nomad
Senior Member
Even een kleine impressie van de Octavia 2 FL 1.8 TSI EBL na 4 maanden:
Gisteren ging ik door de 25000 km heen en is het alweer bijna tijd voor de eerste beurt en een mooi moment om even terug te kijken. Inmiddels redelijk gewend aan de 1.8, maar mis nog steeds het koppel onderin wat de diesel had. Je moet de boel gewoon wat meer op toeren houden en dan is er lekker mee te rijden. Het verbruik is met 1:12,5 redelijk te noemen denk ik. Helaas worden de bedragen bij de pomp met de dag hoger. Het zal niet lang meer duren voordat ik voor het eerst voor 100 euro in de 55L tank zal krijgen.
Inmiddels hebben alle onderdelen zich "gezet" en dat merk je: Was ie de eerste maand helemaal kraakvrij, nu dienen zich de eerste kraakjes aan, die goed te horen zijn bij drempels. Verder ben ik wel tevreden over. Heb hem ook al een keer kunnen uitlaten bij de oosterburen en kwam daar rond de 226 uit, helaas was daarna de autobahn op. Dus binnenkort op weg naar Zwisterland een nieuwe poging
Helaas houdt de motor ook af en toe een beetje in bijv. van 2 naar 3. Hopelijk is dat nog uit te lezen straks bij de beurt.
Hele vreemde dingen heb ik nog niet meegemaakt, behalve dat ik na een lekke band het TPS niet meer kon resetten. Uiteindelijk TPS afgemeld in de CAN lijst en weer opnieuw aangemeld. Toen was het opgelost. Wel is het erg jammer dat de GPS antenne het maar 4 maanden heeft volgehouden en nu vol water staat. Ook mogen er best wat sterkere veren onder, want 4 man + bagage is net wat te zwaar. Verder snap ik nog steeds niet hoe moeilijk het kan zijn om die spiegels automatisch in te laten klappen. Minpuntje wat mij betreft. Als laatste een cosmetisch minpunt. De dealert had op verzoek 2 van die chromen stortkokers achterop de uitlaat gemonteerd, echter door constructie van het uitlaatsysteem steken deze te ver uit. Vind het nog steeds geen gezicht. Valt helaas weinig aan te doen denk ik.
Gisteren ging ik door de 25000 km heen en is het alweer bijna tijd voor de eerste beurt en een mooi moment om even terug te kijken. Inmiddels redelijk gewend aan de 1.8, maar mis nog steeds het koppel onderin wat de diesel had. Je moet de boel gewoon wat meer op toeren houden en dan is er lekker mee te rijden. Het verbruik is met 1:12,5 redelijk te noemen denk ik. Helaas worden de bedragen bij de pomp met de dag hoger. Het zal niet lang meer duren voordat ik voor het eerst voor 100 euro in de 55L tank zal krijgen.
Inmiddels hebben alle onderdelen zich "gezet" en dat merk je: Was ie de eerste maand helemaal kraakvrij, nu dienen zich de eerste kraakjes aan, die goed te horen zijn bij drempels. Verder ben ik wel tevreden over. Heb hem ook al een keer kunnen uitlaten bij de oosterburen en kwam daar rond de 226 uit, helaas was daarna de autobahn op. Dus binnenkort op weg naar Zwisterland een nieuwe poging

Hele vreemde dingen heb ik nog niet meegemaakt, behalve dat ik na een lekke band het TPS niet meer kon resetten. Uiteindelijk TPS afgemeld in de CAN lijst en weer opnieuw aangemeld. Toen was het opgelost. Wel is het erg jammer dat de GPS antenne het maar 4 maanden heeft volgehouden en nu vol water staat. Ook mogen er best wat sterkere veren onder, want 4 man + bagage is net wat te zwaar. Verder snap ik nog steeds niet hoe moeilijk het kan zijn om die spiegels automatisch in te laten klappen. Minpuntje wat mij betreft. Als laatste een cosmetisch minpunt. De dealert had op verzoek 2 van die chromen stortkokers achterop de uitlaat gemonteerd, echter door constructie van het uitlaatsysteem steken deze te ver uit. Vind het nog steeds geen gezicht. Valt helaas weinig aan te doen denk ik.