OCT 3 FL autom kofferklep sluiten met sleutel-pieptoon?

Luke

Forumguru
Hallo leden,

nieuwe combi besteld :yeehaa:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/2010-skoda-octavia-combi-gl.8528/page-4#post-728464

Ik heb de automatische kofferklep als optie en er werd me meegedeeld dat sinds de facelift de software geüpdate is en het niet meer mogelijk is om de automatische opening en sluiting van de kofferklep te herprogrammeren.
Zijn er mensen die hier andere ervaringen hebben?
Indien ja, de wagen wordt pas in januari geleverd (vermoedelijk) en dus hebben we nog wat tijd om de IT'ers hun werk te laten doen :bloemen::bloemen:

Ook zou er een pieptoon te horen zijn bij het openen of sluiten van de klep. Dit gaat denk ik snel ergerlijk worden. Hopelijk kan daar ook iets aan gedaan worden.

Verder wilde ik nog vragen of er mensen zijn die misschien via de VAGcom de needle swieeeeep hebben laten programmeren en of dat op termijn geen problemen oplevert? Vind dat heerlijk kitsj!! :cheer::cheer:

En dan tenslotte zou ik nog de pinkers 4 of 5 keer automatisch willen laten pinken ipv 3x zoals standaard... uw reacties, graag :dankje:

groetjes van een kleine Belg met een groooooooooooooooooote Octavia Combi :cheers:
 

Patron

Senior Member
Ik heb hem niet hergeprogrammeerd, dus daar kan ik jeniet mee helpen.
De pieptoon is alleen als je hem van binnen opent met de knop of van buiten middels de knop op je afstandsbediening. Als je hem middels de hendel in je klep opent is de toon niet te horen.

De overige VAGcom aanpassingen zijn door verschillende leden al gedaan.
 

Luke

Forumguru
Aja!? en welke knop in het interieur is het dan precies? :dankje:

De overige vagcom aanpassingen, waren die ook specifiek op de oct3FL?? Want mijn dealer zei dat ze dus die code nog niet hadden gevonden. Hij sprak over updates voor de VAGcom die waarschijnlijk heel snel gingen komen. Maar voorlopig waren sommige opties die vroeger geherprogrammeerd konden worden, nu niet meer herprogrammeerbaar omwille van de geüpdate software in de facelift.
maar goed, kwestie van tijd voordat die boel gekraakt is, zekers??? :rockon:

Trouwens, Patron, dat rood met de zwarte accenten op je wagen is heel knap!
 

Luke

Forumguru
De wagen is januari geleverd en alle instellingen omtrent het autom. openen/sluiten van de kofferklep zijn geprogrammeerd, inclusief het weglaten van het geluid. Helemaal blij. Werkt perfect middels knop op middenconsole, sleutels en knop aan kofferklep zelf.
Ook de andere aanpassingen zijn gedaan. Heerlijk! :cheer:
Hier mag dan ook een slotje op, beheerders.
:thumbsup:
 

Antera

Donateur
Als het goed is kan dit nog steeds. Laatst nog een gedaan, maar je weet nooit wat ze nog aanpassen :-) . De piep kan altijd uit maar ook het openen en sluiten met de knop(pen) kan normaal gezien geactiveerd worden.

Daarnaast heb ik al zoveel dingen gecodeerd ( zie bijlage) bij vele en dit geeft geen enkel probleem. Needle sweep ook niet het zijn namelijk veelal zaken die op andere modellen b.v. standaard zijn.

meer info kan je me altijd whatsappen enz
 

Bijlagen

  • MQB VCDS 5.8.pdf
    575,5 KB · Weergaven: 30
Bovenaan Onderaan