OBD-2 adapter/interface

berkens

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Dit keer geen vraag over iPod interfaces, maar over de Onboardiagnose stekker.

Wie heeft er zo'n OBD <-> USB interface voor zijn auto?
Zijn de op eBay aangeboden adapters geschikt?
Ik zie bijvoorbeeld deze adapter:

3101205285628080_1.jpg

http://cgi.ebay.de/Diagnose-Interfa...14&_trkparms=72:1229|66:2|65:12|39:1|240:1309 voor e19,95 excl. verzendkosten.

Werkt dat samen met VAG-COM? (ja, zegt de verkoper ;) :grin:

Groeten Ben...

-=Een Fabia-2 Combi rijder in de dop=-

T4Dick

Nieuw lid
Zal wel werken met de oudere versie's van VAG-COM dus t/m 409, maar niet op alle VAG voertuigen.

Na 2003 is er bij een aantal voertuigen overgestapt op diagnose via de CAN lijnen, op deze voertuigen zal het dus niet werken. Octavia en fabia 2 zijn CAN diagnose voertuigen.

Deze zijn wel uit te te lezen, VAG-COM of EOBD, maar vergen een duurdere stekker, universeel of een Ross-Tech stekker.
VAG auto's t/m 2003 gaat prima met de goedkope stekkers en VAG COM 311. EOBD diagnose programma's kunnen alleen de motor ECU uitlezen, foutcodes resetten en sensoren uitlezen.

Zie obdtools.nl of pagershop.nl, al een ztekker onder de 15 euro, werkt prima.

VAG-COM 311.2n even googelen op het net.

Groet,

Dick.

Inderdaad,Dick. Ik heb een Skoda Octavia uit 2001 die ik helemaal uit kan lezen en aanpassen in alle parameters. Heb nu net een Skoda Octavia uit 2006 gekocht en daar kan ik alleen de foutcode's in parameter 1 uitlezen en resseten. De andere parameters kan ik niet meer in. Zo'n Canbus stekker zal een stukkie duurder zijn,neem ik aan.

Ik heb van de zomer toen de dollar nog gunstig was een oficielle stekker gekocht bij vag-com. Ik kwam toen op 270 euro incl verzendkosten en invoer belasting.
Ik weet niet hoe het nu uitkomt maar toen was het goedkoper om hem bij rostech te kopen ipv bij een NL dealer van vagcom.
Op de TDIClub zijn er leden die zich ook aanbieden om te helpen bij evt problemen. Deze bezitten dan over een diagnose stekker en software. Soms vragen ze er wat voor en soms niet.

Bovenaan Onderaan