PieterK
Lid
Beste mensen,
al gepost in het "voorstel forum", maar toch nog een keer hier:
Ik ben opzoek naar een O3 station. Hieronder mijn overpeinzingen..
We rijden rond de 30dkm en heb zitten twijfelen over de brandstof:
Brandstof:
Diesel? Jaren met plezier mee gereden maar nu, Mwah. Er wordt mij teveel aan diesel pesten gedaan
CNG? Prijs per kilometer is zeker interessant. Maar wat bevriende techneuten raden het mij af. Het geld wat je in je zak steekt met de brandstof besparing, kan je vervolgens naar de garage brengen. Zijn er hier op het forum CNG ervaringsdeskundigen?
Benzine is wat er dan nog, volgens mij, overblijft
1.2 of 1.4 / Hand of DSG. De keuze is reuze
Ik denk aan een 1.4 handbak. Beetje ingegeven door de DSG problematiek waar je veel over leest/las. Zijn die nog relevant bij auto's vanaf 2013?
Qua motorisatie heb ik een auto met motorcode CHPA gevonden met bouwjaar 08/2014. Zijn daar notoire problemen mee?
Er komen veel OIII uit de lease. Met tussen 110-150dkm op de teller.
Is zoiets "te veel" of kan ik daar zelf nog wel een paar jaar 30dkm bij op tellen?
Alternatief is eentje in Duitsland zoeken. Voor +/-15000 heb je er een met rond de 80dkm
Wat ik nu gevonden heb zijn, bijvoorbeeld deze:
1. 08/2014 - 78700km - Duitsland - Van alles er op en aan LINK
2. 01/2014 - 110725km - Nl - Elegance busines - ex lease - LINK
Wat is jullie advies?
al gepost in het "voorstel forum", maar toch nog een keer hier:
Ik ben opzoek naar een O3 station. Hieronder mijn overpeinzingen..
We rijden rond de 30dkm en heb zitten twijfelen over de brandstof:
Brandstof:
Diesel? Jaren met plezier mee gereden maar nu, Mwah. Er wordt mij teveel aan diesel pesten gedaan
CNG? Prijs per kilometer is zeker interessant. Maar wat bevriende techneuten raden het mij af. Het geld wat je in je zak steekt met de brandstof besparing, kan je vervolgens naar de garage brengen. Zijn er hier op het forum CNG ervaringsdeskundigen?
Benzine is wat er dan nog, volgens mij, overblijft
1.2 of 1.4 / Hand of DSG. De keuze is reuze
Ik denk aan een 1.4 handbak. Beetje ingegeven door de DSG problematiek waar je veel over leest/las. Zijn die nog relevant bij auto's vanaf 2013?
Qua motorisatie heb ik een auto met motorcode CHPA gevonden met bouwjaar 08/2014. Zijn daar notoire problemen mee?
Er komen veel OIII uit de lease. Met tussen 110-150dkm op de teller.
Is zoiets "te veel" of kan ik daar zelf nog wel een paar jaar 30dkm bij op tellen?
Alternatief is eentje in Duitsland zoeken. Voor +/-15000 heb je er een met rond de 80dkm
Wat ik nu gevonden heb zijn, bijvoorbeeld deze:
1. 08/2014 - 78700km - Duitsland - Van alles er op en aan LINK
2. 01/2014 - 110725km - Nl - Elegance busines - ex lease - LINK
Wat is jullie advies?