Octa 4 - kabel start/stop?

Testedoene

Forumguru
Hallo allemaal,

zijn er techniekers in de zaal?
Ik krijg sedert enkele dagen een ‘storing start/stop’ op mijn dash.

Nu trek ik de motorkap open en zie ik dat de isolatie beschadigd is. Weet er iemand of op die plek ongeveer een kabel loopt die beschadigd kan zijn?
De aangebeten (?) plek zit knal boven de buis die naar de luchtfilter loopt.
De motor is een 1.5 tsi en die ligt in een octa 4.

De auto gaat dinsdag binnen voor een nazicht onder garantie maar ik vraag het me af omdat ze anders nog een vervangwagen gaan aanrekenen als blijkt dat het van een steenmarter zou komen bijvoorbeeld...
 

Bijlagen

  • 10302980-1D23-4D9C-9752-C1EA4D3472C8.jpeg
    10302980-1D23-4D9C-9752-C1EA4D3472C8.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 147

Bakkertje

Forumguru
Zit de isolatie wel goed vast?
Is het niet zo dat deze op de motor leunt als de kap dicht is?

Ik ben heel benieuwd waar de garage mee gaat komen!
 

Duijzer

Donateur
Storing start/stop heeft meestal met accuspanning te maken. Welke isolatie is beschadigd? Een kabel, of de isolatie van de motorkap?
 

Testedoene

Forumguru
Ik ook

overal onder de motorkap zijn er pootafdrukken te zien.
Zonet heb ik mijn verzekering gecontacteerd en marterschade zit in de omnium opgenomen.
Ik ga proberen om een gratis vervangwagen te fixen en hou jullie op de hoogte wat vervangen werd. Door de corona-maatregelen mag ik echter de garage niet in dus een gesprekje over ver het hoe en waarom is niet zo evident...
De wagen rijdt zoals voordien dus volgens mij zijn de bougiekabels nog intact...
 

Testedoene

Forumguru
Storing start/stop heeft meestal met accuspanning te maken. Welke isolatie is beschadigd? Een kabel, of de isolatie van de motorkap?
Isolatie motorkap (zie foto).
Verder niks van schade zichtbaar maar veel pootafdrukken en dit zelfs bovenop de motor zelf. Een marter heeft blijkbaar niet veel plaats nodig.
 

Testedoene

Forumguru
De auto ie dinsdag opgehaald na de herstelling. Er was een kabel door maar blijkbaar was het niet de bougiekabel.
Maar raad eens wie er vorige nacht weer op bezoek geweest is?
Nu is er een kabel van de +pool richting... doorgeknabbeld! ik maak asap een afspraak voor een nieuwe herstelling en dan mogen ze er direct een marterverschrikker in zetten...
 

Bijlagen

  • DC288BBD-8B27-44A9-8C4C-E6705F0909D6.jpeg
    DC288BBD-8B27-44A9-8C4C-E6705F0909D6.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 88

Niels83

Forumguru
Jeetje, maar als die hersteld is zal die ws gauw weer terug komen. Is er iets aan te doen?
 

Testedoene

Forumguru
Voorlopig is alles onder controle. Er werd een eenvoudiger systeem aangesloten om de marter weg te houden. In de garage hadden ze ooit een geval waarbij er een marter een voorraadkast gemaakt had onder de motorkap: ze hebben er meer dan 200 nootjes vanonder de motorkap gehaald en bij de herstelling had de garage een verschrikker geïnstalleerd.
De marter was erna zo razend dat zijn nootjes weg waren dat hij de nacht erna echt alle bekabeling aangevallen had (ondanks de installatie). Na de 2de herstelling hebben ze hem nooit meer teruggezien. Dus: opletten als je ‘eten’ vindt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan