Octavi III 1.8 tsi chippen.

Jordlusk

Actief lid
Al enige tijd zit ik te denken aan het chippen van mijn Octavia III 1.8 tsi met 180 pk. Naar een stage 1
Als ik dat zou laten doen zou ik naar de 245 pk en de 370 nm gaan.
Nu zat ik op de website van VAG techniek te kijken en zag ik dat niet iedere auto een aanpassing aan zijn versnellingsbak hoeft te hebben.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Of die zeggen het is niet nodig voor een stage 1 alle reacties zijn welkom.
 

philippe bakker

Forumguru
Al enige tijd zit ik te denken aan het chippen van mijn Octavia III 1.8 tsi met 180 pk. Naar een stage 1
Als ik dat zou laten doen zou ik naar de 245 pk en de 370 nm gaan.
Nu zat ik op de website van VAG techniek te kijken en zag ik dat niet iedere auto een aanpassing aan zijn versnellingsbak hoeft te hebben.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Of die zeggen het is niet nodig voor een stage 1 alle reacties zijn welkom.
Onze blauwe haai ! B.stuurder
 

Marcooctavia

Forumguru
Het beste is ze zelf even te vragen.
Maar handgeschakeld normaal niet.
Voor een automaat is het wel aan te raden.
Het is nu wel aantrekkelijk met 30% korting.

Marco.
 

leon-cupra

Forumguru
Handgeschakelde bak hoef je met stage 1 toch niet aan te passen? Bij "extremere" tuning zal aanpassing van koppeling mss wel nodig zijn.
Met stage 1 wel rekening houden met bijkomend gripverlies.
 

Spinal

Forumguru
Op een originele handbak en koppeling zit al een behoorlijke ‘overkill’.
Mijn vorige auto ging van 180pk naar 275pk en 400nm met de originele koppeling en handbak, geen centje pijn. Het is wel zo dat als je koppeling al wat versleten is deze sneller gaan zal slippen (niet de wielen maar de koppeling zelf)
 

Antera

Donateur
Het alleen laten chippen van de motor is voldoende. De handbak is niet te tunen met software dit kan alleen door middel van ene sterkere koppeling maar die is met stage 1 zeker niet nodig.
 
Bovenaan Onderaan