Occasie Yeti in 2021

Dag vrienden,

Al jaar en dag heb ik een zwak voor de Yeti. Aangezien we toe zijn aan een nieuwe (tweede) wagen overweeg ik op zoek te gaan naar een mooie occasie.

Op de Autoweek reviews vind ik geen high milage reviews; ik ben dus eigenlijk benieuwd naar de betrouwbaarheid van deze wagens.

Is de Yeti nog een goeie aankoop in 2021 en welke tips kunnen jullie mij geven bij de zoektocht naar een mooie "tweedehandser"?

Hartelijk dank!

Karel
 
Nog belangrijke items:
Budget?
Benzine of diesel?
Wil je de Yeti als trekauto gebruiken?

Budget liefst zo weinig mogelijk, maar het maakt niet echt uit.

Ik gok zo'n 6k per jaar met de wagen te gaan rijden.

Diesel/Benzine geen voorkeur, lieft een betrouwbare motor (vandaar mijn post ook)

Geen trekauto, wel heb ik een zwak voor 4x4.
 

JeSko

Forumguru
Wat een smak geld zeg voor een Yeti... Die koop je in BE tussen de 8000-14.000 afhankelijk van de staat, brandstof, jaar en opties.
 

Cordoba

Forumguru
Nee, maar de TS/zoekende is ook een Belg. Nu weet ik niet wat er van de prijs afgaat bij export naar Belgie, maar daar mogelijk nog een klein beetje BPM van de prijs, en ook andere belastingen gaan er volgens mij af. Deze auto zal in principe te duur zijn: hij is net op NL-kenteken gezet, en wacht nog op zijn 1e NL-eigenaar, dus die kosten voor NL-kenteken zijn onnodige kosten.
 

Frup

Forumguru
Hier ook een passie voor Yeti! Heerlijke wagen om te rijden. Eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Als budget laag moet zijn, kom je als snel op hoger aantal kilometers of ouder bouwjaar. Is niet erg, maar dan heb je wel sneller andere kosten zoals distributieriem etc.
Mijn vorige Yeti was een TDI van eind 2010: EGR klep na één week defect, onder garantie verholpen. Was de verkoper niet blij mee. Roest op de achterklep bij de kentekenplaatverlichting. Roestplekjes aan onderzijde portieren. Dat heb ik laten herstellen. Later ook roestplekjes onder zijraamrubber achter. Verder lichte lekkage gehad versnellingsbak door lekkende pakking. Distributieriem en waterpomp vervangen (normaal onderhoud). Mijn huidige Yeti komt uit Duitsland, omdat daar veel meer keus is in jongere wagens. Met weinig kilometers zou ik zeker voor benzine kiezen. Oudere diesels zijn Euro5 en die worden steeds vaker geweerd.
Succes en alvast veel plezier van je nieuwe Yeti.
 

BigCheese

Forumguru
Ik heb in het verleden 4 jaar lang met een Yeti van de baas rond gereden, een 1.6 TDI Greenline (2WD dus) uit 2010 meen ik. Heerlijk bakkie was dat. Ik heb er twee ton mee gereden en heb geen gekke dingen meegemaakt. Ik zou er zo weer een kopen.
Ik heb alleen al zo'n fijne Octavia :)
 

RvR

Lid
Ik heb een Yeti uit 2010. Intussen de derde distributieketting (de eerste is onder garantie vervangen). Bij een km stand van nu 142K ben ik voorlopig (verwacht ik) uit de hoge onderhoudskosten van de afgelopen twee jaar. Dit dank ik aan mijn Vak-garage, waar de wagen intussen sinds twee jaar in onderhoud is. Ik houd overigens alle kosten in een EXEL sheet bij (en dat is schrikken). In het algemeen zou ik zeggen: koop een Yeti die aantoonbaar goed onderhouden is bij dealer of www.viabovag.nl
Het blijven fijne auto's om te rijden, maar ze komen van het Noordelijk halfrond......
 
Bovenaan Onderaan