Occasion advies

Beste mensen,

al gepost in het "voorstel forum", maar toch nog een keer hier:
Ik ben opzoek naar een O3 station. Hieronder mijn overpeinzingen..

We rijden rond de 30dkm en heb zitten twijfelen over de brandstof:

Brandstof:
Diesel? Jaren met plezier mee gereden maar nu, Mwah. Er wordt mij teveel aan diesel pesten gedaan
CNG? Prijs per kilometer is zeker interessant. Maar wat bevriende techneuten raden het mij af. Het geld wat je in je zak steekt met de brandstof besparing, kan je vervolgens naar de garage brengen. Zijn er hier op het forum CNG ervaringsdeskundigen?

Benzine is wat er dan nog, volgens mij, overblijft
1.2 of 1.4 / Hand of DSG. De keuze is reuze
Ik denk aan een 1.4 handbak. Beetje ingegeven door de DSG problematiek waar je veel over leest/las. Zijn die nog relevant bij auto's vanaf 2013?
Qua motorisatie heb ik een auto met motorcode CHPA gevonden met bouwjaar 08/2014. Zijn daar notoire problemen mee?

Er komen veel OIII uit de lease. Met tussen 110-150dkm op de teller.
Is zoiets "te veel" of kan ik daar zelf nog wel een paar jaar 30dkm bij op tellen?
Alternatief is eentje in Duitsland zoeken. Voor +/-15000 heb je er een met rond de 80dkm

Wat ik nu gevonden heb zijn, bijvoorbeeld deze:
1. 08/2014 - 78700km - Duitsland - Van alles er op en aan LINK
2. 01/2014 - 110725km - Nl - Elegance busines - ex lease - LINK

Wat is jullie advies?
 

Rofffel

Forumguru
Bij 30k km's denk ik persoonlijk dat een diesel zichzelf nog wel terug verdient. Tevens rijd een diesel veel ontspannender dan een benzineblok.

In de motorisering waar jij in kijkt heb je het qua DSG over de DQ200. Dit zijn niet de beste bakken. Desalniettemin kan je veel slijtage voorkomen door de software aan te laten passen. De auto rijd beter en minder slijtage (win-win). Als je problemen hebt, dan kan je soms terugvallen op garantie. Bekijk dit dan ook goed alvorens je koopt. Dit scheelt flink veel geld. Hiervoor dien je hem dan wel in NLD te kopen.

Zowel de 1.2 als de 1.4 zijn tegenwoordig prima blokken. Heb ze zelf allebei wel eens gereden en het rijd echt prima. Qua kwaaltjes is het ook niet meer slecht gesteld.

Allemaal overwegingen die je zelf moet maken!!
Advies is leuk maar volg je eigen hart/verstand (en kom thuis met een RS :deuk:).
 

fevo

Nieuw lid
Een tijdje terug had ik exact dezelfde overweging en uiteindelijk voor een O3 1.6TDI met DSG gegaan. Mijn overwegingen/ervaringen:

Diesel / Benzine: Diesel is 50 euro duurder per maand, maar dit verdien je door een zuiniger verbruik (ik rij 1/20) en lagere brandstofkosten makkelijk terug bij 30k km. In mijn geval een O3 uit 2015 is een euro6 en hiermee zit je gevoelsmatig nog wel een tijdje veilig m.b.t. diesel regelgeving.

De keuze voor een DQ200 DSG blijft een risico (kijk maar eens rond op dit forum). Handbak is goedkoper, anders goed opletten bij proefrit / kopen met garantie / dealer onderhouden (mogelijk coulance).
 
Bedankt voor de feedback mensen.
Het is deze geworden
1.2 TSI Greentec Elegance Business. 20180424_143431.jpg
1
 
Bovenaan Onderaan