Octavia 2 kabel-software

WanderZ

Actief lid
Ik ben even een beetje in het hele VAG-COM verhaal gedoken en het lijkt mij best leuk ook de apparatuur en software te hebben om mijn eigen O2 straks uit te lezen, maar ook voor de skoda rijders in Groningen een service punt te worden.

Nu heb ik op marktplaats een aantal advertentie's gezien waarin men dit soort zaken aanbied.. Is er iemand hier die kan beoordelen welke ik nodig heb?

Ik heb bijv deze gezien: http://link.marktplaats.nl/264744497
Is dat wat? Ik heb hem gemaild en hij zegt dat het moet kunnen, maar dat ik voor de zekerheid de dealer maar moet vragen... :crazy:


Met andere woorden.. 'help!?'
 
Ik heb met deze geen ervaring. Aangezien ik support ook belangrijk vindt heb ik een orginele kabel besteld bij rosstech voor 270 euro. Dit is inclusief verzendkosten en belasting. Nu kan ik gewoon iedere maand de laatste software downloaden en hoef ik niet aan de gang met half werkende software.
 

nomad

Senior Member
Dat ding van marktplaats kan alleen je auto uitlezen en niets veranderen. Maw je hebt er weinig aan.

Originele kabels bestel je via ross-tech. Er zijn ook andere fabrikanten, maar reken zowiezo op 200-300 euro voor het hele verhaal.
De Ross-tech kabel is nu interessant vanwege de lage dollarkoers.
 

WanderZ

Actief lid
Heb met wat hulp kabeltje besteld en software al binnen.. Als ik donderdag de auto toch op de brug heb voor velgjes en verlaging, hang ik gelijk de laptop er eens aan.. ;)
 

janml

Nieuw lid
Welke kabelmoet je dan hebben voor je octavia II?'k moest net 15 euro neerleggen om een airbag-lampje te resetten, misschien is een kabeltje toch ook wel interessant.
Wat heb je er allemaal mee kunnen doen?
 

ikke

Lid
Ik zie net deze link staan.

We (een kameraad met een audi a4 vorig model en ik) zouden misschien zo een ding willen aankopen.
Maar via onderstaande link zie ik dat de software er niet bijzit, waar kan ik deze vinden?

mvg
 

nomad

Senior Member
Ik zie net deze link staan.

We (een kameraad met een audi a4 vorig model en ik) zouden misschien zo een ding willen aankopen.
Maar via onderstaande link zie ik dat de software er niet bijzit, waar kan ik deze vinden?

mvg
Die staat op de ross-tech website. Je kabel bevat een key en daarmee kun je de software registreren.
 

ikke

Lid
Bedankt voor de toelichting.

Wat is dan eigenlijk het grote verschil tussen die goedkopere op kapaza, 2dehands,... en deze duurdere?
 

nomad

Senior Member
Bedankt voor de toelichting.

Wat is dan eigenlijk het grote verschil tussen die goedkopere op kapaza, 2dehands,... en deze duurdere?

Met die op marktplaats kun je alleen uitlezen en niets wijzigen. Jouw O2 en de Audi hebben CAN bus en dara heb je nu eenmaal een andere en duurdere kabel voor nodig. Ik zou zeker op dit gebied geen enkel risico nemen met een goedkope kabel en zeer verouderde software. Want die oude kabels werken ook alleen met oude software. Daranaast biedt ross-tech echt super ondersteuning als je problemen hebt en met de huidige dollarkoers is ie niet al te duur meer.
 

Octavia_II

Actief lid
Ff een vraag ter verificatie. Deze kabel doet toch ook keurig zijn werk, aanpassen, resetten etc.?

http://www.ross-tech.com/vag-com/Micro-CAN.html

Zie zo 1,2,3 niet de meer waarde van een HEX-USB+CAN Interface die overigens $100 duurder is als ik hem voor mijn huidige/nieuwe O2 2010 wil gaan gebruiken.

Graag jullie reactie :)

Hoi BBP,

grofweg is het verschil tussen een Micro-Can en een HEX-USB+Can dat de eerste niet compatible is met voertuigen zonder CAN-Bus (dus "oude" auto's) en de laatste wel (zie ook http://www.ross-tech.com/vag-com/interfaces.html)

Ps. Als je het goedkoop wil houden is het misschien interessant om te peilen of meer mensen interesse hebben in een kabel, scheelt weer verzendkosten... :winkie:

Groet,

Charlie
 
Bovenaan Onderaan