Octavia 2 afgeleverd, problemen met verwarming

Bonjour.

Gisteren mijn nieuwe O2 Ambiente TDI 105 bij mijn franse dealer in Mont de Marsan ( Landes) opgehaald. Had hem 4 dagen geleden besteld, dus niets te klagen over de levertijd. Nieuwprijs alhier ( zonder inruil) precies 20.000 euro.
Mijn vorige auto was een Toyota Landcruiser uit 2002 en ik stond een beetje gereserveerd tegenover Skoda, ook vanwege sommige bijdragen uit dit en het duitse forum.Maar toen ik eenmal was ingestapt en weggereden ben heb ik maar 1 woord. GEWELDIG, wat stuurt deze auto strak ,totaal geen geknispel of gerammel, geen enkel bijgeluid, je voelt de kwaliteit, is zeer comfortabel en als ik heel eerlijk ben voelde ik me in deze voiture direct op mijn gemak. Weg vooroordelen.

Echter na een 20 tal kilometers viel het me op dat de linkerkant van mijn lichaam lekker warm was, maar de rechter en achterkant helemaal koud. De oorzaak:links voor doet de verwarming het uitstekend maar zowel de passagierszijde als de uitgang voor de achterpassagiers, geven uitsluitend koude lucht.Terug naar de dealer en die kwam tot de conclusie dat er een servomotor kapot was.Dus niets ten nadele van Skoda, omdat dit een VW onderdeel is. Wat ik de Skoda organisatie hier wel kwalijk neem is dat er kennelijk bij het in elkaar zetten van deze vehicule en bij de aflevering, niet goed is gecontroleerd. Onderdeel besteld, nieuwe afspraak gemaakt ( ik woon op het platte land op ca 3 uur rijden van de dealer) Na ongeveer een uurtje genoten te hebben van de uitstekende rijkwaliteiten, werd het plotseling rechts en achterin lekker warm. Thuisgekomen de auto laten bewonderen door familie en de franse buren en oh la la , quelle belle
voiture!Et oui, Tjechie maakt auto,s van bonne qualite volgens hun, want hun kleintste Peugeots en Citroens worden in de Toyotafabriek, tesamen met de Aygo in Tjechie gemaakt.Des avonds nog een ritje gemaakt en toen sloeg de verwarming rechts voor en achterin op hol, de temperatuur van de uitstromende lucht was niet te temperen en de kant van de
bestuurder gaf koude lucht. Ra ra ra.
Zijn jullie ook van mening dat dit probleem veroorzaakt wordt door een kapotte servo motor?

Au revoir

Hans
 

Wiseguy

Actief lid
tot nog toe geen problemen gehad met de verwarming... die van mij werkt als de beste. Is het inmiddels al wel gerepareerd?
 
Nog niet, want ik vertrek binnenkort naar Haarlem om daar de feestdagen door te brengen.

Ik probeer dan om de verwarming aldaar te laten maken. Heeft iemand goede ervaringen met een Skoda dealer in Haarlem of omstreken?
 

Jan_Hein

Actief lid
Autobedrijf LUGTSTRA ???

Zelf heb ik mijn auto daar besteld en heb goede ervaringen met deze dealer.

Groeten, Jan-Hein
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Autobedrijf LUGTSTRA ???

Zelf heb ik mijn auto daar besteld en heb goede ervaringen met deze dealer.

Groeten, Jan-Hein

[/ QUOTE ]

Merci Jan-Hein

Ik zal ze vast bellen voor een afspraak.

Au revoir

Hans
 
Bovenaan Onderaan