octavia forum aldaar) en mensen uit landen waar (o.a.) Duits wordt gesproken toch altijd 'der Freundlicher' of 'mein Freundlicher' of (hierboven) 'de vriendelijke'?
Is dat zoiets als 'de beun om de hoek' of 'mn bevriende handige Harry'?
 

Wiseguy

Actief lid
maar goed, wie wordt er dan precies bedoeld, zoals Higgy al vraagt.... /forum/images/graemlins/confused.gif
 
Bovenaan Onderaan