O3 op contact zetten zonder starten?

herbiek

Senior Member
Ik heb er kort even naar gezocht, maar wellicht niet goed genoeg. Ik heb een paar vragen over mijn recent aangeschafte O3 uit 2014. Deze heeft een startknop en bij de garage vertelden ze me dat ik de auto op contacxt kon zetten zonder deze te starten door heel kort de startknop in te drukken, maar dat lukt mij niet? Veel wijzigen in de setup van de auto kun je alleen doen door de auto op contact te zetten, maar zou het fijn vinden als die kan zonder de auto te starten. Kan iemand uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg?
 

Michel

Forumguru
Bij een Octavia met DSG, zoals de mijne, kan ik het contact inschakelen zonder het rempedaal in te trappen. Als het een Octavia met schakelbak is, kan ik mij voorstellen dat het niet indrukken van de koppeling eenzelfde effect heeft.
 

herbiek

Senior Member
Heb een DSG, dus dan moet ik de startknop kort indrukken zonder de rem in te trappen. Gaan we proberen!
 

Mill88

Forumguru
Ik heb zelf ook een O3 met dsg en een startknop. Voet van de rem en de knop indrukken gaat je auto op contact.
Trap je de rem in en je drukt op de knop dan zal de auto starten :)

(hoeft niet op een vrij stuk weg:D)
 

Michel

Forumguru
Het maakt ook niet uit hoe lang je de knop indrukt. Kort of lang maakt niet uit.

Er zit gewoon een beveiliging op die je verplicht om de rem in te trappen als je de motor wilt starten. Zonder de rem in te trappen wordt de motor gewoonweg niet gestart. Je hoeft dus niet bang te zijn dat de auto bij het aanzetten van het contact wegschiet.
 
Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Maar nu de hamvraag: Wat zegt het instructieboekje?


Het instructieboekje zegt:
De knop » Afbeelding 127 kort indrukken.
Het contact wordt in- resp. uitgeschakeld.

Bij wagens met automaat mag bij het in- resp. uitschakelen van het contact
het rempedaal niet worden ingetrapt, anders zou het systeem proberen te
starten.
Als bij ingeschakeld contact het bestuurdersportier wordt geopend, klinkt een
akoestisch signaal en op het display van het instrumentenpaneel wordt de volgende
melding weergegeven.
Contact ingeschakeld!
CONTACT NOG AAN
Bij het verlaten van de wagen dient het contact altijd te worden uitgeschakeld.
 

Antera

Donateur
Heel simpel.

Je rem niet intrappen en gewoon startknop kort indrukken. Motor start niet
Je rem wel intrappen en startknop kort indrukken zorgt voor motor starten
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

fanSkoda-VW

Donateur
schoentje fabia.jpg ehhh, in de Maxidot staat ook een schoentje .
Rem (DSG) intrappen om te kunnen starten resp te schakelen. Toch?
Dus kan er niets gebeuren zolang je van het rempedaal afblijft, toch?

grtsss
 
Laatst bewerkt:

herbiek

Senior Member
Bedankt voor alle reacties, op contact zetten zonder starten is inmiddels gelukt, dus topic kan op slot wat mij betreft :thumbsup:
 

Frenkie

Forumguru
Bij mij handbak O3 met Kessy kan ik het contact aan zetten (zonder starten) door de koppeling niet in te drukken. Volgens mij is bij een DSG het hetzelfde, maar dan is de "koppelings functie" het rempedaal.
 
Bovenaan Onderaan