O3 RS Besteld

pl686

Lid
Hallo,

Nieuw lid uit België met een zéééér lange wachttijd voor de boeg. Zondag 19/01 de wagen besteld en wordt verwacht op 15/07.
Na vele uren opzoekwerk, regelmatig hier terecht gekomen dus ook maar besloten mij alvast aan te melden op het forum.
Na +- 4 jaar met een VW Touran te hebben rondgereden was het tijd voor iets nieuws, de 2 kindjes zijn wat ouder ondertussen (3 & 5 bijna) en bijgevolg kunnen we het doen met iets minder kofferruimte => byebye monovolume, hello combi!
Eigenlijk gaan kijken voor de superb en WAAUW wat een afwerking, opties en ruimte..... Offerte laten maken voor de 2.0 FSI omdat ik terug wat meer power wilde en we toch maar een dikke 10.000km per jaar doen leek het wel verantwoord :D.
Na wat overleg met mijn auto-liefhebbende broer erachter gekomen dat in de O3 de nieuwe 2.0 FSI lag met 20 pk'tjes meer en zuiniger en minder BIV!! Dus effe geconfigureerd en opslag verliefd op de RS!!! Vooral het interieur en de twee pijpjes achteraan maken het plaatje compleet voor mij. De vrouw ook kunnen overtuigen omdat hij goedkoper was als de Superb en redelijk weinig aan kofferruimte moest inboeten; achterbank is natuurlijk een ander verhaal...

Mijn O3 RS Combi:

-Moon White
-DSG
-Gemini antraciet 18''
-Columbus
-Panoramisch dak (zat op de testwagen en was de enige eis van de vrouw, dus PA 2.0 eraf gedaan)
-Black Design Pakket
-Performance Mode Selection
-Leder met rode stiksels
-Verwarmde voorzetels + voorruit
-Trekhaak :nono:
-Nog wat handige dingetjes

Nu aftellen maar naar de aflevering van onze eerste echte 'nieuwe' wagen!!!

Mvg Philippe

Laatst bewerkt:

Spector

Forumguru
Gefeliciteerd, maar wat een lange wachttijd :O
In ieder geval iets moois in het vooruitzicht.

CDK

Forumguru
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je aankoop. Het klinkt veelbelovend allemaal en van een RS ga je nooit geen spijt krijgen!
Sterkte met wachten, greetz Corné

pl686

Lid
Snelle jongens hier, bedankt! En denk het ook niet dat het kan tegenvallen, alleen de DSG zal wennen zijn... De man van het contact-center keek maar wat raar toen ik er niet mee kon vertrekken... Hij had er merkbaar niet veel vertrouwen in (is normaal met testpiloot maar vandaag niet, dus breng de wagen aub terug in een stuk, lol)

Hetzer

Forumguru
Welkom hier op het forum, veel sterkte met het lange wachten :) de O3 rs is ontzettend mooie wagen !!!

ertromp

Forumguru
Welkom hier! Goede keuze :D
Zeker een fraaie kleur voor een RS!
Jammer dat we zo lang moeten wachten op de foto's!
Maar je krijgt de auto ruim op tijd binnen voor de nazomer meeting :D

Waar besteld? want mijn dealer niet op de hoogte van zo een wachttijden, heeft daarnet nog gebeld en levertijd is nog steeds 12 weken.
Zelf ook een RS tdi in bestelling

henriz

Forumguru
Oh wat een verschrikkelijke wachttijd!
Volgens mij wordt het tijd dat Skoda er een fabriek bij gaat bouwen. Een Skoda wordt met deze wachttijden wel érg exclusief.

pl686

Lid
Waar besteld? want mijn dealer niet op de hoogte van zo een wachttijden, heeft daarnet nog gebeld en levertijd is nog steeds 12 weken.
Zelf ook een RS tdi in bestelling

Heb de wagen bij Delorge Groep besteld. Eerste offerte was voor April. Tweede voor Juni en toen ik naar de derde garage ging mochten ze officieel geen afleverdatum meedelen. En wij maar wachten op de testrit met steeds langere wachttijden... :thumbsdown: Veel te populair blijkbaar!!
Jij ook veel plezier gewenst met je RS binnenkort!
Grtz Phil en laat die meeting maar snel daar zijn!

Heb vorige week ook wat extra info gekregen over mijn bestelling.

Vorige week vrijdag naar autosalon in Brussel geweest, na een tijdje bij de skoda stand dacht ik toch maar even men licht op te steken over een realistische levertijd. Ik kreeg daar opnieuw het antwoord 8-10 weken. Ik vroeg waarom ik dan reeds 7 weken wacht en er nog steeds geen productiedatum voorzien was.
Onmiddellijk werd er een verantwoordelijke bijgeroepen (district manager Vlaanderen) die mij uitnodigde om rustig iets te drinken op de skoda stand en hij ging eens kijken wat hij kon terugvinden.

Momenteel uitgesteld naar week 20, maar dit zou nog naar voor moeten schuiven volgens hem.

Ik toch maar even vragen naar wat ze konden doen en er werd mij ter compensatie extra opties en/of extra korting op de factuurprijs aangeboden.
Hier natuurlijk op ingegaan en nu hopen dat hij toch nog wat sneller geleverd zal worden.

Hoop doet leven!

Tom RS

Forumguru
Proficiat en succes met het wachten, het is de moeite waard (ik kan het weten ;)).
Alleen, geloof niks van wachttijden tot je de sleutels in handen hebt (kan ik ook weten :wavecry:).
Zelfs die 6 maanden zouden wel eens wat te optimistisch kunnen zijn, afgaande op de Rs die ze bij mijn dealer nog in bestelling hebben sinds oktober en nu al naar mei verplaatst is.

begrijp ik. toch jammer ben al blij dat ze het probleem erkenden en dat men zelf compensatie voorstelde. nu natuurlijk nog de periode overbruggen met 1 nkele auto wat helemaal niet simpel is. heb de RS toch ook liever nu dan later, zeker wanneer de plannen er waren om met de wagen op reis te gaan en het nu moeilijk is om iets vast te leggen.

Tom RS

Forumguru
Daar zou ik mij niet door laten tegenhouden. Diegene die bij mijn dealer zo lang moet wachten zat met hetzelfde probleem met zijn wintersportvakantie. Hij heeft nu van Skoda een O3 gekregen om mee op wintersport te gaan.
Op zich een pleister op een houten been, maar je bent er natuurlijk voor je vakantie in ieder geval mee geholpen.

pl686

Lid
@Tjuri06
Dat was een productief tripje naar het autosalon, nice die 'mea culpa' van Skoda
Morgen ook nog maar is binnen springen bij de dealer.
Is horen of er al een productiedatum beschikbaar is... Ben het wachten nu al beu.:) Ben al een 'inrij' tripje aan het plannen van zo'n 1500km... Niks zo vervelend als ne nieuwe auto hebben en niet kunnen 'sjezen'.
Kan alleen maar meevallen hoop ik dan, met zo ne lange levertijd dat 'em toch wat vroeger klaar zou zijn. Ik hoop dat dit geen wishfull thinking blijkt te zijn!
Jij ook nog succes met het wachten en ik hoop mee. :Dps: heb jij ook de DSG besteld? 32K is al een hele mooie prijs voor ne full.

Bovenaan Onderaan