Octaaf 3 combi sturen en spoorverbreders

Tommyracing

Nieuw lid
Ik heb een octaaf 3 combi 18 inch met eibach -3 cm set.
Ik zou graag voor en achter spoorverbreders monteren zodat de wielen iets verder naar buiten komen! Heeft iemand dit al geprobeerd ? Graag jullie ervaring!
Verder vindt ik het vervelend dat mijn auto bij hoge snelheden zo scherp stuurt, 2/3 mm stuur verdraaien bij 200km/u is gelijk een baan opschuiven!
Hebben jullie dat ook, is hier wat aan te doen?
Octaaf combi race blue, -3 cm 1.4tsi 180 pk / 300nm
 

R.Heikamp

Forumguru
Welkom @Tommyracing,

we vinden het hier wel zo fijn als je je even voor wilt stellen in het daartoe behorende forum.(klik)
daarna wordt je tevens ook nog is beter geholpen.

verder welkom op dit o zo leuke forum;)
 

Antera

Donateur
Hasllo Welkom hier.

Er zijn er al meer die verbreders hebben gemonteerd maar de meeste alleen achter. Er is er 1 die op het forum zeker ook aan de voorzijde wat heeft geplaatst maar rijd met 16 inch dat kan wel een verschil maken. Zou idd @BaSsDruM even polsen hoe die het ervaart
 

raymondv

Actief lid
Hoi, ik rij met een Sedan, had eerst 2x15mm achter en een paar weken later 2x15mm voor er bij (wel met 16") en het verschil met sturen merkte ik de eerste paar kilometers maar toen was ik al gewend. Inmiddels al weer 15k verder ofzo en ik vind de auto heerlijk rijden (ook met de Eibachs btw) en sturen
 

Tommyracing

Nieuw lid
Hoi, ik rij met een Sedan, had eerst 2x15mm achter en een paar weken later 2x15mm voor er bij (wel met 16") en het verschil met sturen merkte ik de eerste paar kilometers maar toen was ik al gewend. Inmiddels al weer 15k verder ofzo en ik vind de auto heerlijk rijden (ook met de Eibachs btw) en sturen

@raymondv
Zou je ook aan kunnen geven wat er aan het sturen veranderd?
Door de eibachset stuurt ie 10x strakker en niet stug, wel stevig!
Gr Paul
 

raymondv

Actief lid
Hoi, even voor de duidelijkheid: ik had eerst de eibachs eronder en direct 2x15 achter gemonteerd. Dat was een wereld van verschil, zie mijn ervaring in het eibach topic. Na een paar weken heb ik voor ook 2x15mm laten doen, enige verschil (miniem!) was dat de draaicirkel voor mijn gevoel iets was toegenomen, iets minder direct maar dat merkte ik alleen bij parkeren en niet bij normaal rijden en hier was ik zo aan gewend, in de huidige config ligt ie als een blok op de weg..... Ook / juist in de bochten.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Tommyracing

Nieuw lid
@raymondv,
Zou je er ook foto,s van willen versturen?
Als ie voor erg ver in zou veren zou je denken dat ie het binnen scherm raakt.
Mooi dat het geen problemen met sturen oplevert!
Dank je wel!
 

raymondv

Actief lid
Hoi, in het eibach topic staan foto's gepost door Antera ( ook van de voorbanden ) optisch lijkt het krap maar er is echt ruimte zat.... Die eibachs doen maar 3 cm .... Ik zal morgen kijken of ik nog wat extra fotos kan maken met een uitgedraaid stuur
 

Tommyracing

Nieuw lid
Misschien op de verkeerde plaats gezet? Kan ook niet alle foto,s van andere lezen!
Zie hier:
Geslacht:
Man
Verjaardag:
22-12-1971 (Leeftijd: 42)
Homepage:
http://www.paulaldenkamp.nl
Locatie:
Amersfoort
Beroep:
Installateur cv & badkamers
Auto:
Octaaf 3 combi
Bouwjaar:
2014
Kilometerstand:
3500
Auto in bezit sinds:
15-7-2014
Skoda octavia 3 combi 1.4 tsi dsg 180 pk 300nm eibach prokit -3cm.

Elegance Businessline in Race Blue metallic. DAB, driving mode assistant, Dynamic pakket, electr. achterklep, 18" Alaris velgen, Panoramisch schuif-/kanteldak, sunset, sonniboy, elektrisch verwarmde achterbank, voorbumper spoiler, honingraat grill.

Vorige auto Bmw x5 3.0 biturbo diesel -3cm eibach prokit 21 inch runflat. ( en de octaaf rijd fijner!)
Eerder auto,s
Audi tt 2.0 tfsi 300 pk
Meerdere sorento,s
Golf gti
 

raymondv

Actief lid
Ja en dit zijn dan 16" met ballonbanden ;) had liever grotere gehad maar dat was weer lastig met leveren omdat het een GL BL is... en ik heb geen zin meer om hier geld aan uit te geven achteraf. Hij smoelt leuk en rijdt heerlijk en dat is natuurlijk mooi meegenomen bij een auto.

P.S. nog 1 opmerking over die 200 km/u en het directe sturen -> dat heb je met iedere auto, hoe sneller je gaat hoe minder je hoeft te corrigeren om van baan te wisselen.
 

Tommyracing

Nieuw lid
Heb van andere begrepen dat ik bij driving profiel mijn stuur op sport moet zetten, had het geprobeerd maar niet bij hoge snelheden, maar ook bij 130 km/u gaat ie al vrij scherp!
Dat deed mijn TT echt niet!
( niet allemaal reageren met: een octaaf is geen TT! Dat weer ik ook wel!)
Dank Raymond !
 
Bovenaan Onderaan