O3 GL BL

JHH

Actief lid
Afgelopen vrijdag na ongeveer tien weken wachten mijn nieuwe leaseauto mogen ophalen. Ik heb in tegenstelling tot vele anderen gekozen voor de hatchback. Ik ben erg blij met mijn keuze en wat rijdt de nieuwe O3 geweldig. Ook krijg ik enorm veel complimenten over de kleur (Metal Grey).

De 1.6 diesel is niet de rapste, maar ik ben er erg tevreden over. Redelijk stil en eenmaal op toeren snel genoeg.
Verder is de Columbus echt een verademing. De navigatie is erg snel en de mogelijkheden zijn eindeloos. Een dvdje in de file rondom Amsterdam zou mooi zijn. Aangezien het vaak langszaam rijdend verkeer is moet ik nog wel iets met vrijschakelen laten doen, maar daar zijn hier vast heel veel tips voor :-)

De Xenon verlichting en de dimmende spiegels zorgen ervoor dat ook s'avonds het besturen van de auto een erg relaxte aangelegenheid is.

Lane assist is in het begin echt even wennen. De auto geeft kleine stuurcorrecties en als ik op een verlaten weg van rijbaan wil wisselen zonder richting aan te geven en zonder het stuur stevig vast te pakken, dan is de stuurcorrecties enigszins ongewenst, maar daar ben ik zo aan gewend.

Tot zover erg tevreden!! DSC_0078.JPG

DSC_0079.JPG

DSC_0080.JPG

DSC_0081.JPG

peterrapid

Forumguru
Proficiat heel mooie kar, de sedan heeft toch net dat tikkeltje meer uitstraling :D is omdat ik ook ene heb :deuk:

CDK

Forumguru
@JHH, mooie auto :thumbsup: weer eens wat anders als die invasie van combi's ;) Door jouw keuze is waarschijnlijk de levertijd ook vrij beperkt gebleven. Veel rijplezier en forumpret toegewenst!

henriz

Forumguru
Dat chromen randje bij je portierramen staan ook mooi. Die mis ik wel een beetje op mijn Greenline.

JHH

Actief lid
De eerste twee weken met de nieuwe O3 zitten erop en wat een fijne auto is dit. Een aantal dingen die me opvallen zijn dat als je de Octavia iets steviger de bocht ingooit, ik het gevoel heb dat hij met de kont net iets sneller door de bocht wil dan de rest van de auto. Zou dit op te lossen zijn met Eibachs??
De lane assist vind ik op de nachtelijke snelweg een uitkomst, maar in het dagelijkse woon-werkverkeer ( bijv.ring Amsterdam) niet echt prettig. Vorige week reed ik op de meest rechter rijstrook bij Amsterdam Rai, hier rij je over de verdrijvingsvlakken. De lane assist heeft hier moeite mee.
De half leren stoelen vind ik erg fijn. Zowel om te zien als het zitcomfort.
Al met al erg tevreden..

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@JHH, fijn dat je zo tevreden bent! :thumbsup:
Wat betreft het gevoel dat de kont sneller de bocht door wil als het front is vrijwel zeker op te lossen met de Eibach's, omdat de hele koets minder zal gaan overhellen zal dit gevoel ten minste sterk gereduceerd gaan worden :jaja:

Joske

Forumguru
Standaard afgeveerd wil de O3 niet echt graag hard de bocht in gegooid worden, dat heb ik ook al mogen ondervinden :D

Ik vermoed dat dat setje Eibach hem alleen maar goed zal doen, minder rolgedrag en lager bij de grond. :jaja:

peterrapid

Forumguru
Geen last van @Joske je kan vrij hard door de bocht gaan met de RS hoor, enkel oppassen als je te hard op de gas gaat dan komt vol koppel vrij en was eerste maal :nailbiting:

Bovenaan Onderaan