.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Ahaha vraag jij het je ook af? ;) Aanlokkelijk aanbod maar ik rijd nooit met andermans auto, er moest maar eens wat gebeuren;)
 

philippe bakker

Forumguru
Wel ja volgend jaar moet ik mijn volgende kiezen en de superb IV is daar een kandidaat voor. Ik heb er ook juist een testrit voor aangevraagd. Maar ik ga ook andere hybrides testen. Nog wat wachten op de bmw330e touring ( vooral of die iets van koffer gaat hebben)
 

JeSko

Forumguru
Een 330E Touring is een fantastische auto denk ik, maar voor kofferuimte zou een 5 reeks beter zijn, maarja die kosten ook een stuk meer, de IV doet het slecht bij de Moose test, misschien wel belangrijk voor je.
 

philippe bakker

Forumguru
Neen mijn dagen van fun rijden zijn gedaan na die straf. En ja een 530e touring zou ook mogelijk zijn. De meerprijs los je op met er een jaartje meer mee te rijden
 

MaxN

Donateur
Wij komen uit een S2C en rijden nu een O3 RS, maar die rijden wel degelijk heel anders. De S2 is veel meer op comfort gericht. Slapper in de veren. Niet dat een RS super hard en strak is overigens. Dat is nog steeds een vrij comfortabele auto, maar merkbaar anders dan de S2. Wij hebben helaas geen DCC, maar ik zou kijken of je een kan vinden met die optie t.z.t. Dan kun je wel duidelijk verschil merken in afstellingen. Of andere set veren en dempers monteren.
 

JeSko

Forumguru
Thanx @MaxN ! En qua kwaliteit/afwerking? Ik neem aan dat je daar weinig verschil in merkt, anders had je er wel wat van gezegd denk ik dan? Mijn S2 heeft ook dat zweverige gevoel van een grotere luxe wagen, alsof ie echt gemaakt is om die rechte stukken in alle gemak te doen, is dit gevoel er nog bij jullie RS? D.C.C. is een regelbaar onderstel neem ik aan?
 

Timmer

Donateur
Dcc = dynamic chassis control, idd regelbaar onderstel.
Ik vind niet dat mijn o3 rs een zweverig gevoel heeft, maar ik kan niet vergelijken met een S2. In vergelijking met eennmk6 gti ligt de rs wel wat zachter, maar je voelt wel dat een rs harder ligt dan een standaard wagen. Als der eens een treffen is, rijdt ge maar eens (mee of zelf) :)
 

MaxN

Donateur
Qua afwerking vinden wij de O3 RS iets mooier en beter dan de S2, maar de S3 doet het nog iets beter zover ik gezien heb, maar dat zijn ook weer net iets nieuwere modellen. Het zweverige van de S2 heeft de O3 niet.
 

JeSko

Forumguru
Doen we @Timmer , meerijden dan ;)

@MaxN

Als ik het zo hoor is een RS misschien niet voor mij, ik ben sowieso een relaxte rijder, en dar zweverige grote gevoel wil ik wel behouden zolang het budget dat toelaat. Maar goed zelf voelen gaat me nog altijd meer vertellen, ik denk aan jullie uitleg te horen dat bv een zwaarder gemotoriseerde SuperB datgene is wat ik nodig heb in de toekomst. Ik denk dat ik daarmee het gevoel van de S2 behoud, maar ook wat meer pit heb bij het wegrijden. Maar ook dat is geen must, voor mijn doen en rijstijl is de 1600 goed genoeg.
 

MaxN

Donateur
Vergeleken met de S2 is de RS redelijk sportief. Neem een Audi A4/6 met sportonderstel en de RS is ineens super comfortabel. Ik vind de RS zeker niet heel sportief, goede snelwegauto die ook een bochtje kan nemen(verwacht geen sportauto grip, enz).
 

CDK

Forumguru
Mijn S2 had een betere wegligging en afwerking en meer comfort dan m’n Kodiaq. Denk dat het een centenkwestie is dat de auto’s tegenwoordig van goedkopere materialen gemaakt worden??? Een Octavia 2 was ook een degelijke, goed afgewerkte en comfortabele auto.
 

