Quukske
Lid
Hallo allemaal,
even voorstellen.
Mijn naam is Quint, ik kom uit Helmond.
Ik ben in het bezit van een Octavia 2 uit 2005. 1.6 MPI. +/- 200.000 op de teller.
Dit is mijn tweede Octavia 2, de vorige is totall loss geraakt na de storm in februari 2018.
De octavia die ik daarna kocht en nu al een jaar heb, is en zeer nette auto. Altijd netjes onderhoud gehad en netjes behandeld.
Vanaf maart vorig jaar tot begin zomer, heb ik probleemloos met deze auto gereden.
Toen de zomer begon ging het motor management lampje branden.
Na resetten, ging hij snel weer branden. De lambda sensor bleek defect en werd vervangen (origineel exemplaar) Na een aantal dagen ging het lampje weer branden. Toen bleken bepaalde vacuüm slangen defect, ook deze werden vervangen.
Hierna ging het lampje weer branden.
Code na uitlezen "mengsel te arm"
De skoda garage wist hier geen raad mee.
De prestaties van mijn auto varieerde van normaal rijden en "vlot" optrekken, tot zeer schokkend optrekken en "haperend" rijden.
Dus alsof de auto inderdaad af en toe geen brandstof kreeg.
Voordat ik op vakantie ging (Spanje) toch weer terug naar de Skoda dealer, weer uitgelezen. Mengsel te arm, en soms normale prestaties en regelmatig schokkerig rijden. Ze konden niets met die melding.
Mee naar Spanje heen en terug gereden. Heenweg halverwege op de cruisecontroll continu lichte hapringen alsof de auto af en toe een beetje brandstof te kort kwam.
Op de terugweg minder problemen. Echter later na thuiskomst ook weer regelmatig dezelfde terugkerende problemen.
Tijdens afgelopen herfst en winter leek het beter te gaan (dus lag het wellicht aan de relatief hoge buiten temp. tijdens de zomer?) maar al snel toch regelmatig problemen tot de dag van vandaag.
De HAM vraag..
Wie o wie heeft enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Is dit een probleem bij een van de sensoren en dus brandstof regeling?
Een mechanisch probleem?
Elektrisch?
De auto heeft zoals vermeld altijd netjes zijn beurten gehad. Injector cleaner is afgelopen jaar al 2 keer toegevoegd. Brandstof filter vervangen.
Het probleem is er dus niet altijd.. dat maakt het zeer lastig.
KM stand is nu om en nabij de 200.000 km.
Verder zeer goede staat.
Ik hoor het graag als iemand ervaringen/suggesties heeft!
bvd
Quint
even voorstellen.
Mijn naam is Quint, ik kom uit Helmond.
Ik ben in het bezit van een Octavia 2 uit 2005. 1.6 MPI. +/- 200.000 op de teller.
Dit is mijn tweede Octavia 2, de vorige is totall loss geraakt na de storm in februari 2018.
De octavia die ik daarna kocht en nu al een jaar heb, is en zeer nette auto. Altijd netjes onderhoud gehad en netjes behandeld.
Vanaf maart vorig jaar tot begin zomer, heb ik probleemloos met deze auto gereden.
Toen de zomer begon ging het motor management lampje branden.
Na resetten, ging hij snel weer branden. De lambda sensor bleek defect en werd vervangen (origineel exemplaar) Na een aantal dagen ging het lampje weer branden. Toen bleken bepaalde vacuüm slangen defect, ook deze werden vervangen.
Hierna ging het lampje weer branden.
Code na uitlezen "mengsel te arm"
De skoda garage wist hier geen raad mee.
De prestaties van mijn auto varieerde van normaal rijden en "vlot" optrekken, tot zeer schokkend optrekken en "haperend" rijden.
Dus alsof de auto inderdaad af en toe geen brandstof kreeg.
Voordat ik op vakantie ging (Spanje) toch weer terug naar de Skoda dealer, weer uitgelezen. Mengsel te arm, en soms normale prestaties en regelmatig schokkerig rijden. Ze konden niets met die melding.
Mee naar Spanje heen en terug gereden. Heenweg halverwege op de cruisecontroll continu lichte hapringen alsof de auto af en toe een beetje brandstof te kort kwam.
Op de terugweg minder problemen. Echter later na thuiskomst ook weer regelmatig dezelfde terugkerende problemen.
Tijdens afgelopen herfst en winter leek het beter te gaan (dus lag het wellicht aan de relatief hoge buiten temp. tijdens de zomer?) maar al snel toch regelmatig problemen tot de dag van vandaag.
De HAM vraag..
Wie o wie heeft enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Is dit een probleem bij een van de sensoren en dus brandstof regeling?
Een mechanisch probleem?
Elektrisch?
De auto heeft zoals vermeld altijd netjes zijn beurten gehad. Injector cleaner is afgelopen jaar al 2 keer toegevoegd. Brandstof filter vervangen.
Het probleem is er dus niet altijd.. dat maakt het zeer lastig.
KM stand is nu om en nabij de 200.000 km.
Verder zeer goede staat.
Ik hoor het graag als iemand ervaringen/suggesties heeft!
bvd
Quint