JeSko

Forumguru
Bizar he @CDK , ik zou verwachten dat jouw Beer kwalitatief op een hoger plan zou staan dan de S2, maar jij had wel de L&K? Staan die zowiezo niet wat beter kwalitatief afgesteld?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Voor de L&K had ik een S2 Elegance en die was net wat minder luxe aangekleed, maar qua degelijkheid een dikke prima. @s-line had volgens mij een Ambition en die zal dat denk ik wel kunnen bevestigen.
 

s-line

Forumguru
Ik had inderdaad een “gewone” ambition maar daar was de kwaliteit verder ook prima van. Hij had inderdaad minder “luxe” dingen aan boord maar dat zag je niet als ik langs kwam blazen. En de buitenkant maakte het gemis aan de binnenkant meer dan goed!:D:jaja:
Tegenwoordig gaat alles om geld niet meer om kwaliteit. Auto’s van nu zal je over 20 jaar ook niet meer op de weg zien gok ik.
Alleen al de kwaliteit van de lak en de dikte die erop op zit is al om te huilen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

JeSko

Forumguru
Ahzo @CDK dat wist ik niet, kende alleen je dikke v6 L&K, zo voelt mijne ook aan, een dikke prima, aan dat budget kan je zoiets van die leeftijd en met die uitrusting niet elders vinden imo.

@s-line

Niks mis met een Ambition, zitten standaard al degelijk in de opties, dat is ook des Skoda's. De wagen rijd er niet minder om! Ja daar ben ik ook bang voor, mijn nonkel blijft met oude Benzen rijden, altijd een E uit het tijdperk 95-98, die wilt niks anders, waarop hij altijd zegt, zo maken ze ze niet meer, die kerel heeft het geld om meteen een dikke nieuwe E te gaan afhalen, maar het zegt hem niks, die oude zijn volgens hem beter en keihard. Zijn huidige is alweer dik 25 jaar oud, en als die echt te dik in de kosten gaat, zoekt ie zo terug eentje.
 

dirksan

Actief lid
hey @JeSko
Mijn vorige lease was een S2 1.6 tdi. Een zalige wagen. Gans Europa mee gezien.
Met spijt moeten afgeven bij einde contract.
Mijn vrouw vond het echter een "bompa" wagen en na een testrit met een Octavia RS was haar reactie : da's pas nen auto.

Dus toen we onze privé-wagen gingen vervangen was de keuze vlug gemaakt : Octavia RS.
Ik ben ook een defensieve rijder en de wilde haren zijn er al af (rijbewijs sinds 1982) maar eens RS wil je niet meer terug :)
 

JeSko

Forumguru
Haha begrijpelijk, de 1600 tdi houd niet over, acceleratie vanaf nul is tergend traag, hernemingen doet ie veel beter. Maar goed dat weet je met zo'n motor in zo'n groot geval.

Haha wie weet, mijn vrouw is ook meer voor snellere auto's dan ik, althans voor dagelijks gebruik, ik ben ook erg relaxt achter het stuur, voor haar mag het best sneller :)
 

Mettes

Forumguru
Een testrit mag je bij mij ook altijd komen doen hoor .(heeft wel een beetje meer pk's dan standaard :pardon:)
Je weet ,ik woon in uw buurt .
Qua interieur moet ik zeggen dat zelfs de 02 beter in elkaar zat en degelijker was dan de O3.
Dus ja, uw S2 is gewoon beter afgewerkt dan de O3.
Trouwens , de RS is niet beter afgewerkt dan een andere O3.
Er is gebruik gemaakt van andere inlegplaatjes,stuur ,zetels enz. (maar deze kunnen ook bij andere versie's als optie bijbesteld worden .
De vorige Skoda's waren gewoon te goed en kruisten zo het pad van VW.
Het is duidelijk dat de kwaliteit bij de nieuwe modellen omlaag moest .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan